Ripollès

Totes les opinions

Joan Vilaplana, vicepresident de la Federació Comarcal d'ERC al Ripollès

La unió fa la força, si la unió et fa fort

S’està vestint un moviment transversal independentista i republicà liderat pel president Puigdemont. Això ha tornat a aixecar les veus dins de l’independentisme per plantejar un front comú per crear un partit únic per presentar-se a les diferents eleccions que vindran properament. És una cantarella recorrent per a moltes persones, que de bona fe, pensen que fer una sola llista independentista fa guanyar més vots dels que sumen actualment els 3 partits independentistes per separat.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

Carta als reis

Si bé la fe i l’esperança no s’han de perdre mai, quan es tracta d’esperar que el govern espanyol es recordi de les necessitats de la comarca del Ripollès i, especialment, de Sant Joan de les Abadesses, el realisme transforma aquestes expectatives en gran utopies. Amb la Teresa Jordà al capdavant de les reivindicacions gironines al Congrés dels Diputats, any rere any, hem anat insistint amb les mancances ingents i urgents dels 19 municipis de la comarca.

Fins que s’enfonsi l’imperi

No sé si hi haurà eleccions o no a Espanya. No sé si la moció de censura que ha proposat Pedro Sánchez prosperarà o no. El que sí sé, és que els partits catalans només han d’entrar en aquest joc si ajuda a seguir avançant cap a la llibertat nacional, perquè sembla que aquesta moció només la fan els partits espanyols per simular i representar el seu enuig pels casos de corrupció i impunitat del PP.

ELISENDA GUILLAUMES, REGIDORA D'ERC A L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LES ABADESSES

Per fi recuperem les institucions

Aquesta ha estat una setmana intensa d’emocions i trascendent per a la història del nostre país. Dilluns es va investir el 131è president de la Generalitat de Catalunya. Molt Honorable Quim Torra, sort i encerts. Això és el primer pas que ens ha de permetre recuperar la Generalitat de Catalunya i poder començar a reparar els efectes adversos del 155. Per altra banda, voldria destacar una altra molt bona noticia per la comarca del Ripollès, que serà el nomemament de la Teresa Jordà com a Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

Regidor-portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

Un espai per no oblidar

Cops de porra a una porta de vidre fins a trencar-la, un agent policial espanyol per terra quan entrava per la porta rebentada per ell mateix, al topar-se amb una cadira i una violència brutal al pavelló de Sant Julià de Ramis. Un gran nombre de televisions en l’àmbit internacional començaven l’1 d’octubre de 2017 amb aquestes imatges corprenedores, que precedien una violència extrema i injustificable contra persones que tan sols volien votar.

Joan Vilaplana, vicepresident de la Federació Comarcal d'ERC al Ripollès

Persistir és guanyar la futura república

Joan Vilaplana

La música ha estat un element integrador, aglutinador per als pobles. Les activitats artístiques han fet costat des de sempre als moviments més revolucionaris i a les lluites compartides. El cap de setmana en va ser una mostra, a Ribes de Freser el dissabte, i a Santa Perpètua de Mogoda, el diumenge. Una suma de persones vinculades a grups musicals, al teatre, a les lletres i a tot el teixit associatiu dels municipis i del territori denunciaven la repressió i la vulneració de drets civils i polítics que s’està vivint a Catalunya, junt amb un clam per la  llibertat dels presos polítics i el retorn dels exiliats.

TERESA JORDÀ, DIPUTADA AL CONGRÉS DELS DIPUTATS ESPANYOL

Tintín i els CDR

El primer dijous d’aquest mes d’abril, després de la decisió del Tribunal alemany, l’estat espanyol, va tenir a les seves mans, la gran oportunitat de deixar de fer el ridícul internacional més estrepitós de la seva historia. Aquell dia li varen caure dues estocades memorables, una venia del país de Johann Sebastian Bach, de la República Federal d’Alemanya, la segona, de la terra que va inspirar a Georges Remi (Herge) a crear el millor reporter del s.

Joan Vilaplana, vicepresident de la Federació d'ERC al Ripollès

No abaratim el somni

Sempre he pensat que el moviment independentista republicà va cometre algunes errades importants en els dies claus durant l’octubre passat. No saber llegir el moment històric que teníem entre les mans, després de l’1 i del 3 d’octubre, és un dels errors que ens pot perseguir en els pròxims anys. Aquell moment de dubte, va fer que l’Estat Espanyol es reorganitzes. Després d’allò, ens han vinguts tots els dubtes i totes les pors.

Sergi Albrich, regidor-portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

I el Mestre Andreu?

La primera fase del nou centre educatiu de Sant Joan de les Abadesses, corresponent a l'etapa de secundària, ha de ser una realitat a partir del proper mes de setembre. Fent referència a les paraules del mateix alcalde, les obres de la primera part del nou edifici han d'estar enllestides al punt d'inici del proper curs escolar. Després de quasi bé deu anys de modificacions urbanístiques i recerca econòmica, Sant Joan disposarà d'un nou equipament públic que podran estrenar els alumnes d'ESO.