Ripollès

Totes les notícies

ERC aposta perquè el Ripollès superi el 50% de recollida selectiva al 2020

Actualment el Ripollès genera un 42% de recollida selectiva. Un percentatge de recollida lleugerament superior a la mitjana  de Catalunya (38%) però clarament inferior a altres comarques properes que reciclen fins a 17 punts més, com és el cas de les comarques d'Osona,  del Gironès i de la Garrotxa, que han assolit durant el 2016 fins a un 59,92%, 46,53% i 45,43%, respectivament de recollida selectiva. Aquestes xifres, les ha desglossat el portaveu d'ERC al Consell Comarcal Roger Bosch, per tal de reivindicar, un cop més, que "hem trobat a faltar una partida pressupostària per dur a terme una campanya comarcal que apostés per incentivar i incrementar el reciclatge al Ripollès. Una bona fita fora tenir l'objectiu compartit d'assolir el 50% de recollida selectiva el 2020 i estenem la mà a treballar-hi conjuntament. No ens podem conformar amb una dada de mínims, hem de ser ambiciosos per protegir el medi ambient". "Sabem que el pressupost del Consell comarcal és finalista i té poc marge de canvi però és poden incloure partides importants pel Ripollès. Des d'ERC vam demanar, fa un any, noves partides al pressupost per incrementar l'índex de recollida selectiva, abordar un pla de polítiques LGBTI, reduir la fractura digital i que s'incrementés l'aportació per polítiques socials. De nou, cap d'elles s'ha tingut en compte pel 2018. En conseqüència ens abstindrem a l'aprovació dels pressupostos comarcals". "Creiem que és important reivindicar la elaboraració d'un pla de polítiques LGTBI al Ripollès, atès que és important abordar aquesta realitat en una comarca d'interior com la nostra, o treballar per tal de reduir la fractura digital existent al Ripollès on el percentatge de llars amb accés a Internet és del 76,4%, la taxa, un any més,  ha tornat a ser la més baixa de les comarques gironines. Ens hagués agradat veure unes partides adreçades a aquestes peticions". Per l'any 2017 l'aportació al Consorci de Benestar Social va incrementar amb un euro respecte el 2016, passant de 8399€ a 8400.

Carme Freixa i Sergi Albrich, candidats a les llistes d'ERC per les eleccions del 21 de desembre

El passat dimarts 7 de novembre, l’assemblea d’Esquerra Republicana a la comarca del Ripollès es va reunir de forma extraordinària per tal de debatre la situació política actual i valorar com cal encarar les eleccions del 21 de desembre. En aquest sentit, la militància present i per unanimitat va decidir que la Carme Freixa, alcaldessa de Vallfogona del Ripollès i Presidenta d'ERC al Ripollès, fos la candidata per encapçalar la representació ripollesa a la llista d'ERC pels comicis del proper 21 de desembre.  Carme Freixa és llicenciada en ciències polítiques i és l'actual presidenta de l'associació de Micropobles de Catalunya. Freixa ha sigut vicepresidenta del Consell Comarcal del Ripollès i vicepresidenta de l'Agènci Ripollès Desenvolupament i estarà acompanyada per Sergi Albrich, doctor en geologia, regidor-portaveu d'ERC a Sant Joan de les Abadesses i portaveu adjunt de la formació al Consell Comarcal del Ripollès. Albrich també és president de la secció local d'ERC al municipi.

ERC de Sant Joan de les Abadesses proposa millorar en transparència, accés a la informació i participació

El grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses va presentar, en el marc de la modificació del Reglament Orgànic Municipal, una bateria d'esmenes al document que estipula el funcionament bàsic de l'Ajuntament i els seus òrgans col·legiats. Totes les al·legacions presentades van ser desestimades per l'equip de govern, exceptuant la proposta de "permetre que els ciutadans, de forma individual, poguéssin intervenir, previ petició, després dels punts de l'ordre del dia dels plens municipals". Així, la resta d'al·legacions van ser rebutjades amb l'argument que legalment no són d'obligat compliment. També la proposta de no limitar a 5 les intervencions al torn obert de paraula de les persones que assisteixen al ple. "Avançar en transparència, accés a la informació i participació hauria de ser una prioritat. La política municipal no és només fer carrers i redactar projectes", va apuntar Elisenda Guillaumes. Guillaumes va posar especial accent a la necessitat "que la documentació que es facilita als regidors del consistori als plens municipals sigui actualitzada i definitiva", per tal que s'evitin situacions com les viscudes als últims mesos on el mateix alcalde va posar en dubte la informació sobre el futur del jardí de la Fundació Emma que havien utilitzat els grups de l'oposició per manifestar el seu desacord al projecte. Una informació continguda a l'aplicatiu que tenen accés tots els regidors i que la mateixa secretària va confirmar públicament que era la documentació definitiva que disposava el registre de l'Ajuntament. "Creiem que és important que la pàgina web municipal disposi del màxim d'informació per tal que tothom hi tingui accés. La tramesa d'informació és fer un salt qualitatiu en l'agilitat de l'administració i no disposar dels recursos és una excusa. Un equip de govern no només s'ha de dedicar a redactar projectes".  Un altre dels aspectes que ERC ha reclamat en diverses ocasions i que ha tornat a reclamar a la modificació del ROM és "la necessitat de condicionar que un 25% del capítol d'inversions del pressupost municipal sigui votat de forma participativa".

Acte final de campanya a Ripoll

Joan Puigcercós "La indignació i l'esperança han pres el carrer"

ERC Ripollès ha finalitzat la campanya pel Referèndum a la capital de la comarca, Ripoll, amb un doble acte a la plaça de la Lira. Aquest s'ha iniciat a les cinc de la tarda amb activitats infantils, acompanyada d'una botifarrada popular, i ha finalitzat amb un col·loqui entre l'expresident d'ERC, Joan Puigcercós, i la diputada a Madrid, Teresa Jordà. Jordà "Estem a dos dies de guanyar un país. Ni l'Estat Espanyol ni la Guàrdia Civil aturaran el procés que ha iniciat la gent i és precisament la reacció del poble de Catalunya el que ha evitat que els càrrecs de govern detinguts i retinguts no estiguin a la presó". Ens titllen de sediciosos i, en canvi, ells envien al Tribunal Constitucional lleis aprovades legítimament pel Parlament de Catalunya que tenen la finalitat d'evitar que la gent es mori de fred o que es pugui estimar com es vulgui. Si aprovar lleis per millorar la vida dels ciutadans és sediciós ens podem considerar sediciosos". Al seu torn, Joan Puigcercós, ha afirmat que "Som davant d'una revolta única a Europa. És la revolta cívica de la gent. El poder és dels ciutadans que volen votar i exercir el seu vot". Un país independent és possible. És l'esperança d'aconseguir un país millor amb més oportunitats per la nostra gent. Madrid ens intenta posar la por al cos. Com han fet als últims 300 anys. Però ara la indignació i l'esperança ha pres el carrer i la gent és la garantia del procés". ERC Ripollès finalitza la campanya del Referèndum complint l'objectiu plantejat fa una mesos. Realitzar actes a tots els municipis de la comarca per escoltar a tota la població.

Setcases

Mireia Mata defensa la legalitat del referèndum a Setcases

Aquest passat dilluns, 25 de setembre, la Federació comarcal d'ERC al Ripollès va organitzar un acte a favor del Referèndum del proper 1 d'octubre, a la Sala d’Actes de l’ajuntament de Setcases. L’acte va comptar amb la presència de la regidora del municipi, Anna Vila i la Directora General d'Igualtat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Mireia Mata.   Mireia Mata va explicar quina futura república volem per Catalunya, especialment en drets socials pels ciutadans. Per altra banda,  va afirmar que “diumenge els ciutadans de Catalunya exerciran el seu dret a decidir el seu futur. Un dret que està reconegut per les lleis internacionals i per tant, és legal. A més, hi ha la possibilitat de votar a favor o en contra de què Catalunya esdevingui un estat independent”. Davant la reacció de l’estat, va demanar tranquil·litat, actuar sempre amb civisme, pacifisme i sense por.     Mata també va respondre els dubtes dels assistents referent al referèndum de l’1 d’octubre. En el cas de Setcases el col·legi electoral serà al mateix lloc de sempre perquè així ho va decidir el plenari municipal.

Vallfogona del Ripollès

El local polivalent de Vallfogona del Ripollès s'omple de gom a gom per participar a la conferència "Construir una Nova República"

Aquest passat diumenge, 24 de setembre, la Federació comarcal d'ERC al Ripollès va organitzar un acte a favor del Referèndum del proper 1 d'octubre, al Local Polivalent de Vallfogona del Ripollès. L’acte va comptar amb la presència de l'alcaldessa del municipi, Carme Freixa,  el conseller comarcal i regidor de Sant Joan de les Abadesses, Sergi Albrich i la Directora General d'Igualtat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Mireia Mata.   L’alcaldessa, Carme Freixa va d’estacar que “el compromís del Govern pel Referèndum és inequívoc. Els ajuntaments no defallirem. Farem tot el què sigui possible per votar”.   Sergi Albrich, va posar èmfasi en que ERC “hem fet actes als 19 municipis de la comarca, per nosaltres del més petit al més gran són cabdals pel Ripollès, hem escoltat a la gent de tots els pobles. Com a país, som en el moment històric més important dels últims 40 anys. El dia 1 ningú es pot quedar a casa, hem de tenir la consciència tranquil·la per haver-ho fet tot per guanyar".   Per la seva banda, Mireia Mata, va explicar com seria la nova república “volem un país on la democràcia i la justícia estiguin a l'ordre del dia, el què hem vist aquests dies és tot el contrari. Volem ser un país on la gent tingui recursos per poder tenir uns serveis públics bons i de qualitat. Volem un país on els treballadors tinguin bones condicions laborals. Va destacar que “alguns d’aquests drets ja els està garantint l’actual govern de la Generalitat amb les estructures d’estat creades, com penalitzen l'abús laboral. Pel fet d’haver creat una estructura d’estat com  l'Agència Tributària ha comportat que Lluís Salvadó, secretari d’hisenda, fos detingut. I va recordar com s’ha millorat la gestió econòmica de la Generalitat, posant al dia els terminis de pagament i reduint al mateix temps el dèficit”.   Mata també va respondre els dubtes dels assistents referent al referèndum de l’1 d’octubre.

ERC farà l’acte de final de campanya pel Sí a Ripoll

L'acte de final de la campanya pel Sí al referèndum de l'1 d'octubre al Ripollès es celebrarà a Ripoll, aquest dijous 28 de setembre a partir de les 17:00 hores, a la plaça de La Lira. S’iniciarà amb jocs i activitats infantils oberts a tothom i finalitzarà a les 18:30 hores amb un "Col·loqui Pel Sí", protagonitzat per en Joan Puigcercós, ex-president d’ERC i la diputada d'ERC al Congrés, Teresa Jordà.   Data: dijous 28 de setembre Lloc: Plaça de la Lira, de Ripoll Hora: 17:00h Jocs Infantils Hora: 18:30h "Col·loqui Pel Sí", amb Joan Puigcercós i Teresa Jordà     ERC va iniciar la campanya comarcal pel Sí el passat divendres 22 de setembre a Pardines, amb la presència de la consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, Meritxell Serret; la diputada d'ERC al Congrés, Teresa Jordà; i l'alcaldessa de Pardines, Núria Pérez.  En aquests darrers mesos la federació comarcal d'ERC al Ripollès ha organitzat més de 25 actes a tota la comarca i n’ha fet com a mínim un a cada municipi, amb l'objectiu d'escoltar i donar importància a tots els municipis. Del més gran al més petit. ERC considera que el municipalisme és una peça clau i cabdal per construir la nova república.

Joan Olòriz i Sergi Albrich

Notícia Joan Olòriz "L'1 d'octubre serà el que nosaltres vulguem, no el què l'Estat Espanyol vulgui"

El passat dissabte, 23 de setembre, en el marc de la Festa del Grito de la independència del poble Mexicà, que es celebra a Sant Joan de les Abadesses, la secció local d'ERC va organitzar la conferència "De Tarradellas al Referèndum", a càrrec del diputat d'ERC al Congrés espanyol i historiador, Joan Olòriz.  La conferència va tenir lloc a 2/4 de 6 de la tarda a l'Auditori Jaume Nunó del Casal-Centre Cívic El Palmàs de Sant Joan de les Abadesses.   El president de la secció local i portaveu del grup municipal, Sergi Albrich, va iniciar la conferència solidaritzant-se amb el poble Mexicà pels terratrèmols ocorreguts els darrers dies.   La conferència va analitzar l’evolució de la situació entre Catalunya i Espanya dels últims 40 anys. Enguany es commemora el 40è aniversari del retorn del president Josep Tarradellas a Catalunya després de 38 anys d’exili a França. Tarradellas va ser escollit president de la Generalitat a l'exili, el 5 d'agost de 1954, a Mèxic on es varen reunir varis diputats catalans. Mèxic sempre va ser un país acollidor amb els exiliats republicans i no va reconèixer mai el règim de Franco.   El diputat d'ERC al congrés espanyol va centrar la seva intervenció en establir els paral·lelismes entre els diferents canvis viscuts a Catalunya amb l’actualitat i com el Principiat ha estat pioner en impulsar-los. Olòriz va afirmar que  “la Generalitat és l'única institució Espanyola anterior a la constitució, que Tarradellas, entre d’altres, va guardar el seu llegat a l'exili". “La història ens ha ensenyat que els governants espanyols no són de fiar, no han complert cap promesa escrita amb Catalunya, els exemples en són els Estatuts 1931, 1979 i 2006".   Finalment, Olòriz es va referir al referèndum, “l'1 d'octubre serà el que nosaltres vulguem, no el què l'Estat Espanyol vulgui”. El dia 1 ens hem de preguntar què hem fet per canviar aquesta situació i no quedar-nos a casa. Coherència, fermesa i il·lusió, la il·lusió és el què ens mou, aquest dies hem vist moltes persones, grans i joves cridant ‘llibertat’.

Més de 40 persones assisteixen a la conferència "Construir una Nova República" a Vilallonga de Ter

Aquest passat dissabte, 23 de setembre, la Federació comarcal d'ERC al Ripollès va organitzar un acte a favor del Referèndum del proper 1 d'octubre, a les 12 del migdia, a Can Parlet de Vilallonga de Ter. L’acte va comptar amb la presència de l'alcaldessa del municipi; Mònica Bonshoms, l'alcaldessa de Pardines; Núria Pérez, la Directora dels Serveis Territorials del DARP a Girona i regidora de Sant Joan de les Abadesses, Elisenda Guillaumes i la Directora General d'Ecosistemes Forestals i Gestió del Medi i alcaldessa d’Alpens, Montse Barniol.   L’alcaldessa, Mònica Bonsoms va d’estacar que “ara és un moment en què toca posicionar-nos, en el meu cas pel Sí. Però prioritàriament hem d'anar a votar el dia 1 d'octubre, independentment del sentit del nostre vot”.   Núria Pérez, alcaldessa de Pardines, va posar èmfasi en el paper de les dones en la nova república i va recordar que “l’1 d’octubre farà 86 anys que les dones van aconseguir votar a l'Estat espanyol i, en el nou país, cal que les dones treballem per defensar aquest dret”. I va fer referència a la importància de la unitat i treballar plegats, recordant el proverbi xinès “si camines sol, aniràs més ràpid. Si camines acompanyat, arribaràs més lluny”.   Per la seva banda, Montse Barniol, va explicar tot el que havia fet el govern de la Generalitat a partir de les eleccions del 27 de Setembre del 2015 fins al dia d'avui, en relació a la construcció de les estructures d’Estat i el gran esforç per organitzar el referèndum després que hi hagués per primera vegada a la història un govern i una majoria al Parlament netament independentista.  Barniol també va explicar la importància dels ajuntaments per a l’organització del referendum i per quin model de país volem. "Defensem un model de País on els ciutadans siguin lliures. Per dignitat no permetrem que ens retirin les urnes. Defensarem la democràcia".   Guillaumes i Barniol també varen respondre els dubtes dels assistents referent al referèndum de l’1 d’octubre.