Riudoms

Vídeo: la importància del consens en els temes de poble

Tots compartim que en els temes de poble és bo que ens posem d’acord i actuem amb consens. Doncs bé, un tema en què seria bo prendre decisions per consens és l’elecció de les persones que inauguren la Fira i fan de pregoner de la Festa Major de Sant Jaume. Són dues figures molt simbòliques i és important que representin a la majoria de riudomencs.

La passada Fira, el govern local de ‘Junts per Riudoms’ va cometre un clar error quan va convidar a inaugurar aquest certamen a una persona (Luis Díaz-Cacho, alcalde de La Solana) que havia donat suport als cops de porra contra els catalans durant el referèndum de l’1 d’Octubre i també a l’aplicació del 155.

Per evitar errors d’aquest tipus, al darrer Ple municipal vam proposar que, a partir d’ara, la persona que inauguri la Fira i la que faci de pregoner per Sant Jaume s’escullin per consens (consulta la moció presentada). És a dir, amb el suport de com a mínim 9 dels 13 regidors de l’Ajuntament.

Doncs bé, ‘Junts per Riudoms’ i el PSC hi van votar en contra. El curiós del cas és que ‘Junts per Riudoms’ va admetre que, en un futur, estaven disposats a parlar-ne. Dit d’una altra manera: van votar en contra de la nostra proposta per intentar amagar el seu error, però a la vegada van admetre que és una bona idea i que, per això, estan disposats a parlar-ne.

És evident que la pressió que hem fet ha donat fruits. I també és evident que caldrà seguir fent-la per obrir les portes de bat a bat. I és que, massa sovint, a ‘Junts per Riudoms’ li agrada fer les coses tot sol. I això no és bo.

Ho podeu veure en aquest vídeo breu del darrer Ple municipal, del 19 de setembre.