Ripollès

El local polivalent de Vallfogona del Ripollès s'omple de gom a gom per participar a la conferència "Construir una Nova República"

• Vallfogona del Ripollès
Aquest passat diumenge, 24 de setembre, la Federació comarcal d'ERC al Ripollès va organitzar un acte a favor del Referèndum del proper 1 d'octubre, al Local Polivalent de Vallfogona del Ripollès. L’acte va comptar amb la presència de l'alcaldessa del municipi, Carme Freixa,  el conseller comarcal i regidor de Sant Joan de les Abadesses, Sergi Albrich i la Directora General d'Igualtat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Mireia Mata.

L’alcaldessa, Carme Freixa va d’estacar que el compromís del Govern pel Referèndum és inequívoc. Els ajuntaments no defallirem. Farem tot el què sigui possible per votar”.

Sergi Albrich, va posar èmfasi en que ERC “hem fet actes als 19 municipis de la comarca, per nosaltres del més petit al més gran són cabdals pel Ripollès, hem escoltat a la gent de tots els pobles. Com a país, som en el moment històric més important dels últims 40 anys. El dia 1 ningú es pot quedar a casa, hem de tenir la consciència tranquil·la per haver-ho fet tot per guanyar".

Per la seva banda, Mireia Mata, va explicar com seria la nova república “volem un país on la democràcia i la justícia estiguin a l'ordre del dia, el què hem vist aquests dies és tot el contrari. Volem ser un país on la gent tingui recursos per poder tenir uns serveis públics bons i de qualitat. Volem un país on els treballadors tinguin bones condicions laborals. Va destacar que “alguns d’aquests drets ja els està garantint l’actual govern de la Generalitat amb les estructures d’estat creades, com penalitzen l'abús laboral. Pel fet d’haver creat una estructura d’estat com  l'Agència Tributària ha comportat que Lluís Salvadó, secretari d’hisenda, fos detingut. I va recordar com s’ha millorat la gestió econòmica de la Generalitat, posant al dia els terminis de pagament i reduint al mateix temps el dèficit”.

Mata també va respondre els dubtes dels assistents referent al referèndum de l’1 d’octubre. En el cas de Vallfogona el col·legi electoral serà al mateix lloc de sempre gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament.