Ripollet

Inauguració de l'exposició «LLIBERTAT!», de la Fundació Josep Irla

Aquest proper divendres 28 de setembre, a les 20 h, presentarem al local d'ERC-Jovent Republicà (Rambla Sant Jordi, 8) l'exposició «Llibertat!».

Sota el títol «Llibertat!», l’exposició —que romandrà oberta de cara al públic fins al proper 30 d’octubre— fa un repàs a la història del nostre país des de la formació dels comtats catalans al segle IX, i la consegüent independència d’aquests de França l’any 988, sota el mandat de Borrell II; fins a la consulta participativa del 9-N de 2014. Visitant l’exposició, l’espectador podrà comprovar la lluita constant del poble català al llarg de més de dotze segles per a assolir drets individuals, justícia social i llibertat nacional així com el compromís de les diferents generacions en la defensa de les nostres lleis i institucions polítiques. Els visitants podran conèixer els diferents episodis de la història de Catalunya en què els nostres avantpassats, defensant la seva dignitat com a poble, reclamaven i exigien millores socials i un reconeixement a la seva nacionalitat en forma d’autogovern; tot plegat, en el cap de setmana previ al primer aniversari de l’1 d’octubre, el darrer gran moment en què la ciutadania catalana féu palès el seu compromís amb la democràcia i l’autodeterminació per a escollir lliurement el seu futur.

L’exposició és, en definitiva, un recorregut pels moments més destacats de la nostra història de lluita pels drets i llibertats com a societat i com a país, perquè Catalunya és la gent, perquè Ripollet és la gent.