Ripollès

ERC reclama transparència sobre el futur del Consorci d'Espais d'Interès Natural del Ripollès

• Grup Comarcal d'ERC. Bosch, Albrich, Batchelli, Dordas i Tremps
  • Penjada de la bandera Arc Iris al balcó del Consell Comarcal del Ripollès

Una de les principals funcions del Consorci d'Espais d'Interès Natural del Ripollès és la gestió forestal de les forests de propietat municipal. Una gestió dels boscos comunals que engloba tots els municipis del Ripollès i, també, Castellar de n'Hug. Tot i la necessària i impecable gestió de l'equip tècnic i la gerència, el Consell Plenari, l'òrgan que integra tots els representants dels municipis de la comarca, fa més d'un any que no es convoca. Concretament des del 16 de març del 2016. Així, durant aquest any, han aparegut diversos rumors que apunten que el mateix equip tècnic del CEINR podria acabar gestionant el Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser, en detriment de la gestió forestal que fins ara realitzava.

Davant d'aquesta prepcupació, el conseller comarcal d'ERC i alcalde de Campelles, Joan Dordas, ha manifestat que "Ens agradaria saber què està passant al CEINR, a què es deu aquesta poca voluntat de donar explicacions, aquesta manca de lideratge i, sobretot, què passarà amb el consorci. No es pot desmantellar un element que fa una gran feina als municipis de la comarca. La gestió, cura i neteja dels nostres boscos es fonamental". La intervenció de Dordas, ha comportat que la presidenta de l'organisme, Imma Constans, expliqués que la intervenció del Departament de Territori i Sostenibilitat ha alentit la convocatòria - més d'un any - però que en breu es posarà fil a l'agulla amb la voluntat que el CEINR continuï duent a terme les seves funcions.

Atès que dimecres 17 de maig és el dia Contra l'Homofòbia, el Consell Comarcal de Ripollès ha col·locat la bandera Arc Iris, símbol de la reivindicació dels drets lèsbics, gais, transexual i bisexuals, a petició de l'associació Tal Com Són. En aquest sentit, el conseller Roger Bosch, ha manifestat que "volem agraïr la iniciativa de l'entitat i volem posar en valor la proposta que ERC va plantejar fa uns mesos. Cal redactar un pla comarcal de polítiques LGTBI. Penjar la bandera és un fer símbolic importantíssim però cal treballar per la normalitat del col·lectiu".

Els regidors del grup comarcal d'ERC s'han abstingut a la modificació  del pressupost per concessió de crèdits extraordinaris i suplements de crèdit, finançats amb romanent de tresoreria de lliure disposició. "A la votació del pressupost comarcal, ERC va abstenir-se i serem coherents amb aquesta modificació i també ens abstindrem". El pressupost 2017 tenia poca ambició social, especialment en els àmbits de la dependència i la pobresa energètica. "Si bé veiem bé inversions com la Fibra Òptica o l'aportació al refugi d'animals, no compartim els més de 12.000€ del lloguer de la nau per la recollida d'escombraries". Un lloguer de vuit mesos de carència d'una nau sense cap ús, especialment si s'ha de tornar d'iniciar la concessió de la recollida de deixalles comarcal.

ERC ha donat suport l'aprovació del Pla per a operacions de tresoreria per als ajuntaments de menys de 1.000 habitants del Ripollès. Pla que amb una dotació de 250.000 permet donar liquiditat sense interessos als consistoris de la comarca, amb una quantitat màxima de 30.000 a retornar a finals d'any.