Riudoms

Sobre la persona que inaugurarà la Fira: una decisió gens encertada del govern de Riudoms

El govern municipal ha escollit per inaugurar la Fira d’aquest any al Sr. Luis Díaz-Cacho Campillo, alcalde de La Solana. Com tots sabem, els llaços emocionals i familiars amb aquesta població de Castella La Manxa són molt forts i són un orgull per a Riudoms, ja que ens recorden com moltíssimes persones d’arreu del món es veuen obligades a emigrar del seu lloc d’origen per buscar un futur millor per a elles i els seus fills.

De fet, des del 1998, s’han fet diverses trobades d'amistat entre ambdues poblacions. És per això, que l’any 2015 el grup d’Esquerra va presentar una moció per agermanar Riudoms i La Solana, que tots els partits van votar a favor. Ara, com dèiem, hem sabut que l’alcalde de La Solana, el Sr. Luis Díaz-Cacho Campillo, ha estat la persona escollida per inaugurar la Fira i sincerament dubtem que aquesta sigui la millor elecció. Tal com acabem d’explicar, el fet de no veure bé aquesta elecció no té a veure amb La Solana, sinó amb els posicionaments de l’alcalde arran del referèndum de l’1 d’Octubre de 2017.

El Sr. Diaz-Cacho va donar suport a la repressió contra Catalunya

Dies després de l’1 d’Octubre -un dia que passarà a la història per haver demostrat la voluntat del poble de Catalunya per decidir lliurement el seu futur i per la brutal repressió que les forces de seguretat espanyoles van exercir- l’alcalde de La Solana va votar a favor d’una moció que donava tot el suport a l’actuació que la policia espanyola havia fet a Catalunya. Va ser una actuació que, recordem-ho, va deixar més de mil ferits a cops de porra, empentes i puntades de peu.

En concret ens referim a una moció aprovada pel Ple de l’Ajuntament de La Solana el dia 26 d’octubre de 2017 (pàgines 18 a 26). Aquella moció es va aprovar amb els vots a favor del PSOE (partit del qual forma part el Sr. Díaz-Cacho) i el PP. Aquella moció deia que, en realitat, els policies van ser els que van ser agredits. Literalment afirmava: “tampoco son admisibles determinados comportamientos y agresiones hacia estos servidores públicos, léase policías y guardia civiles”.

Tots sabem que això és fals. Pura tergiversació de la realitat. Fake news.

A més, aquella moció acusava als demòcrates que vam anar a votar d’estar generar fractura social. En concret deia: “no podemos consentir como país que se repitan las escenas de fractura social vividas el pasado 1 de octubre en Cataluña”. El cert és que votar no fractura. El que fractura és no deixar votar, és no trobar una solució democràtica que permeti al poble de Catalunya expressar-se lliurement a les urnes.

A la vegada, aquella moció feia una crida a aplicar l’article 155 contra Catalunya i suspendre’ns l’autonomia. Ho deia així: “instamos a las Instituciones Españolas al uso (...) de todos los mecanismos (...) contra la iniciativas que pretendan (...) conculcar nuestro marco constitucional y la unidad de España”.

Demanem a l’alcalde Sergi Pedret que recapaciti

Per tot plegat és evident que el Sr. Luis Díaz-Cacho Campillo no és la persona més adequada per inaugurar la Fira. Ell, com a càrrec institucional i com a veí de La Solana ens mereix tot el nostre respecte, ara bé del que parlem aquí és de la decisió del govern de Riudoms de convertir-lo en la persona que inaugurarà la Fira.

Ras i curt: no ens representa. No pot representar al conjunt dels riudomencs. No hauria de tenir aquest honor.

Per tot això, en el Ple municipal que ahir 1 d’agost es va fer a l’Ajuntament vam demanar a l’alcalde Sergi Pedret que recapaciti i es plantegi que la inauguració de la Fira la faci una altra persona que generi més consens i no hagi atacat la voluntat democràtica de Catalunya de decidir lliurement el seu futur. De fet, fa gairebé un any, l’aleshores regidora de la CUP Roser Torres va alertar que mai fins ara una dona ha inaugurat la Fira. Segur que hi ha dones que generarien més consens i que mereixen un honor com aquest.

En el Ple d’ahir també vam fer dues preguntes sobre aquest tema al govern de Riudoms, i concretament a l’alcalde Sergi Pedret i a la regidora de Protocol, Verònica Torres: eren conscients d’aquest tipus de posicionaments polítics del Sr. Díaz-Cacho Campillo quan van decidir que inaugurés la Fira? Van pensar en el malestar que aquesta decisió ja està generant en molts riudomencs? Cap dels dos va respondre aquestes preguntes.