Riudoms

Hort del Coques: cinc preguntes i cinc propostes per desbloquejar la situació

Una dels problemes enquistats a Riudoms és la situació de l’Hort del Coques, en concret del PERI-1 (Pla Especial de Reforma Interior). Ja fa anys -massa- que ens hem acostumat a veure aquell edifici deshabitat i els carrers del voltant fets un nyap, amb males herbes, brossa, tanques, coloms i alguna rata. Tot plegat és fruit de l’explosió de la bombolla immobiliària. És hora de començar a desbloquejar aquest problema i, sobretot, és hora de ser més a prop dels veïns, als quals els manca moltíssima informació.

Precisament, abans de les eleccions ens vam reunir amb una dotzena de veïns afectats pel PERI-1 i ens vam comprometre a tenir aquest tema ben present un cop es constituís el nou Ajuntament. Per això, vam portar-lo al primer ple ordinari del mandat, l’1 d’agost passat. Vam demanar un seguit d’informació al govern municipal i també vam reclamar-li que treballi amb decisió per acabar amb aquest problema.

Existeix algun pla per desbloquejar la situació?

Les preguntes que vam fer al govern van ser:

1. Qui és l’actual propietari de l’edifici de pisos que està sense habitar?

2. Quina relació té l’Ajuntament amb aquest propietari? Quan va ser l’última vegada que hi va parlar per intentar desbloquejar la situació?

3. Quin pla té l’actual govern per desbloquejar la situació existent a l’Hort del Coques? Quines mesures inclou aquest pla per tal de paliar conseqüències negatives sobre els veïns?

4. Quan té previst informar-ne als veïns?

5. Quina va ser l’última vegada que el govern es va reunir amb els veïns afectats? Els actuals regidors d’Esquerra ens hi vam reunir recentment i som conscients de la manca d’informació que tenen els veïns i del seu malestar.

En el proper Ple, que segurament es farà el 19 de setembre, el govern hauria de donar resposta a aquestes preguntes.

Cal explicar als veïns quina és la situació actual

Més enllà d’aquestes preguntes, també vam fer diverses reclamacions al govern:

1. Que posi totes les facilitats tècniques al seu abast per desbloquejar la situació actual.

2. Que utilitzi totes les eines al seu abast per exigir al propietari de l’edifici que està sense habitar que assumeixi el cost de l’urbanització que li pertoca i que l’executi amb rapidesa.

3. Que si el govern no té cap pla per resoldre aquesta situació, n’el·labori un de manera immediata.

4. Que aquest pla inclogui mesures per paliar possibles conseqüències negatives sobre els veïns.

5. Que el govern estigui més a prop dels veïns afectats. Això implica informar-los de la situació actual i assessorar-los i acompanyar-los en el futur. En aquest sentit, vam exigir que en el termini d’un mes i mig -és a dir, fins al 15 de setembre- l’Ajuntament convoqui els veïns a una reunió informativa.