Riudoms

Esquerra proposa crear un Consell Municipal de Salut per millorar en aquest àmbit però el govern ho rebutja

L’actual crisi sanitària de la Covid-19 ha evidenciat la necessitat de tenir una xarxa de salut i intervenció social potent i ben coordinada. Tenir creada i consolidada una xarxa d’aquest tipus permet que els agents que en formen part puguin conèixer-se, treballar de manera conjunta i donar una resposta més àgil i eficaç davant de situacions que ho requereixin, com per exemple la gestió de l’actual pandèmia. En definitiva, permet millorar l’atenció a la ciutadania.

És per això que en el Ple de dijous passat, dia 16, vam portar-hi una proposta per tal de crear el Consell Municipal de Salut i Benestar Social de Riudoms. És un organisme que la mateixa Generalitat de Catalunya recomana que es posi en marxa als municipis. Estaria format per diverses regidories de l’Ajuntament (salut, benestar social, educació, esports, etc.), representants del CAP i membres d’entitats i empreses locals que treballin en aquest àmbit, com les farmàcies o la residència de gent gran. Aquest Consell seria un primer pas per millorar en aquest àmbit i, més endavant, caldria elaborar un Pla Local de Salut i Benestar Social.

Doncs bé, el govern local -de Junts per Riudoms- ho va rebutjar tot plegat. I ho va fer amb un argument molt feble. Va dir que ells al seu programa electoral ja porten l’elaboració d’un Pla Local de Salut i que, per tant, la nostra proposta és del tot “innecessària”. Sobre això, tres consideracions:

1. Davant la situació de la Covid és necessari agilitzar els projectes en l’àmbit de la salut. No pot ser que el govern municipal digui que ara no toca i que ja farà el Pla Local de Salut quan a ell li sembli (sense concretar cap data). És incomprensible.

2. El govern es va limitar a parlar del Pla Local de Salut, però no va dir res sobre la creació d’un Consell Municipal de Salut i Benestar Social, un projecte que no porta al seu programa electoral. Simplement, va amagar el cap sota l’ala.

3. Des d’Esquerra ens vam oferir per treballar i posar hores en la creació del Consell i l’elaboració del Pla. De fet, dins al nostre equip de regidors hi tenim una metgessa -la Teresa Basora- i una treballadora social -la Carme Cros-. Tanmateix, el govern de Junts per Riudoms va preferir desaprofitar la nostra mà estesa i el talent d’aquestes regidores.