Roda de Ter i el Cabrerès

El ple de l’Ajuntament de Roda de Ter aprova la moció presentada pel Grup Municipal d’ERC relativa al fons documental i bibliogràfic d’Emili Teixidor

Emili Teixidor

El grup municipal d’ERC-Roda de Ter ha presentat una moció relativa al fons Emili Teixidor que va ser aprovada per unanimitat en el ple ordinari del mes de maig.

En la moció es posa de manifest com seria d’important poder tenir i gestionar el fons documental i bibliogràfic d’Emili Teixidor, es demana que l’Ajuntament de Roda de Ter faci tots els esforços i gestions convenients per aconseguir el dipòsit d’aquest fons en el nostre poble, que potenciï el record de l’escriptor, que en promogui l’estudi, i que reprengui les converses amb l’hereu i marmessor, i amb altres institucions, ja iniciades en la legislatura passada.

Roger Canadell, va ser el regidor que va defensar la moció tot exposant els motius “de justícia”, d’”oportunitat” i de “possibilitat” que han motivat la seva presentació.

Reclamar que es vetlli per aquest fons tan important és de justícia perquè cal considerar l’obra i el llegat de tots els escriptors i artistes del poble de Roda com a importants i cabdals. Així, de la mateixa manera que es conserva, es difon i s’estudia el fons de Miquel Martí i Pol, també es pot intentar de fer el mateix amb el d’Emili Teixidor.

Ara és el moment oportú per fer aquesta actuació perquè el fons està en mans de l’hereu i, tard o d’hora, acabarà cedint-se a alguna institució. Cal, doncs, estar amatents i estudiar la possibilitat i la viabilitat de la proposta de cessió/donació/dipòsit... per evitar que més endavant sigui massa tard per poder tenir a Roda aquest fons.

I finalment, treballar per obtenir el fons Emili Teixidor permetria fer un pas més cap al projecte cultural de poble que situaria Roda de Ter com a capital literària d’Osona. A partir dels diversos fons que ja es té actualment, sumats als de Miquel Martí i Pol, al d’Emili Teixidor, i al d’altres possibles escriptors de la comarca, Roda de Ter podria esdevenir un focus d’atracció cultural important que permetria una major dinamització de l’activitat del poble.