Riudoms

L’alcalde Pedret es veu obligat a rectificar després de l’embolic generat: finalment, la Fira la inaugurarà una altra persona

El malestar i les crítiques que ha generat la decisió del govern municipal a l’hora de triar la persona per inaugurar la Fira de l’Avellana han acabat obligant a l’alcalde de Riudoms, Sergi Pedret, a rectificar. Dijous, el govern municipal va anunciar que la persona escollida era el Sr. Luis Díaz-Cacho Campillo, alcalde de La Solana. Aquell mateix dia, des d’Esquerra vam alertar que aquest senyor havia donat suport públic a la repressió de la policia espanyola contra els votants del referèndum de l’1 d’Octubre i que s’havia mostrat partidari de l’aplicació de l’article 155 contra Catalunya.

Això va provocar una forta indignació, que es va traduir en tres comunicats d’Esquerra, la CUP i el col·lectiu ‘Riudoms per la Independència’. Tots van exigir a l’alcalde Pedret que rectifiqués. Finalment, aquesta pressió ha obligat el govern municipal a fer marxa enrere i aquest matí de dissabte ha anunciat que la persona que, finalment, inaugurarà la Fira serà el president del Consell Comarcal del Baix Camp, el Sr. Joaquim Calatayud.

Un embolic innecessari i impropi

Tot plegat evidencia que aquests darrers dies el govern de Riudoms ha generat un embolic del tot innecessari, fruït d’una mala gestió. No pot ser que l’elecció de la persona que ha d’inaugurar la Fira generi tensions. El govern de Riudoms -que disposa d’una regidora de Protocol- s’havia d’haver informat bé de quin era el perfil polític del Sr. Luis Díaz-Cacho Campillo abans de prendre cap decisió. Sembla evident que no va fer-ho i que això ha generat un enrenou que ens podríem haver estalviat, impropi d’un Ajuntament com Riudoms.

A Riudoms tenim persones que poden assumir la inauguració de la Fira i que haurien generat més consens. Pensem, per exemple, en dos càrrecs de la Generalitat amb origen al nostre poble com són la Sra.Trinitat Castro, directora de Serveis Territorials de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat a Tarragona, i el Sr. Octavi Bono, director general de Turisme de la Generalitat.  De fet, més enllà de l’àmbit polític comptem amb diversos riudomencs anònims que per la seva trajectòria personal i professional també podrien merèixer un honor com aquest.

A més, hi ha persones de fora de Riudoms que, pel seu càrrec institucional actual, podien haver estat una bona opció, com és el cas de la consellera d’Agricultura, la Sra. Teresa Jordà, o la presidenta de la Diputació de Tarragona, la Sra. Noemí Llauradó.

Visca La Solana i bona Fira!

Per acabar, volem mostrar un cop més l’orgull pels forts llaços emocionals i familiars que uneixen Riudoms i La Solana, municipi manxec del qual son originaris molts riudomencs. Llarga vida a aquesta relació fraternal! Per això, esperem que ben aviat es pugui dur a terme l’agermanament de les dues poblacions que es va aprovar el 2015 a proposta d’Esquerra i que encara no s’ha produït.

Només ens queda afegir una última cosa: molt bona Fira!!!