Riudoms

Riudoms tindrà un nou paquet d'ajudes: són necessàries, però insuficients

L’Ajuntament de Riudoms ha anunciat avui un nou paquet de mesures per ajudar a Riudoms a sortir de la crisi del coronavirus. L’hem encarrilat entre els diversos grups polítics i el govern i, en bona part, és fruit de les aportacions que hem fet des d’Esquerra, ja que hem marcat el camí a seguir. Però no ens podem quedar aquí. De fet, en aquest nou paquet hi trobem a faltar més ajudes socials i la contractació d’un dinamitzador econòmic, mesures que altres ajuntaments ja estan posant en marxa

Per això, des d’Esquerra ho tenim clar: cal prendre més decisions i portar el pressupost de l’Ajuntament al límit. És hora de tenir prioritats. Un exemple evident: els diners de les festes i activitats públiques que no es faran cal destinar-los a ajudes socials i dinamització econòmica. I fer-ho amb agilitat.

MESURES QUE ARA ES POSARAN EN MARXA

A finals de març des de l’Ajuntament ja vam aprovar un primer paquet de mesures socials i econòmiques. Ara se n’activarà un de nou. Les més destacades són:

- Destinar 45.000 € a subvencions directes al sector comercial i empresarial local. És una mesura que des d’Esquerra ja vam posar sobre la taula fa més d’un mes.

- Derogar la taxa de terrasses dels bars durant un any. És una mesura que des d’Esquerra vam plantejar ja fa dos mesos, com també vam proposar que els bars puguin ampliar l’espai destinat a terrasses.

- A més, tal com vam proposar des d’Esquerra, l’Ajuntament ha subministrat material de protecció (mascaretes, guants i gel desinfectant) als establiments de Riudoms un cop han anat reobrint. De moment, s’hi han destinat 16.000 €.

CALEN MÉS MESURES D'IMMEDIAT

L’anunci que avui ha fet el govern de Junts per Riudoms ens ha sorprès perquè no inclou altres mesures molt necessàries i urgents, que s’havien tractat en les reunions prèvies entre els diversos grups polítics i el govern.

- És imprescindible incorporar un tècnic a l’Ajuntament per potenciar tots els aspectes relacionats amb la dinamització econòmica. Ho portàvem al programa electoral d’Esquerra i també ho vam reclamar el gener passat (abans d’aquesta crisi), però el govern ho va rebutjar. Ara, amb el coronavirus, ho vam tornar a posar sobre la taula i l’alcalde Sergi Pedret va afirmar que aquesta persona s’incorporaria en molts pocs dies. Ja han passat diveses setmanes i no se’n sap res de res.

- També és imprescindible incrementar els recursos econòmics destinats a Serveis Socials i a Càritas, una entitat que ara té un 40% més de peticions d’ajuda. En la mateixa línia, destinar recursos per fomentar l’ocupació dels riudomencs que s’han quedat a l’atur, més de 60 des de l’inici d’aquesta crisi.

- Elaborar una guia comercial que reculli tots els negocis de Riudoms: botigues d’alimentació, de roba, paletes, tallers d’automoció, autònoms de l’àmbit digital, perruqueries, pagesos i qualsevol altre tipus de servei. No pot ser que els mateixos riudomencs no sapiguem quins negocis i autònoms tenim al nostre municipi.

EL CONSENS S'HA QUEDAT A MIG CAMÍ

La crisi del coronavirus fa més imprescindible que mai la necessitat de sumar i aconseguir consensos. De fet, això és el que hem proposat des del principi d’aquest mandat des d’Esquerra i, encara més, des que va esclatar aquesta crisi.

Els últims dos mesos, hem fet més d’una trentena de propostes per ajudar a sortir Riudoms d’aquesta situació i les hem fet arribar al govern i a la resta de grups polítics per tal d’analitzar-les. Les vam debatre tots plegats fa 10 dies i el govern encara no ens havia informat de com quedava la situació. Avui, cinc minuts abans de publicar el nou paquet de mesures al web i al Facebook de l’Ajuntament, el govern de Junts per Riudoms ens les ha fet arribar en un correu electrònic. És evident, que no ha tingut prou voluntat de debat i d’acord.