Ripollet

Totes les notícies

Tardà i República el primer dia de Festa Major

El diputat d'Esquerra Republicana de Catalunya al Congrés dels Diputats, Joan Tardà i Coma, ens acompanyarà durant el primer dia de Festa Major a la nostra ciutat en un acte obert a tothom, que es celebrarà un cop acabat el pregó de festes, a les 20:15h, al local d'Esquerra Republicana (Rambla de Sant Jordi, 8). Sota el títol «Parlem de República amb Joan Tardà», el polític català visitarà Ripollet sis anys després, per parlar-nos sobre conceptes clau de l'actualitat política i social del nostre país com ara què és la República, quins són els valors que defensa el republicanisme, així com la importància de la gent i el seu paper cabdal tant per a la consecució de la República Catalana, com per al futur funcionament del nostre Estat. Tot plegat, en un acte protagonitzat per un dels més il·lustres polítics del nostre país, estandard del republicanisme català, i organitzat per Esquerra Republicana i el Jovent Republicà de Ripollet.

Jordi Soldevila és el nou candidat a l'alcaldia per a les municipals del 2019

El passat divendres 13 d'abril en la celebració de l'assemblea extraordinària es va donar pas a la votació de les primàries on només es va presentar una única candidatura. El candidat, en Jordi Soldevila, actual president de la secció local, va fer la seva presentació on va explicar les propostes per elaborar una candidatura: tranversalitat, codi ètic, presència de dones, presència de joves i transparència i participació de tothom. A més, va explicar la necessitat d'avançar cap un canvi que encara no ha arribat a Ripollet després d'anys de desgoverns. Posteriorment a la seva votació, va ser escollit amb una majoria àmplia de suports i va ser proclamat candidat a l'alcaldia per Esquerra Republicana a les properes municipals de 2019. D'aquesta manera es confirma el relleu de la regidora Lurdes Serra qui ha estat la darrera cap de llista en les últimes eleccions municipals. El candidat va agrair la feina feta per la regidora a qui també espera comptar amb el seu suport en aquesta nova etapa. En les properes setmanes el candidat juntament amb les persones de la secció local d'Esquerra Republicana de Ripollet començaran a treballar per a preparar els propers comicis amb un nou projecte municipalista, tranversal i de canvi per a Ripollet.

Iniciem el procés de primàries per a l'elecció de la/el cap de llista

Arran dels acords presos en l'Assemblea General d'Esquerra Republicana de Ripollet del passat dia 16 de febrer de 2018, s'ha iniciat el procés de primàries entre els diferents membres de la secció local per a l'elecció de la/el cap de llista i candidat a l'alcaldia per a les properes eleccions municipals de 2019. Per una banda, es va procedir a l'elecció de la Comissió Electoral Local, l'òrgan que s'encarregarà de garantir l'organització i tot el procés de primàries. I, per una altra, es van fixar les dates d'aquest procés. Des del dia 5 de març fins el 25 del mateix mes es va donar el tret de sortida per a la presentació de precandidatures. Després, des del 26 de març al 12 d'abril es farà la recollida d'avals de la militància dels diferents candidats/es presentats/es. I el mateix dia 13 d'abril es realitzarà la votació, elecció i proclamació de la/el candidat a l'alcaldia i cap de llista per Esquerra Republicana. Així doncs, expressem de nou la voluntat de treballar des del municipalisme amb vocació de servei a la ciutadania. I ho fem des de la participació de la nostra gent i des de la transparència de cara a les veïnes i veïns de Ripollet. SOM-HI!

La Taula de Diversitat Funcional ja és una realitat

El passat dimecres dia 21 de febrer a les 19h al Centre Cultural de Ripollet s'estrenava la Taula de Diversitat Funcional, un òrgan participatiu i obert a la ciutadania per poder rebre les queixes, les propostes i el punt de vista de persones amb diversitat funcional de manera periòdica (cada 2 mesos aproximadament). La sessió va durar més de 2 hores i van participar molt activament moltes veïnes i veïns tot destacants les mancances en edificis públics, en les dependències esportives, en el transport i en els comerços, així com la falta d'iniciatives de conscienciació. A partir d'aquesta taula es recolliren mesures que després seran valorades a nivell tècnic per ser aplicades i millorades. A més, persones representants d'aquesta mateixa taula treballarant assesorant més directament a diferents aspectes tècnics de l'Ajuntament en el dia a dia de la ciutat. Aquest és un primer pas, doncs, per assolir una millora integral de l'accessibilitat i l'atenció a les persones amb mobilitat funcional! Tot això ha estat possibles gràcies a la feina del grup municipal d'ERC-JpR. Durant setmanes hem treballat per a poder fer-ho possible a través d'una xarxa de contactes i del boca a boca per fer arribar al major nombre de persones que es troben en aquesta situació el màxim possible. I ho hem aconseguit! Des del grup d'ERC-JpR vam arribar a una sèrie d'acords amb el govern municipal un dels quals era sobre l'accessibilitat. Per una banda, volíem la creació d'un espai participatiu i obert, la Taula de Diversitat Funcional. I, per una altra, volíem l'elaboració d'un Pla d'Accessibilitat Local el qual està encara per iniciar-se. Continuarem treballant per tal d'assolir els acords. Seguim, doncs, complint les promeses i compromisos que tenim amb la ciutadania de Ripollet, tot recordant que la nostra prioritart són les persones. SOM-HI! NOTÍCIES RELACIONADES A LA PREMSA LOCAL InfoRipollet:  http://info.ripollet.cat/asp/llistat_noticies.asp?id=27541

