Riudoms

On és l’aposta social a Riudoms?

La Covid exigeix una reposta social potent, també a Riudoms. Dues dades a tenir en compte: des de l’inici de la pandèmia, a Riudoms tenim gairebé 100 nous aturats i un 40% més de peticions d’ajuda a Càritas. Doncs bé, el govern municipal no està reaccionant a aquesta situació.

En el Ple del 31 d’agost el govern va plantejar un seguit de canvis al pressupost de l’Ajuntament però no hi hem trobat cap aposta social destacada: ni més diners a serveis socials, ni a una ludoteca per fer reforç als alumnes més vulnerables, ni al suport als aturats, etc. Això ens preocupa i així ho vam deixar clar aquell dia, per boca del nostre regidor Ricard Gili. Mira-ho en aquest vídeo:

I en el Ple del 17 de setembre va tornar a passar el mateix. Esquerra, la CUP i el PSC vam fer una proposta conjunta per impulsar la tarifació social. Què vol dir això? Doncs que a partir d’ara els riudomencs paguem la llar d’infants, l’escola de lleure o la taxa d’escombraries segons la nostra renda. És a dir, aquests serveis haurien de ser més cars per a una família que guanya 70.000 euros l’any i més econòmics per una que només arriba als 30.000. Desafortunadament, els regidors de Junts per Riudoms s’hi van oposar. Ja sabem que no ho portaven al programa electoral, però davant una crisi com l’actual cal saber reaccionar amb rapidesa. Mira-ho en aquest vídeo: