Ripollès

Més de 40 persones assisteixen a la conferència "Construir una Nova República" a Vilallonga de Ter

Aquest passat dissabte, 23 de setembre, la Federació comarcal d'ERC al Ripollès va organitzar un acte a favor del Referèndum del proper 1 d'octubre, a les 12 del migdia, a Can Parlet de Vilallonga de Ter. L’acte va comptar amb la presència de l'alcaldessa del municipi; Mònica Bonshoms, l'alcaldessa de Pardines; Núria Pérez, la Directora dels Serveis Territorials del DARP a Girona i regidora de Sant Joan de les Abadesses, Elisenda Guillaumes i la Directora General d'Ecosistemes Forestals i Gestió del Medi i alcaldessa d’Alpens, Montse Barniol.

L’alcaldessa, Mònica Bonsoms va d’estacar que “ara és un moment en què toca posicionar-nos, en el meu cas pel Sí. Però prioritàriament hem d'anar a votar el dia 1 d'octubre, independentment del sentit del nostre vot”.

Núria Pérez, alcaldessa de Pardines, va posar èmfasi en el paper de les dones en la nova república i va recordar que “l’1 d’octubre farà 86 anys que les dones van aconseguir votar a l'Estat espanyol i, en el nou país, cal que les dones treballem per defensar aquest dret”. I va fer referència a la importància de la unitat i treballar plegats, recordant el proverbi xinès “si camines sol, aniràs més ràpid. Si camines acompanyat, arribaràs més lluny”.

Per la seva banda, Montse Barniol, va explicar tot el que havia fet el govern de la Generalitat a partir de les eleccions del 27 de Setembre del 2015 fins al dia d'avui, en relació a la construcció de les estructures d’Estat i el gran esforç per organitzar el referèndum després que hi hagués per primera vegada a la història un govern i una majoria al Parlament netament independentista.

Barniol també va explicar la importància dels ajuntaments per a l’organització del referendum i per quin model de país volem. "Defensem un model de País on els ciutadans siguin lliures. Per dignitat no permetrem que ens retirin les urnes. Defensarem la democràcia".

Guillaumes i Barniol també varen respondre els dubtes dels assistents referent al referèndum de l’1 d’octubre. En el cas de Vilallonga el col·legi electoral serà al mateix lloc de sempre gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament.