Ripollès

Totes les opinions

SERGI ALBRICH, REGIDOR-PORTAVEU ERC SANT JOAN DE LES ABADESSES

L’oblit de les dones

El progrés de la humanitat s’ha fet amb l’acció conjunta d’homes i dones però al capdavant de les fites històriques, els llibres només han recollit i han donat ressò, majoritàriament, als noms masculins. En aquest sentit, l’anormalitat de deixar la dona i la seva gesta a un segon pla també és present als carrers de la nostra vila on només un únic espai públic honra a una fèmina, la plaça Abadessa Emma.

JOAN VILAPLANA, VICEPRESIDENT DE LA FEDERACIÓ COMARCAL D'ERC AL RIPOLLÈS

La llibertat ens l’hem de guanyar

Tornem a estar davant d’un nou 11 de setembre. Potser alguns ens imaginàvem aquest setembre diferent del que viurem. Potser alguns ens pensàvem que estaríem en negociacions entre els membres del govern català, actualment empresonat o exiliat i un govern espanyol liderat per en Maria Rajoy, que hauria perdut el carrer davant d’una ciutadania catalana organitzada, defensant les seves institucions.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

Llàgrimes d’estiu

És habitual, durant les vacances d’estiu, que a les tertúlies amb veïns o amics, es parli de l’estat actual de la situació política catalana. I és recurrent la reflexió que, mentre uns podem prendre tranquil·lament un tallat amb gel a les terrasses dels nostres pobles, nou homes i dones honestos i compromesos amb el país i la seva gent, no ho poden fer perquè són ostatges d’un Estat que els reté per haver permès que donéssin veu als ciutadans de Catalunya.

Joan Vilaplana, vicepresident de la Federació Comarcal d'ERC al Ripollès

La unió fa la força, si la unió et fa fort

S’està vestint un moviment transversal independentista i republicà liderat pel president Puigdemont. Això ha tornat a aixecar les veus dins de l’independentisme per plantejar un front comú per crear un partit únic per presentar-se a les diferents eleccions que vindran properament. És una cantarella recorrent per a moltes persones, que de bona fe, pensen que fer una sola llista independentista fa guanyar més vots dels que sumen actualment els 3 partits independentistes per separat.

Sergi Albrich, regidor-portaveu ERC Sant Joan de les Abadesses

Carta als reis

Si bé la fe i l’esperança no s’han de perdre mai, quan es tracta d’esperar que el govern espanyol es recordi de les necessitats de la comarca del Ripollès i, especialment, de Sant Joan de les Abadesses, el realisme transforma aquestes expectatives en gran utopies. Amb la Teresa Jordà al capdavant de les reivindicacions gironines al Congrés dels Diputats, any rere any, hem anat insistint amb les mancances ingents i urgents dels 19 municipis de la comarca.

Fins que s’enfonsi l’imperi

No sé si hi haurà eleccions o no a Espanya. No sé si la moció de censura que ha proposat Pedro Sánchez prosperarà o no. El que sí sé, és que els partits catalans només han d’entrar en aquest joc si ajuda a seguir avançant cap a la llibertat nacional, perquè sembla que aquesta moció només la fan els partits espanyols per simular i representar el seu enuig pels casos de corrupció i impunitat del PP.

ELISENDA GUILLAUMES, REGIDORA D'ERC A L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LES ABADESSES

Per fi recuperem les institucions

Aquesta ha estat una setmana intensa d’emocions i trascendent per a la història del nostre país. Dilluns es va investir el 131è president de la Generalitat de Catalunya. Molt Honorable Quim Torra, sort i encerts. Això és el primer pas que ens ha de permetre recuperar la Generalitat de Catalunya i poder començar a reparar els efectes adversos del 155. Per altra banda, voldria destacar una altra molt bona noticia per la comarca del Ripollès, que serà el nomemament de la Teresa Jordà com a Consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació.

Regidor-portaveu d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses

Un espai per no oblidar

Cops de porra a una porta de vidre fins a trencar-la, un agent policial espanyol per terra quan entrava per la porta rebentada per ell mateix, al topar-se amb una cadira i una violència brutal al pavelló de Sant Julià de Ramis. Un gran nombre de televisions en l’àmbit internacional començaven l’1 d’octubre de 2017 amb aquestes imatges corprenedores, que precedien una violència extrema i injustificable contra persones que tan sols volien votar.

Joan Vilaplana, vicepresident de la Federació Comarcal d'ERC al Ripollès

Persistir és guanyar la futura república

Joan Vilaplana

La música ha estat un element integrador, aglutinador per als pobles. Les activitats artístiques han fet costat des de sempre als moviments més revolucionaris i a les lluites compartides. El cap de setmana en va ser una mostra, a Ribes de Freser el dissabte, i a Santa Perpètua de Mogoda, el diumenge. Una suma de persones vinculades a grups musicals, al teatre, a les lletres i a tot el teixit associatiu dels municipis i del territori denunciaven la repressió i la vulneració de drets civils i polítics que s’està vivint a Catalunya, junt amb un clam per la  llibertat dels presos polítics i el retorn dels exiliats.