Roses

Totes les notícies

La filòloga, periodista i activista pels drets de les persones amb discapacitat Laura González Ortensi, a la llista d'ERC-Ara Roses

La Secció Local d'ERC Roses anuncia la incorporació de la periodista i filòloga Laura González a la candidatura d'ERC-Ara Roses per a les eleccions municipals del 2019. Laura Gonzàlez Ortensi va néixer a Roses el 1991 i és llicenciada en Periodisme, graduada en Filologia Catalana i màster en Estudis Avançats en Llengua i Literatura Catalanes. Es guanya la vida corregint textos i redactant continguts web. Ha publicat articles i ressenyes literàries a Núvol, Butxaca, Catorze, Els de dalt, La Lectora i La Directa, molts dels quals reflexionant sobre la situació que viuen les persones amb discapacitat en diferents àmbits de la vida i de la societat, com ara l'accessibilitat dels espais públics, l'accés al mercat laboral o la maternitat. Es dedica a estudiar l'obra de Montserrat Roig. També és socia d'Òmnium Cultural. El candidat a l'alcaldia, Joan Plana, ha declarat que la seva incorporació a la llista suposa sumar un gran talent al projecte, i ha destacat el seu compromís amb la llengua catalana i amb la lluita per la plena inclusió de les persones amb discapacitat a la societat. Dos principis que Plana ha manifestat que són dos dels pilars fonamentals del projecte d'ERC-Ara Roses i que seran unes de les principals línies de treball en cas de poder formar govern.

Plana visita l'alcaldessa de Palau-Saverdera per parlar de la relació entre els dos municipis

Aquest matí el candidat a l'alcaldia de Roses, Joan Plana, s'ha reunit amb Isabel Maria Cortada, l’alcaldessa de Palau-Saverdera, per parlar de diferents temes que afecten a Roses i a Palau. La reunió ha tingut lloc a l'Ajuntament de Palau, i també hi han assistit Vero Medina i Fany Poza, membres de la candidatura municipal rosinca.  En acabar la reunió, Plana ha declarat que "la coordinació amb els municipis veïns en temes com les infraestructures, la promoció o la prestació de serveis és important i ha de ser una de les grans línies de treball en els propers anys". En aquest sentit, ha volgut remarcar el seu compromís i el de tota la candidatura amb treballar per mantenir la bona relació que històricament han tingut els dos pobles. Els republicans rosincs també han volgut manifestar el seu agraïment a l'alcaldessa la seva rebuda.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Joan Plana, Muncipals 2019, Eleccions Municipals, República, Ara Roses

ERC-Ara Roses presenta la proposta d’equip de govern per a les municipals 2019

El port esportiu de Roses ha estat l’espai triat per la candidatura republicana encapçalada per l’actual portaveu d’ERC Joan Plana per presentar la proposta de Govern. L’equip per governar l’Ajuntament Rosinc que proposa ERC, està format per 5 dones i 4 homes. Gent nascuda a Roses i en altres indrets de l’Estat. Amb amplies trajectòries en l’associacionisme, l’empresa privada o l’administració”. El cap de llista d’ERC-Ara Roses Joan Plana ha declarat que aquest és “Un equip de persones competents i preparades en tots els àmbits de l’administració local. Alguns, militants d’ERC des de fa anys, altres, independents o que provenen d’altres espais ideològics. En definitiva, un govern que s’assembla a la societat que vol representar” Pel que fa a la composició i línia ideològica de la proposta de govern, Plana ha manifestat que aquest serà  “El govern més paritari i el més jove de la nostra història local i un govern que per primera vegada incorpora àrees com el feminisme, la Memòria històrica o les polítiques per a animals”. Per la seva banda la número 2 de la llista republicana Esther Bonaterra ha explicat que “Volem que aquest possible futur govern s’assembli com cap altra a la societat que vol representar. Un govern que ens permeti mirar als propers anys amb optimisme”. Davant la Roses conformista d'alguns, i la Roses fosca dels altres, des d’Esquerra Republicana de Catalunya - Ara Roses creiem que un futur millor és possible. Aquesta és la Roses a la que apel·lem: A la Roses optimista.”

ERC presenta el seu programa d'igualtat i proposa crear una regidoria d'igualtat i feminisme

