Riudoms

Treballar i sumar... encara que a alguns els molesti

Treballar, sumar i portar Riudoms un pas més enllà. Aquests van ser els compromisos d’Esquerra a les eleccions de fa un any i escaig i això és, precisament, el que hem fet des d’aleshores. Ho hem fet els quatre regidors que som a l’Ajuntament i tot l’equip de treball d’Esquerra que estem construint aquest projecte.

TREBALLAR
Les moltíssimes converses amb tots els que ho esteu passant malament per culpa del coronavirus per saber com us podem ajudar des de l’Ajuntament. L’alerta per la forta mala olor que provoca la depuradora, que ha quedat petita i s’ha convertit en un problema pels veïns del sud de Riudoms. Les gestions per tornar a posar la situació de l’Hort del Coques sobre la taula del consistori. La recollida d’informació sobre els microtalls d’electricitat de les darreres setmanes. Les visites als afectats pels aiguats de l’octubre passat i pel temporal Glòria.

SUMAR
La capacitat de votar conjuntament tant amb el govern de JxR com amb la CUP i el PSC. I sobretot la voluntat de mà estesa per fer avançar Riudoms. Hem ofert acords al govern en temes de poble. Hem fet propostes de millora al pressupost municipal. Ens hem posat a disposició de Riudoms durant la crisi del coronavirus. Fins ara, però, el govern no ha recollit aquesta mà estesa i està optant per la solitud. El més decebedor ha estat veure que per fer front al coronavirus no ha volgut comptar amb la metgessa i la treballadora social que tenim a l’equip de regidors -la Teresa Basora i la Carme Cros- pel simple fet que són d’Esquerra.

UN PAS MÉS ENLLÀ
Des d’Esquerra hem treballat per ampliar la Guàrdia Urbana de Riudoms. Hem proposat reduir les despeses en publicitat i festes i, per contra, contractar un dinamitzador econòmic, ampliar les beques menjador i elaborar un Pla de mobilitat local. Davant la crisi del coronavirus, hem apostat per donar subvencions al teixit econòmic local i per elaborar una guia comercial que reculli tots els negocis de Riudoms.

I AIXÍ SEGUIREM!
Com sabeu, els regidors d’Esquerra estem a l’oposició, una expressió que no ens agrada utilitzar perquè no ens oposem a ningú. El que fem és treballar en positiu per Riudoms. I ho fem amb un objectiu clar: ser al costat de la gent. Per això, els darrers mesos hem posat sobre la taula les males olors que genera la depuradora i que afecten centenars i centenars de veïns. També hem alertat sobre la situació delicada del carrer Sant Bonifaci. I les últimes setmanes hem posat el focus en els moltíssims microtalls d’electricitat que han afectat Riudoms. Tot això ho fem amb bon to, amb propostes i amb voluntat col·laborativa.

Per tot plegat, sobta que darrerament el govern de Junts per Riudoms hagi sortit a atacar els grups de l'oposició i sobretot Esquerra Republicana. I no un cop sinó diverses vegades. L’última va ser just la setmana passada, quan va menysprear la tasca que hem fet per recollir informació sobre els talls d’electricitat. El fet és que no ens va menysprear a nosaltres, sinó a la seixantena de veïnes i veïns que han considerat que una bona manera de fer saber a l’Ajuntament els problemes que tenen amb la llum és a través dels regidors d’Esquerra.

Si algú està nerviós perquè no se n’acaba de sortir, el que li recomanem és dedicar-se a millorar la seva feina i no perdre el temps criticant els altres ni escampant whatsapps plens de retrets. Sorprèn que un govern es dediqui a fer d’oposició. Aquest no és l’estil que necessita Riudoms.

I el govern també podria fer una altra cosa: recollir més propostes de la resta de grups polítics i acceptar els seus oferiments per treballar conjuntament, cosa que fins ara ha fet ben poc. És bo recordar que el desembre passat el nostre cap de llista i regidor portaveu, el Ricard Gili, li va traslladar personalment a l’alcalde la voluntat de seure en una taula per treballar plegats els grans temes de poble. Van quedar que es veurien a principis d’any per parlar-ne amb calma. Vuit mesos després i tot i els recordatoris que hem fet des d’Esquerra, res de res.

Segur que la immensa majoria de riudomencs considera que és una sort tenir 13 regidores i regidors a l’Ajuntament -siguin del color que siguin- que treballen pel bé de Riudoms. Tanmateix, sembla que a alguns això els molesta. Des d’Esquerra tenim clar el Riudoms que volem i com tirar-lo endavant. Per això seguirem com fins ara: treballant i amb la mà estesa. Estem #AlServeiDeRiudoms.