Ripollès

ERC explica el Referèndum a la Festa Major de Ribes de Freser

La Federació Comarcal d'ERC al Ripollès continua resolent dubtes sobre la celebració del referèndum del proper 1 d'octubre a les poblacions del Ripollès. En aquest sentit, dissabte va ser el torn de Ribes de Freser, on ERC hi va ser present en el marc de la Festa Major de la població.

A poc menys de cinquanta dies per la celebració del Referèndum sobre la independència de Catalunya, amb una carpa instal·lada al mercat municipal, la presidenta d'ERC Ripollès, Carme Freixa, el vicepresident de la federació ripollesa, Joan Vilaplana, i el president de la secció local de Ribes de Freser, Joan Jové, van explicar a la població ribetana com es pretén realitzar el Referèndum, i altres qüestions relacionades amb el mateix, com per exemple quin serà el paper dels ajuntaments, especialment els ripollesos; com es votarà per correu o si és necessària una participació mínima - que últimament s'ha descartat per evitar un boicot dels partidaris del no.

En tot moment, ERC Ripollès ha volgut transmetre que el Govern de la Generalitat de Catalunya, encapçalat pel President Puigdemont i el Vicepresident Junqueras, treballen per celebrar un Referèndum similar a tots els sufragis realitzats en democràcia.

Iniciat el compte enrere per la celebració del Referèndum es realitzen preguntes sobre què passarà el dia 2 en cas que guanyi el Sí. "El dia 2 tindrem la gran oportunitat de començar a decidir com voldrem que sigui el nostre nou país. La redacció d'una nova constitució, la fixació de millors drets socials per les persones, el model energètic o una millor gestió de les infraestructures, tals com ports i aeroports, en són un exemple".