Roses

Totes les notícies

ERC valora els primers dos anys de mandat amb la mirada cap al futur

Ahir al vespre, una seixantena de persones varen assistir a l'acte de valoració de la primera meitat del mandat municipal per part de la Secció Local d'ERC Roses. L'acte va constar de diferents parts, en cada una de les quals els representants republicans varen desgranar les principals propostes i iniciatives que el Grup Municipal ha impulsat al llarg d'aquests dos anys, així com també els principals projectes que encares de cara al futur. En concret es va parlar de Participació Ciutadana, Transparència, Promoció Econòmica, Patrimoni Històric, Educació, Serveis Socials, Medi Ambient i Serveis Públics. En tots els casos, es va remarcar la voluntat de compaginar la tasca de fiscalització al govern amb la voluntat de ser constructius i impulsar iniciatives útils. El Portaveu del Grup Municipal, Joan Plana, va intervenir també per fer un repàs del camí de la formació republicana a la vila, com també el que ha seguit l'actual equip de direcció fins a l'actual moment. Plana va recalcar també les importants mancances que encara avui en dia presenta Roses, com ara un atur estructural, problemes d'accés a l'habitatge, estacionalització de l'economia o una elevada taxa de població en risc de caure en pobresa. Totes elles, circumstàncies que produeixen patiment a molta gent i que exigeixen a tots els representants públics intentar ser útils en tot moment per a millorar aquesta realitat. Aquesta és la raó per la qual el grup aspira a guanyar i a governar la ciutat, però també la raó que fa que també des de l'oposició intentin ser el màxim de propositius i constructius. El diputat al Parlament de Catalunya i fundador de Súmate, Eduardo Reyes, va tancar l'acte elogiant el projecte de l'equip d'ERC Roses per a la ciutat i transmetent un missatge de confiança als assistents sobre el referèndum d'autodeterminació convocat pel mes de setembre. Va reafirmar també el compromís per part de la majoria del Parlament en la seva celebració.

A mig camí: dos anys a l'Ajuntament

Des de l'equip d'ERC Roses et volem convidar a passar una estona amb nosaltres el proper 19 de maig. Farem un repàs de com han estat els últims dos anys a Roses i parlarem sobre els plans de futur per a la nostra vila. Ens hi acompanyarà el diputat i fundador de Súmate Eduardo Reyes i acabarem amb un pika-pika republicà!  Ens agradaria que ens hi acompanyessis i que passéssim junts una bona estona. T'hi esperem! Divendres 19 de maig 8 del vespre Hotel Marina (Av. Rhode, 81) Amb pika-pika final!

ERC proposa l'adhesió de l'Ajuntament al Pacte Nacional pel Referèndum

El dia 26 de juny de 2013, es va constituir el Pacte Nacional pel Dret a Decidir. El passat mes de desembre de 2016 aquesta plataforma va acordar transformar-se en el Pacte Nacional pel Referèndum. El dia 23 de gener de 2017, els membres del comitè executiu del pacte van presentar el manifest, els objectius, el full de ruta i el programa de treball del Pacte. Nombroses entitats, institucions i persones d'arreu del país ja s'han afegit a aquest manifest.  Les passades eleccions municipals de 2015 varen conformar un ple amb una claríssima majoria favorable al dret dels catalans a decidir el seu futur en un referèndum, i atès que la vila com a tal ha mostrat també sempre un compromís en aquest sentit. Cal recordar, per exemple, que Roses fou una de les viles on es varem celebrar les primeres consultes populars organitzades per la societat civil (en aquest cas, la plataforma Roses Decideix), el 13 de desembre de l'any 2009.  Per tot això, el Grup Municipal d'ERC ha presentat una proposta perquè l'Ajuntament s'adhereixi al manifest del Pacte Nacional pel Referèndum, mostrant així la seva implicació i compromís amb aquest causa democràtica.

