Ripollet

Totes les opinions

Lurdes Serra

MICROSCOPI - Seguim!

El maig del 2015 vaig assumir la responsabilitat de representar el grup municipal d’ERC-JpR-AM amb el clar objectiu de demostrar que una altra manera de fer política és possible. Formo part d’un partit amb 87 anys d’història, republicà i d’esquerres, en què els seus eixos i pilars són el municipalisme i els valors republicans. Des dels ajuntaments, les institucions i el carrer ho posem en pràctica cada dia, treballant per uns serveis públics de qualitat per a tothom; però sobretot, on les preses de decisions i el diàleg estiguin per damunt de tot.

INFORIPOLLET núm. 237 (Juny 2018) - Serveis públics al servei de la gent

Durant tota aquesta legislatura el discurs del nostre grup ha estat basat en la defensa ferma dels serveis públics com a eines de cohesió social i ciutadana. Sabem que Ripollet és una ciutat que té mancances en molts àmbits i que, a més a més, la nostra població va patir (i pateix encara) molt els efectes d’una crisi que va ser devastadora per a les classes populars i treballadores. És en aquest context d’urgència social que la necessitat de disposar de les eines que garanteixin el benestar de la gent són més que mai necessàries.

Jordi Soldevila

MICROSCOPI - Us volem vives

Són moltes les coses que escriuria en aquest article d’avui, però intentaré fer-lo el màxim de breu, clar i concís. No sóc dona. No sé què és sentir por a ser violada. No sé què és ser jutjada per la teva forma de vestir. No sé què és ser maltractada. No sé què és ser insultada o menyspreada per ser dona. No sé què és que et classifiquin segons els teus genitals. En canvi, malgrat ser home, sí sé què és veure la teva amiga canviar-se de roba més d’un cop per inseguretat i por a ser titllada de “zorra”.

INFORIPOLLET núm. 236 (Maig 2018) - Encarem la recta final

D’aquí a, justament, un any i poc tindrem de nou eleccions municipals per a decidir i triar un nou consistori. En aquesta legislatura les expectatives que nosaltres havíem dipositat (com també gran part de la ciutadania) no s’han complert, la qual cosa ens indicia que el canvi que esperàvem després d’anys de desgoverns per part del POSE-PSC i Convergència no ha estat possible encara. Decidim no ha pogut estar a l’alçada del moment malgrat haver fet algunes millores en alguns àmbits donada la seva sensibilitat social i política la qual compartim i respectem.

INFORIPOLLET núm. 235 (Abril 2018) - La democràcia sempre guanya

Vivim moments complexos. Moments de frustació i de confusió. Però som plenament conscients que la situació és molt greu. A Esquerra Republicana tenim el nostre president, l’Oriol Junqueras, a la presó, i la nostra secretària general, la Marta Rovira, a l’exili. És evident, doncs, la intenció de l’Estat d’acabar amb el nostre partit, però no ens aturaran. Algú pensa que pararem de lluitar per tal d’assolir els nostres compromisos i els nostres anhels després de més de 87 anys d’història? Qui ho pensi s’equivoca.

ERC - Junts per Ripollet - AM

INFORIPOLLET núm. 234 (Març 2018) - Desmassifiquem els INS, millorem l’educació a Ripollet! (III)

La situació actual educativa continua sent un dels temes més importants i urgents que hi ha sobre la taula ara mateix a Ripollet. Des del nostre grup d’ERC-JpR ens veiem amb l’obligació de tornar a parlar-ne una vegada més en aquest espai. A causa de la mala planificació del departament i per la passivitat dels desgoverns sociovergents hem arribat a la situació actual, tant dramàtica i alhora tant preocupant.

Núria Escursell i Serra - Portaveu JERC Ripollet

MICROSCOPI - És l'hora d'organitzar-nos! Actuem!

Des de fa molt temps, el jovent som el gran oblit de Ripollet. Els anteriors governs, seguint la seva política de pedaços, van preferir mirar cap a un altre cantó i no afrontar de manera directa i efectiva les mancances en aquest àmbit. El govern actual, tot i la bona voluntat, de moment també ha estat incapaç d’afrontar les necessitats de les joves de Ripollet. La situació en la qual ens trobem ni pot ni ha de seguir així.

ERC - Junts per Ripollet - AM

INFORIPOLLET núm. 233 (Febrer 2018) - Som garantia de canvi, continuem treballant per Ripollet

Novament el grup d’ERC-Junts per Ripollet hem permès la governabilitat de la ciutat. Ho hem dit molts cops: apostem clarament pel canvi, per un nou Ripollet. Malauradament, i després de molts gestos de confiança, no s’han realitzat les millores de sotarrel que esperàvem pel govern de Decidim. És per això que hem donat per perduda l’oportunitat en aquesta legislatura. Tanmateix, creiem que encara podem fer algunes millores i és per això que gràcies a la nostra generositat i sentit de responsabilitat hem pogut salvar els pressupostos del 2018 amb un vot favorable a canvi d’una sèrie d’acords.

Jordi Soldevila

MICROSCOPI - Democràcia és República

Sempre he pensat que la millor manera que un podia ser demòcrata era sent republicà. Banalment, però, a vegades parlem del republicanisme com una ideologia estretament relacionada només amb la revolució francesa, amb una aferrissada adversió a la monarquia o amb aspectes històrics concrets. Ser republicà va molt més enllà; la seva essència resideix en la seva plena virtut cívica, és a dir, el servei a la comunitat política i social on vivim, i el deure a conviure-hi, protegir-la, defensar-la i participar-hi.