La Secció Local d'ERC Roses va presentar ahir en un acte a la plaça de la Victòria Catalana de la urbanització els Grecs les seves propostes en matèria d'igualtat. L'acte va comptar amb la presència de prop d'una trentena de les dones que formen part o que donen suport al projecte, i hi varen intervenir Vero Medina, regidora d'ERC a l'Ajuntament, Esther Bonaterra, número 2 de la candidatura d'ERC-Ara Roses d'enguany i Fany Poza, que porta els temes socials a l'executiva local republicana. Medina va obrir l'acte explicant que ERC Roses se suma a la reivindicació feminista i que comparteix i es fa seus els objectius principals de la jornada de mobilització del 8 de març. "Les dones som les grans protagonistes d’aquesta lluita constant per aconseguir una societat més justa, equitativa i amb més oportunitats",va declarar. Bonaterra, per la seva banda, va exposar de forma més concreta les principals propostes sobre igualtat que el presentarà la candidatura d'ERC-Ara Roses a les eleccions municipals del 26 de maig. Propostes com: - Treballar amb tots els agents institucionals, educatius i socials del municipi per tal de conscienciar sobre el masclisme present en tots els àmbits de la nostra societat i per a treballar per a la seva eliminació. - Seguir treballant perquè òrgans municipals com el SIAD (el Servei d'Informació i Atenció a les Dones) disposin de tots els recursos necessàris per tal de poder seguir desenvolupant la seva tasca. - Prendre mesures per prevenir comportaments masclistes en esdeveniments festius i d'oci, a través de campanyes potents i la instal·lació de punts liles. - Donar suport a la implantació i el desenvolupament a Roses d'entitats ciutadanes feministes o de suport a les dones i treballarem coordinadament amb elles en la implantació de mesures destinades a fomentar la plena igualtat entre homes i dones. - Donar compliment estricte a la llei d’igualtat efectiva entre dones i homes aprovada pel Parlament de Catalunya l'any 2015.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Joan Plana, Esther Bonaterra, Eric Ibáñez, Vero Medina, Gerard Teixidó, Muncipals 2019, Eleccions Municipals, República, Ara Roses

Èric Ibáñez, Vero Medina i Gerard Teixidó números 3, 4 i 5 de la candidatura d’ERC-Ara Roses

Els actuals regidors d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de Roses Èric Ibáñez, Vero Medina i Gerard Teixidó formaran part dels primers llocs de la candidatura d’ERC-Ara Roses per a les eleccions municipals del 2019, just després del candidat, Joan Plana, i d’Esther Bonaterra, la nova incorporació republicana i que ocuparà el número 2 de la llista La bona feina i la dedicació que ha tingut el Grup Municipal al llarg dels últims 4 anys ha motivat que la Secció Local renovi la confiança i aposti per aprofitar tota aquesta experiència pel que ha de ser el futur govern municipal. Amb aquest anunci, ERC confirma els cinc primers llocs de la candidatura, i continua la tasca de construir el millor equip i el millor projecte per a aquestes eleccions.

ERC reivindica les polítiques de memòria històrica en el 80è aniversari de l’entrada dels franquistes a la vila

ERC ha commemorat aquest cap de setmana els 80 anys de l'entrada de les tropes franquistes a Roses, el 9 de febrer de 1939. El lloc escollit per a recordar aquesta data ha estat el monument en record de les víctimes de la guerra que l'Ajuntament va erigir ja fa uns anys al municipi, just davant del cementiri municipal. El portaveu republicà, Joan Plana, ha començat el seu parlament recordant unes paraules de Salvador Espriu: "Deia Salvador Espriu que la veritat és un mirall trencat en mil bocins. I que només unint-los tots podem veure aquest mirall sencer. Cal recompondre i mantenir units tots els trossos del mirall de la nostra història perquè la llum es reflecteixi sobre les veritats que conformen el nostre passat. És per això que les polítiques de memòria històrica són les que ens permetran mantenir viva aquesta llum i evitar que ressorgeixi la foscor que va imperar en temps passats." En aquest sentit, els republicans han recordat que al llarg dels darrers quatre anys han treballat per posar la memòria històrica al centre de l’agenda política municipal, amb alguns avenços importants, com ha estat l’eliminació del títol de fill adoptiu de Roses al dictador Miguel Primo de Rivera, que ostentava des de 1926, tal i com molt bé va documentar en el seu dia l'Arxiu Municipal de Roses. També han aprofitat aquesta data assenyalada, per a reafirmar el capteniment del seu grup en seguir desenvolupant aquestes polítiques al llarg dels anys vinentsamb propostes com ara: Establir com una de les línies de treball de la recentment creada comissió del nomenclàtor la promoció de dates, esdeveniment i personatges rellevants de la nostra història democràtica, així com revisar si alguna de les actuals denominacions de l’espai públic no s’ajustava als valors de respecte, tolerància i democràcia que volem potenciar. Realitzar un acte institucional anualment per recordar la data del 9 febrer 1939 i el seu significat. Promoure, al llarg del mandat, xerrades i conferències explicant quin va ser l’abast i les conseqüències de l’aixecament militar que va donar peu a la Guerra Civil, donant especial valor i significació al patrimoni històric encara existent a la nostra vila i les diferents publicacions de recerca científica sobre aquest període a Roses.

