Roda de Ter i el Cabrerès

#Primaveracatalana #Primaverarodenca

Si mirem enrere i analitzem el procés polític que hem viscut al nostre país segurament ens adonarem que el 13 de setembre de 2009 va ser una data molt rellevant perquè es va celebrar a Arenys de Munt la primera consulta sobre la independència de Catalunya. Hem anat acumulant dates que passaran a la història, com el 9N o, és clar, l’1 d’octubre, i els rodencs i rodenques també podem recordar aquell 13 de desembre de 2009, dia en què Roda i 166 municipis més van fer realitat processos participatius similars que uns anys més tard desembocarien en el referèndum de fa poc més de mig any.
A Roda podem dir, sense por de caure en paraules grandiloqüents, que en cap altre moment de la història recent hi ha hagut tanta gent mobilitzada, treballant conjuntament per una causa comuna, dedicant tants esforços i hores a aconseguir la llibertat nacional del nostre país. Una vegada més, el poble ha fet valdre la saviesa popular: de la unió n’hem fet força i davant de la prohibició i l’amenaça ens hem enfortit, no només per a treballar per la llibertat del nostre país sinó també per caminar decidits cap a la construcció d’una societat, d’uns pobles, d’un veïnat més just, més compromès i més conscienciat de la «cosa pública» —que és el mateix que dir més atents al «bé i als béns comuns».
En el moment actual, malgrat que encara no hem aconseguit desplegar la República, cal ser conscients de totes les fortaleses que hem acumulat com a societat, que són moltes! Des del grup municipal d’Esquerra fa mesos que donem voltes a aquesta qüestió: hi ha un abans i un després d’aquest procés polític i, independentment de com vagin avançant els esdeveniments en l’àmbit nacional —que no dubtem que acabaran amb la llibertat del nostre país—, cada dia estem més convençuts que cal replantejar urgentment la manera com des de la política municipal es té en compte i es treballa conjuntament amb el potencial d’una societat, d’uns veïns i veïnes, que ha canviat. I que ha canviat en positiu, en molts aspectes, perquè ha après a fer èmfasi en el treball conjunt, la unitat —que no vol dir uniformitat—, la construcció conjunta de projectes i la reflexió comunitària. És en pobles com el nostre on, per les seves dimensions, aquests canvis i aquestes noves dinàmiques de treball conjunt poden apropar de manera natural i efectiva els representants escollits per al consistori, els grups polítics i la resta de veïns i veïnes.
La gent que formem part del grup municipal d’Esquerra a Roda estem convençuts des de fa molt de temps, i ara més que mai per tot això que hem dit, que hem de canviar la manera d’entendre la política municipal i d’organitzar la feina que es fa des de l’Ajuntament. Creiem que la forma de gestionar el dia a dia del poble de Roda s’ha de fer de manera més efectiva i eficaç, amb més previsió i amb una major organització dels processos de treball interns. Estem convençuts que si això millora —i en el nostre ajuntament ja és imprescindible fer-ho si volem evitar que alguns treballadors pleguin, com està passant— es millorarà el servei que es fa a tots els ciutadans i ciutadanes.
A Roda cal retornar el sentit comunitari a les decisions que es prenen des de les diferents regidories. En algunes es fan esforços per escoltar i dialogar però n’hi ha d’altres en què, fent valdre la desunió evident entre les persones que estan a l’equip de govern, s’ha oblidat completament que els regidors hi som per treballar per a la gent i, sobretot, amb la gent. No cal inventar la sopa d’all per saber de quina manera s’ha de consultar i d’informar els veïns i veïnes quan es fan obres, quan es vol organitzar una activitat o quan s’ha de treballar per millorar la convivència en els barris. I, insistim, cal informar però també consultar, dialogar, deixar-se recomanar per tots els experts que calgui però també per la gent de Roda, que ha demostrat a bastament que té criteri, que pensa, que opina i que, quan vol, s’organitza i treballa de manera impecable i generosament. No us sembla que caldria una taula de treball periòdica, no motivada només per les urgències del dia a dia, amb entitats i veïnat?
Ha arribat la primavera astronòmica i seguim treballant perquè arribi la #Primaverarodenca i la #Primaveracatalana. Que tots i totes la puguem gaudir.

Grup municipal d’ERC-AM de Roda de Ter
Article publicat a la Revida RDT de Març-Abril