Ripollès

Totes les opinions

JOAN VILAPLANA, VICEPRESIDENT DE LA FEDERACIÓ COMARCAL D'ERC AL RIPOLLÈS

Benvinguda la Crida Nacional per la República

Aquesta setmana ha nascut la Crida Nacional per la República. Un nou partit polític que defensa la creació de la República Catalana en un Estat independent i el mateix temps, es defineix com un moviment transversal amb vocació d’aglutinar l’independentisme sota un mateix paraigua.  Espero que aquesta nova iniciativa posada en marxa pel president Carles Puigdemont i sectors independentistes del Pdcat, pugui aconseguir allò que no es va produït el dia que desapareixia Convergència i apareixia el Pdcat.

Maria Perramon, regidora-portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Ribes de Freser

En moments excepcionals cal actuar de manera excepcional

En moments excepcionals cal actuar de manera excepcional, cal autocrítica, anàlisi, planificació d’objectius i unitat d’acció consensuades. Personalment penso que la situació de país és excepcional, històrica i amb unes possibilitats de canvi que encara no en som prou conscients; el que no veig tan clar és que siguem capaços d’adoptar i aplicar actuacions excepcionals. El poble surt al carrer amb massa, l’un al costat de l’altre sense preguntar a la persona que té al seu costat quin partit vota o quines sigles partidistes representa.

SERGI ALBRICH, REGIDOR-PORTAVEU ERC SANT JOAN DE LES ABADESSES

L’oblit de les dones

El progrés de la humanitat s’ha fet amb l’acció conjunta d’homes i dones però al capdavant de les fites històriques, els llibres només han recollit i han donat ressò, majoritàriament, als noms masculins. En aquest sentit, l’anormalitat de deixar la dona i la seva gesta a un segon pla també és present als carrers de la nostra vila on només un únic espai públic honra a una fèmina, la plaça Abadessa Emma.

JOAN VILAPLANA, VICEPRESIDENT DE LA FEDERACIÓ COMARCAL D'ERC AL RIPOLLÈS

La llibertat ens l’hem de guanyar

Tornem a estar davant d’un nou 11 de setembre. Potser alguns ens imaginàvem aquest setembre diferent del que viurem. Potser alguns ens pensàvem que estaríem en negociacions entre els membres del govern català, actualment empresonat o exiliat i un govern espanyol liderat per en Maria Rajoy, que hauria perdut el carrer davant d’una ciutadania catalana organitzada, defensant les seves institucions.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

Llàgrimes d’estiu

És habitual, durant les vacances d’estiu, que a les tertúlies amb veïns o amics, es parli de l’estat actual de la situació política catalana. I és recurrent la reflexió que, mentre uns podem prendre tranquil·lament un tallat amb gel a les terrasses dels nostres pobles, nou homes i dones honestos i compromesos amb el país i la seva gent, no ho poden fer perquè són ostatges d’un Estat que els reté per haver permès que donéssin veu als ciutadans de Catalunya.

Joan Vilaplana, vicepresident de la Federació Comarcal d'ERC al Ripollès

La unió fa la força, si la unió et fa fort

S’està vestint un moviment transversal independentista i republicà liderat pel president Puigdemont. Això ha tornat a aixecar les veus dins de l’independentisme per plantejar un front comú per crear un partit únic per presentar-se a les diferents eleccions que vindran properament. És una cantarella recorrent per a moltes persones, que de bona fe, pensen que fer una sola llista independentista fa guanyar més vots dels que sumen actualment els 3 partits independentistes per separat.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

Carta als reis

Si bé la fe i l’esperança no s’han de perdre mai, quan es tracta d’esperar que el govern espanyol es recordi de les necessitats de la comarca del Ripollès i, especialment, de Sant Joan de les Abadesses, el realisme transforma aquestes expectatives en gran utopies. Amb la Teresa Jordà al capdavant de les reivindicacions gironines al Congrés dels Diputats, any rere any, hem anat insistint amb les mancances ingents i urgents dels 19 municipis de la comarca.

Joan Vilaplana, vicepresident de la Federació Comarcal d'ERC al Ripollès

Fins que s’enfonsi l’imperi

No sé si hi haurà eleccions o no a Espanya. No sé si la moció de censura que ha proposat Pedro Sánchez prosperarà o no. El que sí sé, és que els partits catalans només han d’entrar en aquest joc si ajuda a seguir avançant cap a la llibertat nacional, perquè sembla que aquesta moció només la fan els partits espanyols per simular i representar el seu enuig pels casos de corrupció i impunitat del PP.

ELISENDA GUILLAUMES, REGIDORA D'ERC A L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LES ABADESSES

Per fi recuperem les institucions

Aquesta ha estat una setmana intensa d’emocions i trascendent per a la història del nostre país. Dilluns es va investir el 131è president de la Generalitat de Catalunya. Molt Honorable Quim Torra, sort i encerts. Això és el primer pas que ens ha de permetre recuperar la Generalitat de Catalunya i poder començar a reparar els efectes adversos del 155. Per altra banda, voldria destacar una altra molt bona noticia per la comarca del Ripollès, que serà el nomemament de la Teresa Jordà com a Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.