Els republicans rosincs es reuneix amb Ernest Maragall per parlar del fenòmen del "top-manta"

Aquesta setmana des de la Secció Local d'ERC de Roses ens hem reunit amb l’Ernest Maragall, candidat a l’alcaldia de Barcelona, per parlar d’un fenomen comú (encara que amb característiques diferents) de Roses i de la capital catalana: el “top-manta”.   La reunió ha estat molt útil per intercanviar impressions i parlar de possibles línies d’actuació des del món municipal. Volem seguir-les explorant en els propers mesos i esperem poder concretar noves reunions de treball amb Barcelona i amb representants d'altres municipis afectats.  Des d'ERC Roses estem preocupats i fermament compromesos amb aquest tema i volem afrontar-lo amb rigor, generant complicitats i fugint de la demagògia. No hi ha cap solució màgica, però tampoc cap excusa per rendir-se. El portaveu republicà, Joan Plana, ha declarat després de la reunió que "Aquesta realitat genera importants afectacions en temes com la gestió de l’ocupació de la via pública i el comerç, a més d’un important problema social per la realitat en la que viu la gent que practica aquesta venda ambulant irregular. Volem garantir la dignitat i l’accés a una vida en condicions de totes les persones, un comerç legal i regulat i evitar la saturació de l’espai públic. Per això seguirem treballant."

La fins ara Jutgessa de Pau, Esther Bonaterra, serà la número 2 d'ERC-Ara Roses

L'assemblea d'Esquerra Republicana a Roses ha triat aquest dissabte per unanimitat a Esther Bonaterra com a número 2 i acompanyar a l'alcaldable republicà Joan Plana a la llista d'ERC a Roses.   Esther Bonaterra ha rebut el suport de tota la militància de la secció local d'Esquerra Republicana de Catalunya a Roses, i serà la número 2 a les pròximes eleccions municipals. L'actual jutgessa de pau de Roses,  acompanyarà a Joan Plana i formarà part de la llista d'ERC que serà cremallera, alternant homes i dones i totalment paritària. L'alcaldable d'ERC Joan Plana ha explicat "Ens congratula molt que l'Esther s'hagi volgut unir al nostre equip. Ella és la peça que li faltava al projecte republicà per ser més fort i arribar al màxim de gent possible" i a afegit que "Tenim molt clar quin ha de ser la Roses del present i la de futur, i per fer-ho encarem les municipals d'aquest mes de maig amb més força que mai i amb el convenciment que podem aportar el millor per a tots els ciutadans i ciutadanes de la ciutat. Després de l'elecció, Bonaterra ha manifestat que "Des del consistori hem de recuperar l'ambició i revertir la desafecció de la ciutadania, per això hem de representar a tots els nostres conciutadans, vinguin d'on vinguin, siguin com siguin i pensin com pensin" i ha afegit que "Sé que junts tenim la capacitat i el coneixement de dur Roses allà on volem que estigui". Esther Bonaterra, nascuda l'any 1962, treballa actualment com a comercial del diari El Punt Avui, té experiència en diferents empreses del sector de la construcció i immobiliari i ha estat Jutgessa de Pau a Roses des del 2017, càrrec al qual ha renunciat per formar part de la llista d'ERC-Ara Roses.

ERC escollirà dissabte la persona que ocuparà el número 2 de la candidatura per a les eleccions municipals de Roses

La Secció Local d'ERC Roses ha convocat assemblea pel proper dissabte, dia 26 de gener, per a escollir la persona que ocuparà el número 2 a les eleccions municipals d'aquest any 2019.  El reglament d'Esquerra Republicana per a aquests comicis estableix que les candidatures han de tenir una presència igualitària de dones i homes, de manera que les candidatures han de tenir una proporció que s’asseguri al màxim al 50% de dones i al 50% d’homes. Això implica que a les ciutats de més 3.000 habitants la situació de les persones a la llista ha de ser alterna per a cada gènere en el conjunt de la llista. És a dir, les posicons les han d'ocupar dones i homes alternativament.  També segons el reglament, el procediment d'elecció del conjunt de la candidatura ha de ser el mateix que el d'elecció del cap de llista. En el cas de Roses, es va optar per obrir al màxim possible el cens electoral i donar dret a vot al conjunt de militants, simpatitzants i amics de la Secció Local i, per tant, són els mateixos que podran votar el dissabte.  El candidat de la formació republicana, Joan Plana, ha declarat que "esperem que l'assemblea doni llum verda al nom que proposarem. Serà el primer pas per a construir una candidatura que ha de sumar tota l'experiència d'aquests quatre anys de bona feina a l'Ajuntament amb nous perfils i nous talents que ens faran millors com a equips. Per aquest motiu, puc avançar que els actuals regidors hi tindran un paper destacat, i també hi sumarem independents destacats. L'objectiu ha de ser proposar el millor equip de govern possible: responsable, eficient i transversal". Els republicans faran públic el mateix dissabte el nom de la persona escollida, i tenen previst anunciar durant les setmanes següents els noms dels següents llocs de la candidatura.