Ripollès

ERC proposa establir una franja de ferm dur integrat a la plaça Clavé per facilitar el pas a persones amb mobilitat reduïda

Una de les reivindicacions, que de forma recurrent, ha efectuat els darrers anys el grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, ha sigut l'eliminació de les barreres arquitectòniques existents als espais públics de la vila. Si bé és veritat que, al llarg dels últims anys, moltes voreres han millorat i han deixat de ser un obstacle pel pas de persones amb mobilitat reduïda, persones amb cadires de rodes o caminadors o per a cotxets de nadons, a data d'avui encara queden moltes voreres per ser transformades com a elements totalment transitables, especialment als barris del Pla del Roser, l'Estació i a la Coromina del Bac.

Tanmateix, existeix una gran barrera arquitectònica al centre del municipi que és la Plaça Clavé. Una plaça de grava, la qual és indispensable de travessar si qualsevol ciutadà vol anar d'extrem a extrem del municipi i que presenta dificultats de pas amb persones amb mobilitat reduïda. En aquest sentit, des d'ERC, es torna a reivindicar - el grup republicà ho va proposar pel pressupost 2018 i l'equip de govern no va tenir-ho en consideració - la necessitat de traçar una franja de panots de grava, un paviment ferm integrat a l'entorn que facilitaria el pas de persones amb mobilitat reduïda, cadires de rodes o caminadors o per a cotxets infantils. Una fórmula que fa anys va prendre l'Ajuntament de Ripoll pel Passeig Ragull.

Aquesta mateixa actuació, l'ha reivindicat el grup municipal d'ERC a tots els espais de l'entorn de la Colònia Espona. Múltiples passejos recoberts de grava i que són impossibles de transitar per persones amb mobilitat reduïda, per exemple els residents de la Fundació Emma que, al ser transitable podria esdevenir una veritable zona d'esbarjo i passeig per la gent gran.