Roda de Ter i el Cabrerès

Corominas: «Roda Republicana és un projecte de treball col·lectiu que té per objectiu millorar la vida dels rodencs i rodenques i construir la República des de baix»

• Roger Corominas 29N Edu Morató
  • Roger Canadell, Roser Montané i Marta Barniol 29N Edu Morató
  • Marta Rovira Ginebra 29N Edu Morató

Durant l’acte també es va presentar una enquesta que s’ha distribuït a tot el poble i que és un pas més en l’ampliació del procés participatiu que han impulsat.

El passat 29 de novembre el Museu de l’Esquerda de Roda de Ter va acollir la presentació del projecte Roda Republicana i de Roger Corominas, candidat d'Esquerra a l'alcaldia de Roda de Ter.

L’acte va girar entorn de la trajectòria d’Esquerra a Roda de Ter i del projecte de futur que aquest grup municipal està treballant sota el nom de Roda Republicana. En paraules del mateix Corominas: «un projecte de treball col·lectiu on jo, com qualsevol de vosaltres, sóc una peça més d’aquesta eina que té per objectiu treballar per millorar la vida dels rodencs i rodenques i construir la República des de baix».

La presentació la van iniciar tres dels actuals regidors a l'Ajuntament: Roser Montané, Roger Canadell i Marta Barniol. «Avui som aquí per mirar cap al futur» va dir Montané, i «tot i que aquí davant hi teniu tres regidors actuals, som la veu del grup municipal, aquest que l’any 99 va començar a parlar de participació, de sostenibilitat i de cohesió social, aquest grup que va posar paraules a la ideologia que regeix la nostra presa de decisions i que va creure en la transversalitat. Som la veu d’un grup conformat per persones diferents que comparteixen els valors d'una nova Roda Republicana».

Canadell va posar èmfasi en la necessitat de tornar a conferir contingut als valors republicans i a reivindicar la necessitat d’un municipalisme fort per tal de construir la República Catalana: «estem convençuts que des del municipalisme compromès, coherent i transparent es poden fer polítiques que estiguin en sintonia amb aquests grans ideals: els interessos pel que és col·lectiu, el foment de la solidaritat, el foment de la discussió, la presa de decisions i l’execució de projectes de forma cooperativa, les inversions basades en els principis de la sostenibilitat i la salut, l’impuls de la formació per a tothom, continuada al llarg de la vida, en espais i projectes que siguin educadors en ells mateixos..., i podríem anar desgranant moltes idees que són, en essència, derivades de la llibertat, la fraternitat i la igualtat que es reclamen des de fa segles».

Marta Barniol va explicar el procés participatiu que el partit va començar a idear fa més d’un any i que va posar en marxa el passat mes de juliol. Aquest procés en el qual ja han participat desenes de persones té per objectiu final l’elaboració del programa electoral. Barniol va destacar que «Roda Republicana és el projecte de poble que imaginem per a les properes dècades, per això aquest procés de participació que encara està en marxa posa en pràctica i de manera continuada, la participació real i la presa de decisions cooperatives».

La presentació també va servir per donar el tret de sortida a una enquesta que ERC-Roda ha preparat en el marc de les trobades del procés participatiu i que es va bustiar casa per casa l’endemà. L’enquesta inclou preguntes dels àmbits que han treballat a les sectorials de participació anomenades Roda Emprenedora, Roda Cohesionada i Roda Saludable.

Abans de la intervenció del candidat, Roger Corominas, va ser la Secretària General del partit exiliada a Ginebra, Marta Rovira, qui va adreçar unes paraules als assistents a través d’un vídeo. Rovira es va mostrar orgullosa del procés participatiu Roda Republicana i va animar les persones que hi estan participant a «seguir treballant per acabar amb aquesta repressió que vivim des de fa més d’un any i per fer fort el municipalisme de la República Catalana». Finalment va encoratjar «Roger Corominas i tot l'equip a seguir defensant la Roda Republicana que tant heu treballat i estimeu».

Per la seva banda, el ja candidat d’Esquerra a l’alcaldia, Roger Corominas, va posar en relleu que «nosaltres estem molt il·lusionats i compromesos amb el projecte de Roda Republicana i ens agradaria transmetre aquesta il·lusió a tothom. Pensem que l’objectiu és molt noble: treballar pel nostre poble, pel lloc on hem nascut, o pel lloc on la vida ens ha portat a fer-hi arrels i, per tant, al cap i a la fi, treballar per casa nostra, per la gent amb qui formem una comunitat».

Corominas va destacar la importància que la societat civil sigui un actor determinant en les noves polítiques i per tant «veiem necessari i imprescindible que des de l’administració es faciliti aquest apoderament de la societat, i a Roda creiem que hi ha tots els ingredients per tal que això funcioni i ens faci avançar cap un poble més cohesionat i millor per a les persones que hi viuen. Un poble en què la participació sigui real i més efectiva, un poble on les decisions es discuteixin, es consensuïn i tothom sigui escoltat», va apuntar.

Corominas va acabar recordant que «set anys després de la primera vegada torno a refermar públicament aquell compromís amb el nostre poble i amb aquest projecte. Mantinc la mateixa il·lusió que quan em vaig arremangar per primer cop per treballar-hi i la mateixa determinació, però ara hi puc afegir l’experiència d’haver estat al govern la passada legislatura i a l’oposició en aquesta per poder afrontar aquest repte que ens proposem col·lectivament».

Roda de Ter, 4 de desembre de 2018