Riudoms

120.000 € en ajuts al lloguer desaprofitats: el govern no ha fet la feina!

Els darrers 4 anys el govern no ha executat 120.000 € que havia promès per al lloguer jove. En concret, cada any ha pressupostat 30.000 € amb aquest objectiu, però no s’han utilitzat. Ens referim als anys 2015, 2016, 2017 i 2018.

Ara, per justificar-se, el govern ha fet públic un informe de l’interventor que afirma que, a falta d’un conveni, l’Ajuntament no pot donar aquests ajuts perquè serien competència de la Generalitat. Aquest informe es va demanar just el 25 d’octubre de 2018… fa encara no un mes… i quatre anys després d’haver promès els ajuts!!!

D’altra banda, pobles similars al nostre -com La Canonja- sí que donen ajuts al lloguer.

Davant de tot això, plantegem un seguit de preguntes:

- si hi ha governs que han trobat la via per donar aquest ajuts, per què el de Riudoms no? Des d’Esquerra estem analitzant a fons el tema i sembla que es podrien trobar vies polítiques per donar aquest tipus d’ajuts.

- per què l’informe no es va demanar fa 4 anys? El març de 2016 des d’Esquerra ja vam reclamar fer una normativa que deixés clar com els joves es podien beneficiar d’aquests ajuts. Si el govern ens hagués fet cas, potser ja hauríem trobat una solució. Què ha fet tot aquest temps?

- per últim: per què el govern no va fer la feina quan tocava i va prometre una cosa que, suposadament, no es podia complir? Per què no es va assessorar bé ja fa 4 anys? En definitiva, sembla clar que el govern de Riudoms no ha fet bé la feina. No ha planificat bé i no ha tingut visió política per trobar una solució. I això és especialment preocupant si tenim en compte que l’accés a l’habitatge és, juntament amb els salaris baixos i les dificultats de trobar una feina digna, un dels principals problemes dels joves.

Així ho vam denunciar al Ple d’ahir 22 de novembre. Ara estem treballant el tema per donar-vos-en més informació properament.