Roses

Totes les notícies

El govern central escolta les exigències d’ERC i enderrocarà l’antiga depuradora de marisc

Tal com ha anunciat avui l'alcaldessa Montserrat Mindan, el govern central ha escoltat les exigències d'Esquerra Republicana de Catalunya i complirà per fi amb el deute pendent que té amb la ciutadania de Roses enderrocant l'antiga depuradora de marisc.   El senador Jordi Martí va presentar a principis del mes de juny una moció recordant la urgència d'enderrocar les velles instal·lacions que s'han quedat en desús i que estan molt degradades i tot i que al març es va anunciar una la partida, fins ara no hi havia cap projecte d'enderroc presentat, ni tampoc per al tractament de materials contaminants.   Des de la secció local d'ERC a Roses ens congratulem per la notícia de l'enderroc de la depuradora de marisc, anunci que es produeix dos dies després que es fes una roda de premsa just davant de les instal·lacions per a recordar al govern de Madrid l'assignatura pendent que tenen amb la ciutat i cosa que demostra la bona feina que Esquerra fa a Madrid pel territori.

ERC presenta les esmenes al pressupostos de l'Estat per a la comarca i reclama l'enderroc de l'antiga depuradora de marisc

Aquest matí hem presentat a Roses, amb els senadors Jordi Martí Deulofeu i Quim Ayats, les esmenes per l'Alt Empordà als Pressupostos Generals de l'Estat i hem demanat una vegada més que el Govern Espanyol compleixi els seus compromisos i enderroqui definitivament l'antiga planta depuradora de marisc, que actualment està en ruïnes. Aquest espai dóna una imatge lamentable del front marítim, presenta problemes de seguretat i usurpa un espai immillorable pel gaudi de la ciutadania. És urgent executar l'enderroc.

ERC presentarà una moció per instaurar una ordenança inclusiva dels espais públics en defensa dels drets dels infants

Des d’ERC local de Roses un dels objectius principals del seu projecte és que Roses esdevingui una ciutat educadora. Un dels aspectes que actualment estan analitzant és la dels cartells de restricció que hi ha a diferents punts de la població de “ prohibit jugar a pilota”. Des de fa anys l’Ajuntament de Roses, com molts altres, ha abordat la problemàtica de la compatibilitat entre el joc infantil als espais públics de forma totalment restrictiva col·locant aquests cartells. El grup d’ERC Roses considera que aquests cartells transmeten un missatge negatiu i antipedagògic i que no es tenen en compte les necessitats i interessos dels infants. Tanmateix s’ha demostrat que aquesta acció és inútil i que fins i tot crea l’efecte contrari al desitjat. Per aquests motius el grup municipal presentarà una moció per debatre amb diferents partits polítics aquesta problemàtica i instaurar una possible ordenança inclusiva dels espais públics, amb l’objectiu de regular el joc al carrer i fomentar el civisme a l’espai públic.

ERC valora els primers dos anys de mandat amb la mirada cap al futur

Ahir al vespre, una seixantena de persones varen assistir a l'acte de valoració de la primera meitat del mandat municipal per part de la Secció Local d'ERC Roses. L'acte va constar de diferents parts, en cada una de les quals els representants republicans varen desgranar les principals propostes i iniciatives que el Grup Municipal ha impulsat al llarg d'aquests dos anys, així com també els principals projectes que encares de cara al futur. En concret es va parlar de Participació Ciutadana, Transparència, Promoció Econòmica, Patrimoni Històric, Educació, Serveis Socials, Medi Ambient i Serveis Públics. En tots els casos, es va remarcar la voluntat de compaginar la tasca de fiscalització al govern amb la voluntat de ser constructius i impulsar iniciatives útils. El Portaveu del Grup Municipal, Joan Plana, va intervenir també per fer un repàs del camí de la formació republicana a la vila, com també el que ha seguit l'actual equip de direcció fins a l'actual moment. Plana va recalcar també les importants mancances que encara avui en dia presenta Roses, com ara un atur estructural, problemes d'accés a l'habitatge, estacionalització de l'economia o una elevada taxa de població en risc de caure en pobresa. Totes elles, circumstàncies que produeixen patiment a molta gent i que exigeixen a tots els representants públics intentar ser útils en tot moment per a millorar aquesta realitat. Aquesta és la raó per la qual el grup aspira a guanyar i a governar la ciutat, però també la raó que fa que també des de l'oposició intentin ser el màxim de propositius i constructius. El diputat al Parlament de Catalunya i fundador de Súmate, Eduardo Reyes, va tancar l'acte elogiant el projecte de l'equip d'ERC Roses per a la ciutat i transmetent un missatge de confiança als assistents sobre el referèndum d'autodeterminació convocat pel mes de setembre. Va reafirmar també el compromís per part de la majoria del Parlament en la seva celebració.

A mig camí: dos anys a l'Ajuntament

Des de l'equip d'ERC Roses et volem convidar a passar una estona amb nosaltres el proper 19 de maig. Farem un repàs de com han estat els últims dos anys a Roses i parlarem sobre els plans de futur per a la nostra vila. Ens hi acompanyarà el diputat i fundador de Súmate Eduardo Reyes i acabarem amb un pika-pika republicà!  Ens agradaria que ens hi acompanyessis i que passéssim junts una bona estona. T'hi esperem! Divendres 19 de maig 8 del vespre Hotel Marina (Av. Rhode, 81) Amb pika-pika final!

