Roda de Ter i el Cabrerès

La Revolució d'Octubre

Cent anys després de la revolució russa de 1917, un poble oprimit i empobrit per una monarquia corrupta i per un estat incompetent va decidir alliberar-se. L’1 d’octubre de 2017 el  poble català va decidir en referèndum alliberar-se d’una monarquia innecessària i dels hereus d’una dictadura assassina.
Els que vam tenir la sort de viure aquell dia davant dels col·legis electorals, per defensar les urnes o, el que és igual, per defensar els nostres drets democràtics amb el neguit de saber que en qualsevol moment podien venir a apallissar-nos com ja havíem vist que passava en altres llocs, no oblidarem mai la força i la determinació de tot el poble.
Només els més grans recorden les càrregues de la policia franquista contra ciutadans i ciutadanes indefensos i ara tots hem vist tancar a la presó homes plens de raó.
Quan escrivim aquest article, el govern espanyol ja ha posat en marxa els tràmits per a l’aplicació de l’article 155 de la seva constitució. Pretenen intervenir totes les institucions catalanes, la nostra economia, els nostres mitjans de comunicació, la nostra policia... I també les nostres escoles i instituts per poder, com ja va pronosticar aquell infame ministre d’educació, alliçonar-nos sobre l’amor a Espanya. Res de tot això és nou: el franquisme ja ho va intentar amb tota la seva repressió, però no se’n va sortir.
El dissabte 21 una multitud de catalans ens vam manifestar per la llibertat dels Jordis i per mostrar la nostra força al govern espanyol i als partits que li donen suport en aquest retorn a la dictadura. Vam tornar a ser gent de procedències ideològiques ben diverses, perquè aquesta revolució social ja ultrapassa el reclam de la independència i s’ha transformat en una lluita pels drets humans bàsics d’una societat del segle XXI. Des d’ERC,  però, mantenim que per a aconseguir el manteniment i l’augment d’aquests drets continua essent necessària la independència. La República no és només una opció, és una necessitat de supervivència.
El govern espanyol  està mostrant la seva veritable cara i fa palès que el franquisme mai no ha mort. De fet, ha viscut sempre en una part de la societat espanyola que ha cregut que pintant la façana de democràcia ja n’hi havia prou. Una estructura política, una oligarquia econòmica, una monarquia, que sempre s’ha negat a condemnar la dictadura, que no ha volgut treure dels vorals de camins i carreteres els que van ser assassinats pel feixisme, i que manté carrers i places dedicades als homicides feixistes en molts pobles i ciutats espanyols.
Un avís per al PPSOE/PSC: qui amb franquistes s’asseu, feixista s’aixeca.
Una bona part de la societat espanyola pateix una premeditada  campanya de desinformació: mentides com a arma, mentides com una manera de crear caos i desconcert, mentides com una nova forma de “violència simbòlica” (com deia el sociòleg Pierre Bourdieu).
Catalunya esdevindrà República perquè hi ha una part molt important de ciutadans que ho volem, perquè la democràcia és invencible, perquè en la cara de la gent que defensava les urnes s’hi veia determinació, compromís, bondat  i esperança, perquè si tenim por ens la fem passar amb la proximitat dels companys i companyes de lluita, perquè tota la gent que avui estem indignats hem de ser més que una aliança defensiva: hem de ser la llavor d’un projecte comú per Catalunya.
Recordem-ho tots i totes: “Cap home té dret a fixar els límits al progrés d’una nació. Cap home té dret a dir a un país: fins aquí has arribat i no aniràs més enllà” (Charles Stewart Parnell, líder històric nacionalista irlandès).

Guanyarem! Perquè ja estem guanyant!

Grup municipal d’ERC
Roda de Ter