ERC organitza una xerrada sobre com recuperar els diners de les Clàusules Sòl de les hipotèques

La clàusula terra és una clàusula contractual que estableix un mínim a pagar en les quotes de la hipoteca immobiliària encara que els interessos ordinaris acordats amb l'entitat financera baixin, arribant a estar per sota d'aquest mínim. A Espanya, durant la bombolla immobiliària el banc va imposar una clàusula que limitava la baixada real, en el cas que aquesta es produís. S'estima que actualment a Espanya encara hi ha 3,3 milions d'afectats per aquesta clàusula. Des d'ERC local de Roses considerem que és un tema important i que afecta molta gent i per tant, organitzarem una xerrada el pròxim dijous 6, on un advocat explicarà a totes aquelles persones interessades com recuperar aquests diners. Us animem, doncs, a tots/es a venir i a conèixer els detalls sobre la temàtica. Dia i hora de la xerrada: 6 d'abril a les 19:00 LLoc: Ca l'Anita

Els grups municials d'ERC, PSC, PP, C’s i UMdC demanen la convocatòria d’un ple extraordinari pel pla d’úsos de temporada

La majoria del regidors del plenari demanen la convocatòria d’una sessió extraordinaria per a reprovar al govern municipal per a la seva actuació en tot el procés d’aprovació del pla d’Usos de Temporada pel període 2017-2021. Un dels documents més importants que redacta l'Ajuntament en els municipis turístics costaners, com és el cas de Roses, és el pla d'usos (PUT) que regula l'explotació dels serveis, usos i activitats de temporada a les platges del terme municipal. El contingut d'aquest document és una eina indispensable per tal de poder decidir el model econòmic, turístic i de serveis que volem oferir a la vila i, com a tal, requereix el màxim consens i debat possible abans de la seva aprovació. L'actual govern municipal de Roses va prendre la decisió d'aprovar el pla d'usos del període 2017-21 a través de la Junta de Govern Local el passat mes de desembre, amb nocturnitat, secretisme i amb voluntat manifesta d'evitar el debat, les aportacions i el control dels Grups Municipals de l'oposició, que representen a la majoria del Ple Municipal. Aquest pla d'usos aprovat pel govern municipal inclou la decisió d'eliminar les escoles de vela i windsurfing a la platja de Santa Margarida, un fet que afecta directament la promoció del turisme esportiu a Roses i que mai s'hauria de prendre unilateralment i sense justificació. Tres mesos després d'aquesta aprovació, no s'ha donat comptes a la corporació d'aquesta decisió, arribant a l'extrem que els grups opositors només hem tingut notícies del tema a través de particulars afectats i des de la web de contractació pública de la Generalitat. Com a element d'especial gravetat, a més, el govern ha mentit en les respostes a les preguntes sobre aquest tema formulades des de l'oposició en diferents sessions plenaries. Aquesta successió de fets, obliga a la majoria membres del Ple Municipal a reivindicar la nostra obligació de representar i defensar als ciutadans i de fiscalitzar i controlar el govern.

ERC decidirà en assemblea a quin candidat a Jutge de Pau dóna suport

Pròximament, l'Ajuntament de Roses haurà de cobrir la plaça de Jutge de Pau de la Vila, càrrec que va quedar vacant després de la renúncia de la Sílvia Ferrer, a la qual volem aprofitar per agrair i felicitar per la feina feta durant els seus anys de servei. El nomenament de nou Jutge de Pau correspon al ple municipal, que escollirà el millor candidat d'entre les persones que han presentat la seva candidatura. Com és habitual, les decisions importants que transcendeixen d'una àrea concreta no es prenen ni des de l'executiva ni des de cap dels grups de treball, sinó des del conjunt de l'assemblea de militants, simpatitzants i amics inscrits a la Secció Local de Roses. En aquest cas, serà també aquesta assemblea qui determini a quin dels candidats ha de donar suport el nostre Grup Municipal. L'assembea tindrà lloc el proper dijous, dia 16 de març, al vespre i els participants podran escollir entre les 10 persones que han presentat la seva candidatura a l'Ajuntament dins del termini legal previst.

