Ripollès

ERC Ripollès denuncia que PP i Ciutadans han evitat la inversió de dotze milions d'euros al Ripollès

La diputada al Congrés i regidora d’Esquerra Republicana de Ripoll, Teresa Jordà, denuncia la pinça orquestrada pel Partit Popular i Ciutadans per anul·lar i ignorar les més de 800 esmenes que Esquerra Republicana de Catalunya va defensar als Pressupostos Estatals 2017. D'aquestes, 21 corresponien a millores directes i cabdals pels municipis del Ripollès que, en total, suposaven dotze milions d'euros en inversions.

ERC tornarà a presentar les esmenes durant la tramitació dels Pressupostos Generals de l'Estat pel 2017 al Senat. Tot i això, Jordà explica que “tot apunta que PP i C's, tornaran a ignorar les més de 4.000 esmenes defensades per la resta de grups”.

Jordà va insistir, a l’hora de parlar del Ripollès, que “les 21 esmenes que hem proposat als pressupostos estatals d'aquest 2017 corresponen als problemes reals de la gent de la comarca. Sense anar més lluny fa uns dies la cap de l'oposició del Parlament de Catalunya, Inès Arrimadas, va apuntar que els independentistes no defensàvem els veritables problemes dels nostres ciutadans. Aquí en tenen la prova i ara es dóna el cas que la pinça entre PP i C's ha negat dotze milions d'inversions al Ripollès”.

A l’hora de posar exemples, Jordà va explicar que les esmenes “defensen els accessos als polígons industrials de cal Gat i Llaudet de Sant Joan de les Abadesses, una mostra clara de fomentar el desenvolupament econòmic de la comarca”. Altres propostes “corresponen a un millora flagrant de les infraestructures comarcals com la petició reiterada del desdoblament de la línia entre Vic i Ripoll o la redacció del túnel de Toses. Dues infraestructures que permetrien una major connectivitat i competitivitat a la comarca”.

Jordà també va reivindicar “la necessitat de millorar les carreteres N-152 i N-260, així com la redacció de les seves variants a a Ribes de Freser i Ripoll, respectivament, l'Eix Pirinenc entre Ripoll i Olot i la rehabilitació de l'estació de tren de Ripoll”.

Els problemes reals dels ripollesos i les ripolleses també tenen a veure amb la recuperació del nostre patrimoni. En aquest sentit, les esmenes defensades per ERC, i menystingudes per PP i C's, pretenien recuperar el patrimoni miner d'Ogassa i el Castell de Campelles, restaurar el patrimoni romànic i històric de Pardines, les Llosses, Vallfogona del Ripollès i Camprodon, així com la muralla d'aquest, i reformar els accessos a l'Ajuntament de Pardines”, va argumentar Jordà.

Van acompanyar Jordà durant la presentació de les esmenes Carme Freixa, alcaldessa de Vallfogona del Ripollès; Núria Pérez, alcaldessa de Pardines; Amadeu Rossell, alcalde de Llanars; Josep Tremps, alcalde d'Ogassa; Jordi Batchelli, regidor de Camprodon; Sergi Albrich, regidor de Sant Joan de les Abadesses; Toni Riera, regidor de Campdevànol; Ramon Cortina, regidor de Gombrèn, i Joan Àlvarez, secretari d'imatge i comunicació de la Federació d'ERC Ripollès