ERC proposa l'adhesió de l'Ajuntament al Pacte Nacional pel Referèndum

El dia 26 de juny de 2013, es va constituir el Pacte Nacional pel Dret a Decidir. El passat mes de desembre de 2016 aquesta plataforma va acordar transformar-se en el Pacte Nacional pel Referèndum. El dia 23 de gener de 2017, els membres del comitè executiu del pacte van presentar el manifest, els objectius, el full de ruta i el programa de treball del Pacte. Nombroses entitats, institucions i persones d'arreu del país ja s'han afegit a aquest manifest.  Les passades eleccions municipals de 2015 varen conformar un ple amb una claríssima majoria favorable al dret dels catalans a decidir el seu futur en un referèndum, i atès que la vila com a tal ha mostrat també sempre un compromís en aquest sentit. Cal recordar, per exemple, que Roses fou una de les viles on es varem celebrar les primeres consultes populars organitzades per la societat civil (en aquest cas, la plataforma Roses Decideix), el 13 de desembre de l'any 2009.  Per tot això, el Grup Municipal d'ERC ha presentat una proposta perquè l'Ajuntament s'adhereixi al manifest del Pacte Nacional pel Referèndum, mostrant així la seva implicació i compromís amb aquest causa democràtica.

ERC organitza una xerrada sobre com recuperar els diners de les Clàusules Sòl de les hipotèques

La clàusula terra és una clàusula contractual que estableix un mínim a pagar en les quotes de la hipoteca immobiliària encara que els interessos ordinaris acordats amb l'entitat financera baixin, arribant a estar per sota d'aquest mínim. A Espanya, durant la bombolla immobiliària el banc va imposar una clàusula que limitava la baixada real, en el cas que aquesta es produís. S'estima que actualment a Espanya encara hi ha 3,3 milions d'afectats per aquesta clàusula. Des d'ERC local de Roses considerem que és un tema important i que afecta molta gent i per tant, organitzarem una xerrada el pròxim dijous 6, on un advocat explicarà a totes aquelles persones interessades com recuperar aquests diners. Us animem, doncs, a tots/es a venir i a conèixer els detalls sobre la temàtica. Dia i hora de la xerrada: 6 d'abril a les 19:00 LLoc: Ca l'Anita

Els grups municials d'ERC, PSC, PP, C’s i UMdC demanen la convocatòria d’un ple extraordinari pel pla d’úsos de temporada

La majoria del regidors del plenari demanen la convocatòria d’una sessió extraordinaria per a reprovar al govern municipal per a la seva actuació en tot el procés d’aprovació del pla d’Usos de Temporada pel període 2017-2021. Un dels documents més importants que redacta l'Ajuntament en els municipis turístics costaners, com és el cas de Roses, és el pla d'usos (PUT) que regula l'explotació dels serveis, usos i activitats de temporada a les platges del terme municipal. El contingut d'aquest document és una eina indispensable per tal de poder decidir el model econòmic, turístic i de serveis que volem oferir a la vila i, com a tal, requereix el màxim consens i debat possible abans de la seva aprovació. L'actual govern municipal de Roses va prendre la decisió d'aprovar el pla d'usos del període 2017-21 a través de la Junta de Govern Local el passat mes de desembre, amb nocturnitat, secretisme i amb voluntat manifesta d'evitar el debat, les aportacions i el control dels Grups Municipals de l'oposició, que representen a la majoria del Ple Municipal. Aquest pla d'usos aprovat pel govern municipal inclou la decisió d'eliminar les escoles de vela i windsurfing a la platja de Santa Margarida, un fet que afecta directament la promoció del turisme esportiu a Roses i que mai s'hauria de prendre unilateralment i sense justificació. Tres mesos després d'aquesta aprovació, no s'ha donat comptes a la corporació d'aquesta decisió, arribant a l'extrem que els grups opositors només hem tingut notícies del tema a través de particulars afectats i des de la web de contractació pública de la Generalitat. Com a element d'especial gravetat, a més, el govern ha mentit en les respostes a les preguntes sobre aquest tema formulades des de l'oposició en diferents sessions plenaries. Aquesta successió de fets, obliga a la majoria membres del Ple Municipal a reivindicar la nostra obligació de representar i defensar als ciutadans i de fiscalitzar i controlar el govern.

ERC decidirà en assemblea a quin candidat a Jutge de Pau dóna suport

Pròximament, l'Ajuntament de Roses haurà de cobrir la plaça de Jutge de Pau de la Vila, càrrec que va quedar vacant després de la renúncia de la Sílvia Ferrer, a la qual volem aprofitar per agrair i felicitar per la feina feta durant els seus anys de servei. El nomenament de nou Jutge de Pau correspon al ple municipal, que escollirà el millor candidat d'entre les persones que han presentat la seva candidatura. Com és habitual, les decisions importants que transcendeixen d'una àrea concreta no es prenen ni des de l'executiva ni des de cap dels grups de treball, sinó des del conjunt de l'assemblea de militants, simpatitzants i amics inscrits a la Secció Local de Roses. En aquest cas, serà també aquesta assemblea qui determini a quin dels candidats ha de donar suport el nostre Grup Municipal. L'assembea tindrà lloc el proper dijous, dia 16 de març, al vespre i els participants podran escollir entre les 10 persones que han presentat la seva candidatura a l'Ajuntament dins del termini legal previst.