RODA DE PREMSA: Acords de Pressupostos 2018

En les últimes setmanes abans del Ple de Pressupostos el grup d’ERC-JpR-AM va tenir una sèrie de trobades a instàncies del govern municipal per tal de reconduir la situació en què es trobaven els dos grups, la qual cosa va donar lloc a l'establiment d'una taula de diàleg per debatre tots els punts que havien acordat o treballat conjuntament. Posteriorment, en una d’aquestes trobades, en rebre la proposta de pressupostos per part del govern, el grup d'ERC-JpR-AM va estudiar-los per passar d'una abstenció crítica com es plantejava en un inici a un vot favorable que ens demanava el govern. És per això que per tal de poder votar-ho a favor, es va demanar una sèrie d'acords: Per una banda, en les trobades anteriors vam demanar una resposta al desenvolupament i gestió del llistat de compromisos i acords arribats amb el govern (gairebé un 35 punts diferents) els quals s’emmarcaven en 5 eixos: millora democràtica, promoció econòmica, justícia social, sosteniblitat, i cultura potent i diversa. El govern va respondre amb un document explicatiu i detallat del seu estat. A més, es va instar a segui treballant i fiscalitzant-ho a partir de la taula de diàleg ja creada de manera mensual.  Per una altra, es va demanar a govern la implicació directa amb treball conjunt en 4 punts amb trobades periòdiques:  1.- El desplegament de la millora democràtica (participació i transparència) a partir d'un Pacte Local per la Millora Democràtica a Ripollet: - Aconseguir consensos amplis socials i polítics de suport d'aquest pacte, així com la seva promoció - Desplegar un pla de treball amb tots els passos a seguir tal com ja marquen els acords previs com la creació d’un Pla Director de Participació o la creació d’un Pla de Convivència. - Ampliar el desplegament d'aquestes mesures en transparència i participació amb el desenvolupament d’altres qüestions: gestió de l’atorgament de subvencions públiques, millora de l’OAC, millora de les dependències municipals o implementació de l’administració electrònica.

NOTA DE PREMSA: Crida al vot per Esquerra Republicana-Catalunya Sí

Des d’Esquerra Republicana de Ripollet volem demanar el vot per la candidatura d’ESQUERRA REPUBLICANA-CATALUNYA SÍ. Volem fer una crida a omplir les urnes de vots favorables per la democràcia. Cal retornar les institucions catalanes a la normalitat. Hem de defensar el govern legítim i exigir la llibertat dels presos polítics, així com el retorn dels membres del govern que són a Brussel·les. I el més important, si volem continuar avançant com a país, cal implementar la República. Hi ha moltes maneres de fer República des del minut 1. Per una banda, començant amb l’aplicació de les 46 lleis tombades pel TC en relació a la lluita contra la pobresa energètica, la igualtat efectiva entre homes i dones, l’impost a les nuclears, etc. Com, per una altra, engegant projectes socials transversals per tal de disposar d’uns pilars forts i sòlids com a societat: salut, serveis socials o educació. I per a fer-ho possible ho farem sumant grans majories de país com sempre hem fet i hem construit aquest país. Amb una majoria republicana al Parlament i amb uan societat civil mobilitzada i crítica al carrer. Ho farem també des de la disversitat i la pluralitat com a societat perquè som un sol poble. El 21D ens juguem el nostre futur, per això l’aposta és clara: o guanya Ciudadanos representant el bloc de la repressió i l’agressió del 155 amb PP i PSOE, o guanya Esquerra Republicana representant el bloc demòcrata cap a la República. A més, volem fer una crida a la calma a totes les ciutadanes i ciutadans de Ripollet perquè tots els col·legis electorals de la ciutat estaran ben vigilats per les apoderades i apoderats d’Esquerra Republicana de Ripollet. Més de 50 persones vetllaran per garantir la democràcia.