Roda de Ter i el Cabrerès

Totes les notícies

De l’acord possible a la deslleialtat. Crònica d’unes negociacions estroncades pels problemes interns d’IPR

Aquest dilluns passat,—15 de juliol de 2019— el consistori de Roda de Ter va celebrar l’anomenatPle de Cartipàs en el qual l’alcalde delega les funcions i les responsabilitats als càrrecs electes(regidories amb cartera, responsabilitats en patronats d’institucions i fundacions municipals, etc.).Aquest ple es va celebrar exactament un mes després del Ple d’Investidura en què el cap de llista d’IPR, Albert Serra, va assumir l’alcaldia amb els únics vots a favor del seu partit. En el ple d’aquesta setmana el grup d’IPR ha emprès el govern en minoria. Els membres del grup d’Esquerra Republicana – Roda Republicana ja vam explicar en el Ple d’Investidura que havíem mantingut converses amb les altres dues formacions del consistori i, concretament, que fins al dia abans d’aquell 15 de juny ens havíem assegut a una taula de negociació amb IPR i ens emplaçàvem a continuar les converses i el treball per tal de buscar un acord de govern. Aquell compromís públic adquirit ara fa un mes va ser honest i sincer. Era un gran repte per a tots i totes, sens dubte, però per part d’Esquerra el vam voler emprendre amb la il·lusió de donar continuïtat als projectes del nostre programa però també amb tota la responsabilitat i la coherència que la ciutadania, els votants i el poble es mereixen. Del 15 de juny al 15 de juliol el grup d’Esquerra Republicana i IPR ens hem trobat 5 vegades amb la voluntat d’arribar a un acord de govern, però en el Ple de cartipàs d’aquesta setmana vam constatar que és previsible un possible acord entre IPR i Junts x Roda, atès que hem tingut coneixement de les seves reunions de darrera hora i també perquè en el ple esmentat es va aprovar, amb els vots afirmatius dels regidors d’aquests dos partits, l’assignació retributiva de l’alcalde. Aquest era el punt més transcendental del Ple i on cada formació política demostrava les seves prioritats de govern. Junts x Roda va votar en silenci i ni tan sols va acompanyar la seva decisió d’una explicació o justificació pública que fos comprensible per als seus votants i també per a tots els rodencs i rodenques.

COMUNICAT PÚBLIC d’ESQUERRA REPUBLICANA - RODA REPUBLICANA

Aquest matí Roda de Ter s’ha despertat amb tot de pintades a les parets de diferents edificis públics i privats. Les pintades condemnen les agressions masclistes amb moltes frases diferents, però també acusen ERC de fer silenci sobre les agressions, un fet que, segons diuen les pintades, ens en fa còmplices. Des d’Esquerra Republicana – Roda Republicana fem aquest comunicat públic: Esquerra Republicana de Roda de Ter MAI ha silenciat cap denúncia per agressió ni cap agressió pública. SEMPRE estarem al costat de la víctima, sempre. Les víctimes poden recórrer a nosaltres si necessiten ajuda, estarem al seu costat per aconseguir tot allò que requereixin: denunciar als cossos de seguretat, suport i assessorament legal, familiar, psicològic, etc. No permetrem que unes persones anònimes tapades amb caputxes escriguin a les parets insinuacions maldestres i mentides sobre el Grup Municipal d’Esquerra. Esquerra Republicana – Roda Republicana SEMPRE ha condemnat i condemnarà les agressions, siguin com siguin, a qui siguin i arreu on siguin. MAI justificarem ni hem justificat, ni explicat, ni entès, ni permès, ni defensat una sola agressió: a qui sigui, com sigui i on sigui. No tan sols condemnem les agressions masclistes sinó que condemnem qualsevol tipus de violència. Aprofitem per afegir que som uns defensors indiscutibles de l’expressió pública i lliure de les persones, però cal ser respectuosos i coherents amb el poble i amb els nostres conciutadans: ser cívics també ens fa lliures. Deixar el poble pintat no ens fa ni més rebels ni més reivindicatius. Grup municipal d’Esquerra Republicana - Roda Republicana Roda de Ter, 16 de juliol de 2019