Moció per a la creació d’un Protocol contra les agressions sexistes a les festes i a grans esdeveniments d'oci

El sexisme, desgraciadament, encara és present en molts àmbits de la nostra societat, i les festes en són un espai més d'expressió. Queda encara una important tasca a realitzar per tal de conscienciar a tota aquella part de la societat que encara veu les agressions sexistes i l'assetjament sexual en moments de festa i esbarjo com un element naturalitzat i acceptat fins a cert grau. Les institucions públiques tenen l'obligació d'abordar les diverses cares de violència masclista a través de la prevenció i l'elaboració de polítiques amb perspectiva de gènere. Els Ajuntaments, com a institució més propera a la vida quotidiana dels ciutadans tenen un paper fonamental a l'hora d'actuar contra les violències que s'encarnen en tots espais de socialització, també en els espais de la festa major de la ciutat. Per tots aquests motius, el Grup Municipal d'ERC de Roses ja va traslladar a l'equip de govern la necessitat de reforçar la prevenció davant dels comportaments sexistes per a les festes de Carnaval d'enguany. Una sèrie de mesures a curt termini, algunes de les quals han estat finalment implementades, cosa que des del grup municipal es valora positivament. Pensant en una actuació més a llarg termini, ERC presentarà al ple de l'Ajuntament una moció per a la creació d'un Protocol contra les agressions sexistes a les Festes i a grans esdeveniments festius a la vila. Aquest protocol hauria de recollir mesures de prevenció d'aquest tipus de comportaments, com ara campanyes de conscienciació ciutadana, formació adreçada a totes les persones organitzadores de les festes sobre el Protocol i com actuar preventivament i en cas d'agressió, així com actuacions i procediments davant una agressió sexista.

ERC proposa instal·lar minidexalleries a diferents punts del municipi

El Grup Municipal d'ERC ha presentat la següent moció per a ser debatuda al ple del mes de febrer a Roses: MOCIÓ PRESENTADA PEL GRUP MUNICIPAL D’ERC-AM I I AQUELLS ALTRES GRUPS QUE HO DESITGIN PER A LA INSTAL·LACIÓ DE MINIDEIXALLERIES EN EL NOSTRE MUNICIPI Exposició de motius - Atès que hi ha petits residus sòlids d’ús domestic que resulten perillosos pel medi ambient a causa del seu potencial contaminant, com són les piles, les bateries, els cartutxos de tinta d’impressores, les bombetes, el cd, etc. Les minideixalleries permeten acostar els punts de recollida d'aquest tipus de residus als ciutadans. - Atès que per aquest motiu és preferible no llençar-los directament a les escombreries, sinó reciclar-los acostant punts de recollida d'aquests residus als ciutadans en forma de mini deixalleries. - Atès que actualment cal que el ciutadà es desplaci fins a la deixalleria municipal per a fer la recollida selectiva d'aquests residus i cal per tant facilitar als usuaris l'accés a poder reciclar aquest tipus de residus fomentant el civisme i protecció del medi ambient. - Atès que l’únic sistema de recollida de piles que existeix que reculli piles i bateries és un contenidor ubicat en algunes botigues que disposen d’un horari d’obertura que no sempre es pot conciliar amb els interessos dels usuaris (jo aquesta clàusula la treuria. Piles sí que en recullen algunes botigues com fotos Josep però bateries no ho sé...). - Atès que l’ empresa consultada, ofereix aquest tipus de servei: Instal·lació de les minideixalleries, neteja periòdica, manteniment tècnic (reparació, assegurança a tot risc), buidatge i transport dels residus a la deixalleria municipal. - Atès que el seu subministrament és en règimen de lloguer anual d’uns 816€ sense IVA per cada minideixalleria segons el Servei Integral, això vol dir que l’Ajuntament es beneficia d’un dels dos panells publicitaris, manteniment tècnic i assegurança a tot risc en cas d’actes vandàlics.

Bona participació a la 5a informativa pública d'ERC Roses

El grup municipal d'Esquerra Republicana de Roses vàrem realitzar, el passat dilluns 23 de Gener, la cinquena informativa pública. Durant la conferència, els quatre regidors varen tractar els diferents temes en els quals hem treballat durant aquests últims mesos. Amb aquesta informativa, vàrem seguir, com sempre, el nostre compromís de transparència envers la població. En aquesta conferència hi ha hagut una bona participació i, per tant, estem molt contents amb el nombre d'assistents que varen participar en aquesta trobada. És important que els Rosincs i Rosinques estiguin interessats i puguin conèixer la realitat política de la seva vila. Des d'Esquerra Republicana de Roses, estem compromesos a seguir informant, des de la transparència, als vilatans del nostre municipi i seguirem realitzant actes d'aquest estil per tal de seguir apropant l'activitat de l'Ajuntament als ciutadans.