Riudoms

La seguretat a Riudoms i l’escassa transparència del govern Cruset, temes del nou butlletí d’Esquerra-Avancem

Esquerra InfoMunicipal (Agost-2015)
Aquests dies s’està distribuint per les llars de Riudoms un nou número del butlletí que editem des d’Esquerra-Avancem a Riudoms. Us el podeu descarregar en aquest enllaç i també des de la part inferior dreta d’aquesta pàgina. Al butlletí hi trobareu dos temes centrals:

És imprescindible millorar la seguretat de Riudoms
Les últimes setmanes i mesos han augmentat els robatoris en municipis del Camp de Tarragona i també se n’han produït en diversos masos de Riudoms, en alguns casos fins i tot amb violència. Davant aquesta realitat, des del grup municipal d’ERC-Avancem fem un seguit de propostes per millorar aquesta situació, unes propostes que ja hem presentat en forma de moció a l’Ajuntament per tal de ser debatudes en el proper Ple municipal. Són les següents:

- Explorar la possibilitat de contractar guardatermes de manera mancomunada amb altres municipis veïns.
- Iniciar els tràmits necessaris per tal de recuperar el cos de policia local.
- Incrementar el nombre d’agents del Servei de Vigilants.
- Millorar el funcionament de la Junta de Seguretat Local

El govern Cruset, sinònim d’escassa transparència
Poc abans de les passades eleccions, el govern municipal de l’alcalde Josep M. Cruset va posar en marxa un nou web municipal amb espais destinats a la transparència i la participació. Benvinguts siguin aquests espais, tot i que queden lluny del que seria desitjable. De fet, els fets demostren que el govern municipal no s’acaba de creure la necessitat que l’administració pública sigui transparent. Us n’expliquem tres exemples.

- Per segon any consecutiu i coincidint amb la Fira de l’Avellana, el govern Cruset organitza una consulta entre els riudomencs. I per segon any consecutiu l’enquesta que planteja té greus mancances. Fem aquesta afirmació en base als següents fets: l’enquesta no està acompanyada d’una campanya informativa ni de debat públic; no es garanteix l’anonimat dels participants; no s’explica amb quins criteris s’han inclòs unes preguntes i no unes altres a l’enquesta.

- El govern Cruset buida de contingut el Ple municipal. En el Ple celebrat el 7 de juliol va aprovar buidar de competències el Ple municipal, unes competències que han estat traslladades a la Junta de Govern Local. Al Ple hi són representats tots els grups polítics municipals i, per tant, des de l’oposició podem controlar el govern i preguntar-li tot allò que ens generi dubtes. En canvi, a la Junta de Govern Local només hi ha representants del govern de CiU, cosa que fa més difícil fiscalitzar l’acció del consistori.

- Després de més de 10 anys reclamant-ho a diversos governs de CiU, finalment ens han donat la raó i tindrem un despatx en dependències municipals per poder atendre tots els riudomencs que ho desitgin. El cert és que la llei obligava el govern de CiU ha haver-nos cedit aquest despatx fa anys.