Roda de Ter i el Cabrerès

Ni els acords de mínims es compleixen.

Com ja vam explicar dimecres a les xarxes socials, dimarts passat l’equip de govern d’IPR-PDeCAT ens va convocar al grup d’Esquerra i a l’ANC de Roda per parlar de com calia actuar davant de la sentència que obliga a penjar la bandera espanyola a la façana de l'Ajuntament. El grup d'ERC, com ja vam explicar, som partidaris de desobeir, però pel bé de la unitat vam creure que l’acord de mínims al qual s’havia arribat era bo, ja que era la manera que totes les formacions i sobretot el càrrec electe afectat (l'alcalde) s’hi sentíssin còmodes. L'acord consistia a penjar la bandera espanyola tot mantenint l’estelada i posant un rètol en el qual s’informés a la ciutadania que, per imperatiu legal, es penjava la bandera.
L'endemà mateix de la reunió ja onejava una gran bandera espanyola, sense el cartell i sense l’estelada que tots havíem acordat mantenir. Tampoc es va donar cap informació per part de l’Ajuntament, per la qual cosa, davant de la desinformació per part de l'equip de govern i davant de la sorpresa dels rodencs vam decidir informar del que havia succeït.
El que es comenta ara des de l’equip de govern sobre els serveis jurídics ja va ser tractat dimarts i es va dir que, sí o sí, l’estelada seguiria al balcó de l’Ajuntament. L'excés de zel i les justificacions no poden amagar, una vegada més, l'incomliment dels acords presos per part dels regidors i l'alcalde d'IPR i PDCat.