Roses

Totes les notícies

Roses condemna la violència de l'1 d'octubre i declara Enric Millo persona "non grata"

Avui s'ha celebrat un ple extraordinari on s'ha debatut una moció de condemna de la violència del dia 1 d'octubre i de suport al Parlament i al Govern de Catalunya. També per a declarar persona "non grata" a la persona que és el màxim representant del govern de l'Estat a Catalunya, el delegat del govern, el senyor Enric Millo.  S'ha aprovat amb 10 vots a favor (ERC, PDeCAT i GDP) i 6 en contra (PSC, PP, C's i UMdC). Destacar que un dels regidors del PDeCAT ha trencat la disciplina de vot i s'ha abstingut argumentant que no estava d'acord amb alguns del punts de la moció, com ara el de donar ple suport al Govern de la Generalitat.  En tot cas, l'Ajuntament de Roses es posiciona, una vegada més en defensa de la democràcia i dels drets i llibertats dels catalans. Contents que la nostra vila segueixi ferma al costat de la seva gent!

Els regidors d'ERC cedeixen la retribució del ple extraordinari a la caixa de solidaritat d'Òmnium i l'ANC

És tradició a l'Ajuntament de Roses que en els plens extraordinaris per aprovar algun tipus de declaració institucional, els regidors renunciïn a la retribució. És una forma d'evitar consideracions oportunistes i reforçar el missatge que es vol transmetre. Així es va fer, per exemple, en el ple del passat mandat per aprovar una declaració en defensa del model d'immersió lingüística català. Quan es va convocar el ple extraordinari d'ahir, per a condemnar la violència policial del passat 1 d'octubre i donar suport al Parlament de Catalunya, es va proposar, com marca la tradició, que el ple no fos retribuït, evitant que tingués cap sobrecost per les arques públiques. Diversos grups del consistori, els mateixos que varen manifestar públicament estar en contra de la convocatòria del ple i el varen titllar d'innecessari i oportunista, varen oposar-se a què aquest ple no es cobrés. Finalment, el govern municipal va cedir a aquestes peticions i va mantenir la retribució habitual. Des del grup d'ERC lamentem la hipocresia d'alguns grups, i ens mantenim ferms en la idea que plens com el que ahir vàrem celebrar no haurien de suposar cap retribució extra. En coherència amb aquesta postura, els regidors republicans cediran la retribució d'aquest ple a la Caixa de Solidaritat impulsada per Òmnium i l'ANC per a fer front a les represàlies econòmiques que reben persones físiques com a conseqüència d'actuacions emmarcades en el procés cap a la independència per participar d'accions unitàries, cíviques, pacífiques i democràtiques.

Serret: “Serem ferms en la defensa de la democràcia i l’1 d’octubre votarem”

La plaça Catalunya de Roses ha estat la seu aquest dimecres 30 d’agost de l’acte Construir una Nova República organitzat per Esquerra Republicana. La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, Meritxell Serret, ha afirmat durant la jornada que “diàriament estem demostrant que estem preparats per posar en marxa la República Catalana”. Serret ha fet una crida per “aprofitar les oportunitats que tenim com a país i tirar endavant el país pròsper que tots volem”. La consellera ha finalitzat la seva intervenció deixant clar que “serem ferms en la defensa de la democràcia i això ens portarà a votar el proper 1 d’octubre”. El visecretari general d’Esquerra i diputat al Parlament de Catalunya, Sergi Sabrià, ha explicat que “celebrarem el Referèndum i el farem com sempre. Com ho poden evitar si hi ha una gran majoria que vol votar l’1 d’octubre?”. El senador gironí, Jordi Martí, ha afirmat que “votarem per dignitat” mentre que el portaveu d’Esquerra a l’Ajuntament de Roses, Joan Plana, ha exclamat que “l’1 d’octubre guanyarem, i a Roses també”.

ERC creu que construir un tanatori sense crematori i gestionat per una empresa privada durant 30 anys és un error

El Grup Municipal d'ERC Roses va exposar el següent posicionament en el ple de 30 d'agost sobre el projecte de tanatori:   En el passat ple del mes de juliol ja vam plantejar en el torn de precs i preguntes que veiem clara la necessitat de construir un tanatori a Roses, ja que és un servei de primer ordre, que tot i no tenir l’obligació de prestar, cal que l’ajuntament faciliti l’implementació. Ara bé, ens vau presentar les característiques tècniques que voldríeu per al tanatori, 3 sales de vetlla, una de cerimònies, magatzem, garatge pel cotxes fúnebres, etc. El que o inclou és que hi hagi un crematori, fet que no s’ha estudiat ni valorat prou, i menys tenint en compte que el nombre d’incineracions augmenta any rere any i a la nostra zona avui en dia ja hi ha entre un 40 i 50% d’incineracions.  Aquest tanatori que plantegeu, que per nosaltres ja neix amb mancances, respon a un sol objectiu, el de proximitat. Si que és veritat que el fet que hi hagi un tanatori a Roses facilitarà utilitzar un servei sense haver-se de desplaçar del municipi, i fins hi tot aproximarà el servei als municipis veïns com Cadaqués, Pau o Palau. Però no serà un servei de proximitat del tot, ja que els familiars i amics de les persones incinerades s’hauran d’acabar desplaçant, com a mínim a Figueres per finalitzar el procés d’incineració.  A tot això, des del grup municipal d’ERC creiem que l’objectiu de proximitat no és l’únic que s’hauria d’haver tingut en compte. Ara era una bona oportunitat per plantejar-se l’objectiu d’acabar amb l’abús del sector funerari i oferir la possibilitat que a Roses es prestés el servei del tanatori de forma municipal i per tant oferir el servei amb uns preus municipals. Avui en dia, el sector funerari està monopolitzat per poques empreses que s’aprofiten d’aquest monopoli i de les situacions de dol de les persones afectades per fer un negoci econòmic rodó. El preu mitjà d’enterrar un difunt a Catalunya, avui en dia, segons l’OCU és de 3.

