Riudoms

Impulsem el turisme i el patrimoni riudomenc

Aquest dimecres 25 de setembre vam fer la primera reunió d’aquest mandat de la Fundació Gaudí, que té per objectiu promocionar la figura d’Antoni Gaudí i, per extensió, de Riudoms. És una Fundació que des de fa molts anys està buida de contingut i serveix de ben poca cosa. Hi tenim representants tots els partits, tot i que la majoria són de Junts per Riudoms.

És cert que la nova presidenta de la Fundació -la regidora Imma Parra- es va mostrar esperançada de poder tirar endavant alguns projectes. En aquest sentit, els dos representants d’Esquerra -el regidor Ricard Gili i el Jordi Gallisà- vam deixar clar que Riudoms necessita un impuls turístic i que Gaudí és clau per aconseguir-lo. De fet, vam posar algunes propostes sobre la taula i vam reclamar que es destini pressupost a aquest àmbit. Mà estesa!

Ara bé, en aquesta reunió no vam percebre una aposta ferma per la dinamització turística de Riudoms. Com segurament sabeu, Riudoms disposa d’un Pla de dinamització turística. En el seu moment ja ho vam dir i ara ho tornem a repetir: és un bon Pla. Ara falta executar-lo. I això vol dir destinar-hi recursos. Doncs bé, en aquesta trobada no es va transmetre que s’hi vulguin destinar massa recursos.

Un exemple paradigmàtic: la Fundació Gaudí es va crear l’any 2000. A dia d’avui, 19 anys després, Riudoms no disposa d’un tríptic amb cara i ulls que expliqui els atractius del poble. És un tríptic imprescindible per repartir-lo en hotels i oficines turístiques del Camp de Tarragona i la Costa Daurada, però també entre els restaurants de Riudoms. No hi ha excuses que valguin. És hora de passar a l’acció. Nosaltres hi som per a això!