Ripollès

Totes les opinions

Joan Vilaplana, vicepresident de la Federació d'ERC al Ripollès

No abaratim el somni

Sempre he pensat que el moviment independentista republicà va cometre algunes errades importants en els dies claus durant l’octubre passat. No saber llegir el moment històric que teníem entre les mans, després de l’1 i del 3 d’octubre, és un dels errors que ens pot perseguir en els pròxims anys. Aquell moment de dubte, va fer que l’Estat Espanyol es reorganitzes. Després d’allò, ens han vinguts tots els dubtes i totes les pors.

Sergi Albrich, regidor-portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

I el Mestre Andreu?

La primera fase del nou centre educatiu de Sant Joan de les Abadesses, corresponent a l'etapa de secundària, ha de ser una realitat a partir del proper mes de setembre. Fent referència a les paraules del mateix alcalde, les obres de la primera part del nou edifici han d'estar enllestides al punt d'inici del proper curs escolar. Després de quasi bé deu anys de modificacions urbanístiques i recerca econòmica, Sant Joan disposarà d'un nou equipament públic que podran estrenar els alumnes d'ESO.

Teresa Jordà, diputada al congrés dels diputats Espanyol

HI HA PARTIT....i el #Guanyarem

Teresa Jordà

Que ningú s’equivoqui, pagar per aconseguir la llibertat, és també una condemna. Aquesta setmana el sobiranisme ha tornat a ocupar la cleda que la policia Nacional ens té preparada, gairebé cada setmana, per acompanyar i donar escalf, als companys i companyes independentistes, que el jutge Llarena cita a declarar al Tribunal Suprem, com aquell que passa llista. Dilluns va ser el torn de la Marta Rovira, Secretària General d’ERC i que la Guàrdia Civil vincula al nucli dur del referèndum i de la Marta Pascal, com a coordinadora del PDECat, un dels partits que van donar suport a la gesta de l’1 d’octubre.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

La dignitat d'un home

Sergi Albrich

Dissabte es complien 100 dies de la injusta reclusió del vicepresident del govern de Catalunya i president d'ERC, Oriol Junqueras. Un engarjolament preventiu i idiològic que deriva de la interpretació esviaixada, malintencionada i forçada de les lleis per part de l'estructura més fosca i perversa de l'Estat Espanyol.  Els Jordis i els consellers Junqueras i Forn són veritables ostatges polítics d'un estat que combat les idees per la força de la repressió.

Joan Vilaplana, vicepresident ERC Ripollès

Si volem guanyar, preparem-nos

Joan Vilaplana

El món independentista ha arribat en un cruïlla en el seu procés cap a la plena sobirania nacional. Fins aquí el camí era clar perquè hi havia un full de ruta traçat per les entitats sobiranistes, Òmnium i ANC, que els partits polítics independentistes havien comprat i amb els seus alts i baixos, l’havien portat a la pràctica. Però el 27 d’octubre vam entrar en la dimensió desconeguda, quan el nostre govern legítim s’immolà a ulls de tothom, marxant una part  a l’exili i una altra part deixant-se agafar per anar a la presó.

Teresa Jordà, diputada d'ERC al Congrés dels Diputats Espanyol

Copèrnic sap que guanyarem

Teresa Jordà

Ni en el somni més humit de Nicolau Copèrnic, aquest astrònom polonès, hauria imaginat mai, que faria falta mig mil·lenni perquè algun pertorbat bategés amb el seu il·lustre nom, una operació policial fracassada formada per centenars de policies nacionals i guàrdia civils instal·lats en un vaixell de la Warner Bross. Tampoc ningú, amb cinc dits de front, hauria gosat dir que un magistrat sevillà fet ministre i anomenat Zoido, s’obsessionaria en trobar un elefant perdut al cor d’Europa per evitat, que aquest, arribés al Parc de la Ciutadella per esdevenir el rei de Botswana.

Teresa Jordà, diputada d'ERC al Congrés de Diputats espanyol.

El Peu de la Muntanya

Teresa Jordà

“Només el poble salva el poble”. El passat 21 de desembre, una majoria, sense precedents, va parlar a través de les urnes. D’això se’n diu democràcia. La democràcia no és altre cosa que una forma d’organització de la vida pública, en la qual les decisions col·lectives són adoptades pel poble mitjançant mecanismes de participació directe o indirecta que li confereixen legitimitat als seus representants.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

2018, l'any de la fibra?

Sergi Albrich

Fa uns dies, es feien públiques les oscil·lacions de població dels municipis de les comarques gironines i, malauradament, i com és habitual als últims anys, el Ripollès suspen a l'hora de guanyar població. Sant Joan ha perdut 72 habitants al llarg 2017. La nostra comarca continua patint una sagnia poblacional crònica, fet que la manté dins del bloc de les comarques més deprimides de Catalunya.

Teresa Jordà, diputada al Congrés dels diputats Espanyol

El Republicanisme i els investigadors socials

Teresa Jordà

Les enquestes són una eina cabdal pels investigadors socials, de fet amb elles, ens podem aproximar als valors,  a les opinions i fins hi tot a les múltiples inquietuds de la ciutadania. Aquesta vegada però les enquestes electorals han tornat a trontollar. Cap d’elles donava la majoria absoluta a la suma de les forces sobiranistes, cap d’elles va augurar l’empenta de la llista de Puigdemont i cap d’elles enfonsava a les tenebres de l’infern a un PP català que cada dia viu més lluny de la realitat del nostre país.