Ripollès

Totes les opinions

JOAN VILAPLANA, SECRETARI D'ORGANITZACIÓ D'ERC RIPOLLÈS

Els Comuns, l’última frontera de l’independentisme

Després de les eleccions d’aquest diumenge, l’independentisme torna a guanyar clarament i ja van 3 vegades seguides, 2015, 17 i ara el 21. A més, els resultats demostren que l’independentisme puja a cada elecció i que es va decantant cap a l’esquerra. L’altra dada a tenir en compte, és que tots els partits d’àmbit català es declaren independentistes i que només es declaren unionistes, aquells partits que la seva matriu està a l’Estat Espanyol.

Salut i democràcia

Les eleccions al Parlament, imposades pel pròxim 14 de febrer, han patit un gir inesperat amb l’assoliment del tercer grau dels 9 presos i preses independentistes. Uns comicis grisos marcats per la pandèmia, la seva afectació social, econòmica i emocional i les restriccions imposades per fer front als contagis de la Covid-19 que han pres un nou impuls amb la participació política de l’Oriol, els Jordis, en Josep, la Carme, en Raül i la Dolors.

Defensem junts el Ripollès

El dimarts dia 22 de desembre, al voltant de les 9 de la nit, el Govern de la Generalitat de Catalunya anunciava la notícia. El Ripollès i la Cerdanya quedaven confinats perquè el risc de rebrot de la Covid-19 es situava a nivells estratosfèrics assolint els 1.858 i 4.081 punts, respectivament, a les dues comarques. Amb aquesta dades es doblaven, triplicaven i quintuplicaven els valors obtinguts a les diverses comarques del país.

ELISENDA GUILLAUMES, SECRETARIA DE POLÍTICA INSTITUCIONAL D'ERC RIPOLLÈS I DIRECTORA GENERAL D'AGRICULTURA

Salvar l’escorxador és cosa de tots

El Ripollès és un comarca amb una orografia molt accidentada i no disposa de grans extensions de territori per destinar-les a la producció de farratges i cereals. La majoria de superfícies s’aprofiten per pastures. La recuperació d’aquestes i l’aprofitament del sotabosc per pastures és el repte actual per el manteniment de la ramaderia a la comarca. En la totalitat de municipis de la comarca, hi ha de l’ordre de 440 explotacions ramaderes i amb el percentatge de cens d’animals corresponen aproximadament a un 42% de porcí, 36% de vaquí de carn, 18% d’oví-cabrum, 3% d’equí i un 1% de vaquí de llet.

Per Catalunya, sempre!

Tal dia com avui, es compleixen els 80 anys de l’afusellament del President Lluís Companys per part del règim franquista. Va ser al voltant de dos quarts de set del matí del dimarts 15 d’octubre de 1940 al fossar de Santa Eulàlia del Castell de Montjuïc de Barcelona. Companys rebutjà en la seva execució que li embenessin els ulls i es va descalçar per poder morir trepitjant terra catalana, essent les seves darreres paraules: Per Catalunya! Companys és va convertir en l’únic president europeu escollit democràticament assassinat a mans feixistes.

SERGI ALBRICH, SECRETARI GENERAL COMARCAL D'ERC RIPOLLÈS

Qui ha de decidir el futur del romanent? Els ajuntaments!

Els anys 2012 i 2013, el govern Rajoy, com a resposta a les mesures d’austeritat a conseqüència de la crisi econòmica, va aprovar i executar la llei d’Estabilitat Pressupostària i la limitació que imposava en la regla de despesa i la LRSAL (Llei de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local) que va suposar per als municipis una evident pèrdua d’autonomia en la gestió dels seus recursos.

SERGI ALBRICH, REGIDOR-PORTAVEU D'ERC A SANT JOAN DE LES ABADESSES

La R3, una via de tercera categoria

La R3, al seu pas per Vic, Ripoll i Puigcerdà ha tornat a ser notícia per l’afectació del temporal Glòria. El pas de la borrasca ha provocat, per enèsima vegada, que el transport ferroviari que uneix la Cerdanya, el Ripollès i Osona quedés suspès des de dimecres fins dissabte i que durant més de dos dies l’operadora responsable de la via no oferís cap alternativa per garantir el transport òptim per carretera.

Sergi Albrich, regidor-portaveu d'ERC a Sant Joan de les Abadesses

Monàrquics i Republicans

Aquest darrer estiu, hem fet un dels viatges emocionalment més durs dels que fins ara havíem realitzat. Entrar fins al cor dels camps de concentració d’Auschvitz i Bikernau, a poc més de 40 minuts de Cracòvia i a on hi van ser assassinats més de 6 milions de persones, la majoria provinents de més de 20 nacionalitats diverses, però en gran mesura jueus. Glaçava l’ànima escoltar com la guia que ens feia la visita a les instal·lacions, se l’hi trencava la veu al detallar com havien mort els seus avantpassats i sovint ens demanava que es procurés no fer fotos per respecte als milers de víctimes.

Joan Vilaplana, vice-president ERC Ripollès

L’únic camí és avançar cap a la República

Joan Vilaplana

A hores d’ara tots els que vam posar un granet d’arena per fer possible la república catalana durant l’any 2017, ja hem aterrat a la crua realitat. Sabem que ens queda camí per recorre, per molt que tots hem intentat mentalitzar-nos que estàvem preparats per fer efectiva la República. Jo era el primer en pensar que la força de més de 2 milions de persones  i de diferents organitzacions civils i polítiques treballant per fer realitat la república catalana, feria reaccionar la societat espanyola, generant un debat obert i sincer per entendre perquè la societat catalana ha arribat a la conclusió que ja no vol lluitar per una Espanya diferent.