Riudoms

La querella fou presentada a Buenos Aires pel diputat Joan Tardà coincidint amb el 73è aniversari de l'assassinat del President de Catalunya

Lluís Companys-ERC
El 15 d'octubre passat va fer setanta-tres anys que el president de la Generalitat Lluís Companys havia estat assassinat per l'exèrcit franquista. El diputat d'ERC Joan Tardà  va presentar a Buenos Aires una querella contra l'estat espanyol  per l'afusellament de Companys, a més de quaranta-cinc batlles (dels quals hi havia 11 del Camp de Tarragona)  i dos diputats d'ERC.

Aquesta querella s'incloïa en la causa oberta per la jutgessa argentina Maria Servini contra els crims duts a terme durant la dictadura franquista . Joan Tardà va anunciar que la jutgessa s'havia declarat competent per investigar i jutjar l'assassinat de Companys i que admetia a tràmit la querella presentada per ERC.

La setmana passada, el parlament de la Ciutat Autònoma de Buenos Aires va decidir per unanimitat adherir-se a la querella presentada per ERC, tot recordant que el cas del President Companys és l'únic conegut a Europa d'un president afusellat.

El text aprovat pels diputats de Buenos Aires s'expresa en aquests termes: 'Entenem que l'especial transcendència del cas de Companys pel poble català, per la comunitat catalana a Argentina i per la defensa global dels drets humans mereix un nou pronunciament d'adhesió',

El grup municipal d'ERC-AM de Riudoms ha presentat una moció de recolçament a la querella contra l'estat espanyol per l'assassinat del President Companys, 45 alcaldes republicans i dos diputats. Us adjuntem el text de la moció en el document annex.