Roda de Ter i el Cabrerès

Totes les opinions

Grup Municipal ERC-Roda Republicana

La carretera “variant”: pensar globalment, actuar localment?(Article publicat a la Revista Roda de Ter del mes de MARÇ)

Les darreres setmanes segurament heu pogut escoltar o  llegir als mitjans que l’equip de govern de Roda de Ter està fent passos per impulsar una nova carretera que voregi una part del nostre poble. Aquesta variant aniria des de l’entrada a Roda des de Vic (fàbrica d’IQAP), passaria per Gurb, i  pel cantó esquerre de Roda (Masies de Roda), tot vorejant les cases i l’escola Mare de Déu del Sol del Pont, continuaria per un gran pont que creuaria el riu i acabaria en una rotonda a la carretera de Manlleu, a l’alçada de l’establiment El jardinet del Ter.

Grup Municipal ERC-Roda Republicana

El bé comú, de totes i tots (article revista Roda de Ter desembre 2019)

Us volem convidar a fer un esforç d’imaginació durant la lectura d’aquest article. Ens agradaria que us imaginéssiu un poble, ni massa petit ni massa gran, amb el seu propi caràcter, amb un entorn privilegiat i amb poetes i patrimoni d’un valor incalculable. No us equivoqueu si ja us heu imaginat que estem parlant de Roda de Ter, aquest poble del qual ens sentim orgullosos i orgulloses. Imagineu-vos també que en aquest nostre poble els petits gestos de les persones que hi viuen, també els gestos del seu govern, facilitessin la vida de la gent que hi viu.

Grup Municipal ERC-Roda Republicana

El joc, els infants i els parcs infantils ( article per la revista RDT novembre 2019)

Rodadeter parcinfantil

La majoria de rodencs i rodenques coincidirem en el fet que el joc és molt important per als infants. Els pedagogs, els psicòlegs, els educadors i educadores més reconeguts del segle XX i XXI no s’han cansat de recordar que els aprenentatges més importants de la vida es fan jugant, especialment dels 0 als 6 anys. És per això que permetre i fomentar el joc, l’experimentació, la llibertat de la descoberta, és fonamental per ajudar a créixer més sans i més feliços els nostres fills i filles, nets i netes.

Grup Municipal ERC-Roda Republicana

Podem ser motor cultural, artístic i comunitari ( article revista Roda de Ter setembre 2019)

Comencem aquest article sabent que es publicarà al Roda de Ter de Festa Major i ens dol pensar que ho fem de nou des de l’oposició. Ja vam explicar-ne els motius en un article a la nostra pàgina web “De l’acord possible a la deslleialtat. Crònica d’unes negociacions estroncades pels problemes interns d’IPR” i que trobar a www.esquerra.cat/rodater. El programa electoral amb el qual ens vam presentar a les eleccions municipals inclou polítiques i mesures culturals i socials que haurien enfortit i potenciat la Festa Major, un dels emblemes de la cultura popular del nostre poble.

Grup Municipal ERC-Roda Republicana

Nova legislatura. Nova oportunitat per a Roda de Ter ( article revista Roda de Ter juny 2019)

El grup municipal de Roda Republicana - Esquerra Republicana, després de les eleccions del mes passat, volem donar-vos les gràcies. En primer lloc a les 1.059 persones que a les últimes eleccions ens han fet confiança. En segon lloc, a tothom qui va anar a votar per exercir un dret que darrerament ha quedat demostrat que cal defensar dels embats de la injustícia. I, en tercer lloc, a totes les persones que han treballat intensament en l’elaboració del programa electoral i del projecte polític amb el qual ens hem presentat a les eleccions i per al qual hem estat escollits cinc regidors.

Grup Municipal ERC-Roda Republicana

ERC - Roda Republicana: Participem, decidim, avancem ( Article Revista Roda de Ter Maig 2019

ERC-Roda Republicana

El grup municipal d’Esquerra Republicana, conjuntament amb totes les persones que s’han sumat al projecte de Roda Republicana, tornem a presentar la nostra candidatura per a les properes eleccions municipals. “Participem, decidim, avancem” és la conjugació de tres verbs que defineixen clarament el projecte que hem treballat, pensat i preparat per a la propera legislatura. Fa  més de vint anys que vàrem adquirir el compromís de treballar amb fermesa per la millora del nostre poble i ho volem continuar fent en els temps que han de venir.