roda de ter

Discurs del Grup Municipal al ple de Constitució

Us deixem el discurs que ha fet en Roger Corominas en representació del Grup Municipal El grup municipal de Roda Republicana - Esquerra Republicana volem començar aquesta intervenció donant les gràcies. En primer lloc a les 1.059 persones que a les últimes eleccions ens han fet confiança. Moltes gràcies. En segon lloc a totes les persones que han treballat intensament en l’elaboració del programa electoral i del projecte polític amb el qual ens hem presentat a les eleccions i pel qual hem estat escollits cinc regidors. Per últim, volem agrair tot l’esforç i tot el coneixement, treball i llegat a totes i tots els regidors i regidores d’Esquerra Republicana que han fet possible aquest projecte des de l’any 99. Intentarem continuar aquesta feina amb el mateix esforç, voluntat i energia. Molt especialment un record i reconeixement a la companya i amiga, Petra Martín-Pero, que ens va deixar a mitja legislatura, l’agost del 2016. I a la Marta, en Pol, en Boni i en Xevi companys regidors aquesta darrera legislatura. Abans de continuar també volem recordar també tots els presos i preses, exiliats i exiliades polítiques. No podem oblidar que a alguns d’ells se’ls està negant el dret de fer allò que nosaltres estem fent aquí: recollir l’acta com a representants electes escollits democràticament. Els resultats de les últimes eleccions municipals deixen un escenari en el qual s’obliga les forces polítiques a arribar a acords. Sabem que les majories s’assoleixen compartint idees i projectes, treballant programes electorals i de govern i compartint maneres de fer i d’actuar. És amb aquesta intenció que en les darreres setmanes ens hem assegut a parlar amb les formacions d’IPR i Junts Per Roda varies vegades. De manera volguda, Esquerra Republicana ha posat sobre la taula en cadascuna d’aquestes trobades allò que hem cregut fonamental per arribar a possibles acords. Això és: Compartir els programes electorals per acordar prioritats i projectes conjunts.

Participem, decidim, avancem. Programa electoral

El programa electoral d’ERC-Roda Republicana per a la legislatura 2019-2024 és fruit de l’anàlisi, la reflexió conjunta i el treball participatiu de moltes persones que han col·laborat des de fa molts mesos en l’elaboració de les propostes que es recullen en aquest document. Molts rodencs i rodenques ens heu fet arribar les vostres opinions per diferents canals -emplenant l’enquesta, o assistint a les reunions que hem fet amb associacions i entitats-, i també un bon grup vam començar a trobar-nos, fa quasi un any, per iniciar el procés participatiu que està il·lusionant a molta gent i que hem anomenat Roda Republicana. Tot aquest treball, sumat a l’experiència del grup municipal d’Esquerra en el consistori, ha estat l’origen de les propostes que recollim en aquest programa. Pensem i sentim que la política municipal ha de ser la més propera als interessos dels ciutadans i ciutadanes, i creiem que si ERC-Roda Republicana governa durant els propers quatre anys podrem fer valdre aquesta proximitat per fer de Roda de ter un poble millor. Podeu consultar el programa sencer a: http://locals.esquerra.cat/documents/arxius/roda-republicana-programa.pdf

Participem, decidim, avancem

Des de la primera vegada que Esquerra es va presentar a Roda de Ter hi ha hagut molts homes i dones que hem treballat per fer possible un projecte municipal sòlid i esperançador. Les persones hem anat canviant però en tots els programes proposats sempre hi ha hagut la voluntat de fer polítiques d’esquerra, amb la participació de tothom i amb l’objectiu de construir la República Catalana des del municipalisme. Esquerra Republicana, ara també amb la gent de Roda Republicana, té un projecte sòlid, realista i valent per avançar cap a un poble on les persones més necessitades se sentin ateses i acollides, on la cultura i l’esport fomentin el creixement personal i la cohesió social, on es promogui l’esperit crític i es garanteixin espais de gaudi i d’entreteniment per a totes les edats. Un projecte en què la proximitat amb els veïns i veïnes permeti una comunicació més fluïda, transparent i enriquidora. Optem decididament per ajudar a aixecar la persiana del comerç local cada dia, per impulsar mesures que incentivin la petita i mitjana empresa, per ajudar els emprenedors i promocionar l’art i els referents artístics propis. Ara tenim l’oportunitat de mirar amb esperit crític i constructiu el poble en què vivim. És el moment d’aturar-nos i imaginar com és el poble que somiem, de tornar a sentir la força del primer d’octubre. Ara és el moment de les polítiques valentes i la gestió eficaç que permetin que Roda millori per a tothom. Així, des dels municipis farem un país millor, on els presos, preses, exiliats i exiliades polítics siguin alliberats. Ara és el moment de participar, decidir i avançar cap a un poble de Roda més lliure i més republicà. Us presentem l'equip de persones que formen la candidatura Esquerra Republicana-Roda Republicana-AM   1 Roger Corominas i Berloso   2 Núria Arrebola i Gómez Independent 3 Roger Canadell i Rusiñol Independent 4 Roser Montané i Tardà   5 Toni Mas i Febrer Independent 6 Marta Barniol i Puntí   7 Jordi Bonilla i Burgaya Independent 8 Laila El Messaoudi Ben Mimoun Independent 9 Miquel Vallbona i Vistós Independent 10 Leila Godayol i Boixeda Independent 11 Pol Soriano i Baurier   12 Irene Masoliver i Ballana Independent 13 Xavier Montané i Romero         S.

Infoparticipa, rodadeter

Transparència web Ajuntament.

Com a Grup Municipal volem que la web de l'ajuntament compleixi amb nota alta tots els índexs de transparència siguin obligatoris o optatius. Hem de ser un exemple davant dels ciutadans. Us deixem el prec que vam fer ahir sobre aquest tema El Segell Infoparticipa a la qualitat i la transparència de la comunicació pública local és una certificació que atorga la UAB per fer un reconeixement a les bones pràctiques que es posen de manifest als webs de les administracions públiques locals de Catalunya: ajuntaments, consells comarcals i diputacions. Cada mes de març o abril durant aquesta legislatura els hem preguntat pel segell infoparticipa.  Enguany cansats de les promeses ja només farem un prec. Els hem demanat durant tota aquesta legislatura que com ajuntament complíssim els indicadors que ens demanava el segell infoparticipa. Roda de Ter en comptes de ser un dels municipis capdavanters a la comarca en aquest tema ha anat baixant la seva qualificació any rere any. 2015, l’últim any d’Esquerra a Govern 90,24 2016 69,23 2017 69,23 2018 63,46 2019 53,85 Si que és cert que els criteris han canviat però altres ajuntaments s’han adaptat als criteris que demana el segell i any rere any han mantingut o pujat de qualificació. Centelles 98,05 Taradell 90,38 I fins hi tot municipis més petits que el nostre han obtingut qualificacions molt altes Sant Julià de Vilatorta 98,08 Prats de Lluçanès 92,31 Vilanova de Sau 90,38 A Roda ens hem trobat amb la justificació i promesa durant dos anys consecutius de la realització d’una pàgina web nova per a l’ajuntament que no ha arribat mai. Els preguem que no parlin de que augmenta la  transparència en les activitats de l’ajuntament si no són capaços de complir un dels  índexs que la mesuren.

ple roda de ter

Prec del ple de desembre "us desitgem bones festes i feliç 2019, però ho fem des de la tristesa per tots els que no poden gaudir-les en família"

Us deixem un dels "precs" que vam fer al ple d'ahir D'aquí just 8 dies molts de nosaltres celebrarem el Nadal amb les nostres famílies, alguns de nosaltres tindrem la sort de tenir un plat calent a taula, segurament alguna especialitat que només mengem en aquestes dates, que celebrem que estem junts, que estem bé i que ens tenim els uns als altres. Farem regals als nostres fills, pares, nebots i amics; tindrem la sort d’abraçar-nos, retrobar-nos i compartir aquests dies plens de màgia.   Jordi Cuixart i Jordi Sánchez porten 428 dies a la presó, Oriol Junqueras i Joaquim Forn en porten 411; Raül Romeva, Dolors Bassa, Carme Forcadell, Jordi Turull i Josep Rull en porten 302. Marta Rovira, Anna Gabriel, Carles Puigdemón, Antoni Comín, Lluís Puig, Meritxell Serret i Clara Ponsatí fa mesos que es veuen obligats a viure a l’exili. Tenim desenes d’encausats per causes injustes, activistes que no poden sortir del seu poble i d’altres també condemnats a l’exili.   Però no només és aquesta la xacra que vivim: la injustícia espanyola té a la presó als joves d’Altsasu i en llibertat als violadors de la Manada. L’estat Espanyol no acull als refugiats que hauria d’acollir i no deixa que qui vol acollir, pugui fer-ho; gira l’esquena a un drama social d’una magnitud vergonyant aprovant, a més, la venda d'armes a Aràbia Saudí en ple segle XXI; per si no n’hi hagués prou amb aquestes guerres indecents i salvatges que s’acarnissen en la població civil al cor d’Europa. D’aquesta Europa que tantes vegades ens avergonyeix i ens entristeix.   I torno a Catalunya i als nostres presos i preses i exiliades i exiliats polítics, perquè cap d'ells estarà d'aquí 8 dies a casa seva, alguns d’ells ni tan sols podran fer regals als seus fills, familiars i amics, no degustaran el plat especial de Nadal ni faran sobretaula amb els seus, ni s'abraçaran tan sols. La justícia espanyola els ha posat a la presó i els ha obligat a l’exili per posar unes urnes, inventen un clima de violència per justificar-ho i vulneren tots els drets per privar-los de llibertat.

RodadeTer regidors

Corominas: «Roda Republicana és un projecte de treball col·lectiu que té per objectiu millorar la vida dels rodencs i rodenques i construir la República des de baix»

Durant l’acte també es va presentar una enquesta que s’ha distribuït a tot el poble i que és un pas més en l’ampliació del procés participatiu que han impulsat. El passat 29 de novembre el Museu de l’Esquerda de Roda de Ter va acollir la presentació del projecte Roda Republicana i de Roger Corominas, candidat d'Esquerra a l'alcaldia de Roda de Ter. L’acte va girar entorn de la trajectòria d’Esquerra a Roda de Ter i del projecte de futur que aquest grup municipal està treballant sota el nom de Roda Republicana. En paraules del mateix Corominas: «un projecte de treball col·lectiu on jo, com qualsevol de vosaltres, sóc una peça més d’aquesta eina que té per objectiu treballar per millorar la vida dels rodencs i rodenques i construir la República des de baix». La presentació la van iniciar tres dels actuals regidors a l'Ajuntament: Roser Montané, Roger Canadell i Marta Barniol. «Avui som aquí per mirar cap al futur» va dir Montané, i «tot i que aquí davant hi teniu tres regidors actuals, som la veu del grup municipal, aquest que l’any 99 va començar a parlar de participació, de sostenibilitat i de cohesió social, aquest grup que va posar paraules a la ideologia que regeix la nostra presa de decisions i que va creure en la transversalitat. Som la veu d’un grup conformat per persones diferents que comparteixen els valors d'una nova Roda Republicana». Canadell va posar èmfasi en la necessitat de tornar a conferir contingut als valors republicans i a reivindicar la necessitat d’un municipalisme fort per tal de construir la República Catalana: «estem convençuts que des del municipalisme compromès, coherent i transparent es poden fer polítiques que estiguin en sintonia amb aquests grans ideals: els interessos pel que és col·lectiu, el foment de la solidaritat, el foment de la discussió, la presa de decisions i l’execució de projectes de forma cooperativa, les inversions basades en els principis de la sostenibilitat i la salut, l’impuls de la formació per a tothom, continuada al llarg de la vida, en espais i projectes que siguin educadors en ells mateixos.