ERC defensa reformar el reglament dels plens per permetre la participació de ciutadans i entitats

El Grup Municipal d’ERC persentarà una moció al ple per tal d’impusar una reforma del Reglament Orgànic Municipal (ROM) que permeti la participació i la presentació de propostes de les entitats de Roses que ho desitgin a les sessions del ple municipal. A la proposta, s’hi han sumat, de moment, els Grups Municipals del PSC, C’s i UMdC, i el redactat està obert a les aportacions i esmenes d’altres grups que també s’hi vulguin afegir.    És una mesura que ja està contemplada en els reglaments de diferents Ajuntaments, com per exemple el de Girona. Des del nostre grup, creiem que són bons exemples que ajudarien a avançar en qualitat democràtica, participació ciutadana i capacitat d’influència de les entitats.    La proposta girarà al voltant de tres punts clau:   - La possibilitat que els ciutadans i les entitats de Roses puguin participar i intervenir directament als Plens municipals (tant en temes en que siguin del seu interès com en el torn de preguntes al final del Ple Municipal) sota els criteris que s’estiminim oportuns per tal de regular aquest dret i fer-lo eficient. - Permetre a les entitats presentar propostes per tal que aquestes siguin incorporades com a tema de debat i discussió a l’ordre del dia dels Plens municipals, sempre i quan   compleixin els requisits que s’estableixin i siguin sobre temes de competència municipal que afectin els interessos generals o sectorials dels veïns d'acord amb les condicions que s’acordin. - Permetre que les propostes presentades per entitats puguin ser exposades i defensades en primera persona pels mateixos proposants, d’acord amb la regulació d’aquestes intervencions que s’estableixi.

Aprovada la moció d'ERC per regular de forma inclusiva el joc infantil al carrer

Les places, els parcs i els carrers de la vila de Roses seran revisats i estudiats per tal de definir si els infants hi poden jugar a pilota o no. Així es va decidir en el ple d'ahir, en el qual es va aprovar la moció presentada pel grup municipal d'ERC amb 7 vots a favor (ERC, PSC i UMdC), 5 abstencions (GDP, PP i C's) i 5 vots en contra (PDeCAT). L'aprovació de la moció implicarà l'elaboració d'un inventari dels espais on actualment trobem els cartells de "prohibit jugar a pilota" i una anàlisi de cada un d'ells per a determinar quins compleixen les condicions mínimes de seguretat i convivència amb la resta d'usos per a replantejar aquesta prohibició. Seguidament, es redactarà una ordenança de civisme que reguli aquests usos. Amb aquesta ordenança, tothom hi sortirà guanyant, ja que els veïns, comerços, policia i Ajuntament tindran eines normatives per a fer efectiva la prohibició en aquells espais que siguin necessaris i els joves i infants tindran delimitats una sèrie d'espais on poden jugar amb tranquil·litat i seguretat. La moció contemplava també la implementació de campanyes de civisme i l'estudi de les iniciatives que han desenvolupat en altres municipis per tal d'ajudar a fer compatible el joc al carrer amb el desenvolupament de la vida urbana.

El govern central escolta les exigències d’ERC i enderrocarà l’antiga depuradora de marisc

Tal com ha anunciat avui l'alcaldessa Montserrat Mindan, el govern central ha escoltat les exigències d'Esquerra Republicana de Catalunya i complirà per fi amb el deute pendent que té amb la ciutadania de Roses enderrocant l'antiga depuradora de marisc.   El senador Jordi Martí va presentar a principis del mes de juny una moció recordant la urgència d'enderrocar les velles instal·lacions que s'han quedat en desús i que estan molt degradades i tot i que al març es va anunciar una la partida, fins ara no hi havia cap projecte d'enderroc presentat, ni tampoc per al tractament de materials contaminants.   Des de la secció local d'ERC a Roses ens congratulem per la notícia de l'enderroc de la depuradora de marisc, anunci que es produeix dos dies després que es fes una roda de premsa just davant de les instal·lacions per a recordar al govern de Madrid l'assignatura pendent que tenen amb la ciutat i cosa que demostra la bona feina que Esquerra fa a Madrid pel territori.

ERC presenta les esmenes al pressupostos de l'Estat per a la comarca i reclama l'enderroc de l'antiga depuradora de marisc

Aquest matí hem presentat a Roses, amb els senadors Jordi Martí Deulofeu i Quim Ayats, les esmenes per l'Alt Empordà als Pressupostos Generals de l'Estat i hem demanat una vegada més que el Govern Espanyol compleixi els seus compromisos i enderroqui definitivament l'antiga planta depuradora de marisc, que actualment està en ruïnes. Aquest espai dóna una imatge lamentable del front marítim, presenta problemes de seguretat i usurpa un espai immillorable pel gaudi de la ciutadania. És urgent executar l'enderroc.

ERC presentarà una moció per instaurar una ordenança inclusiva dels espais públics en defensa dels drets dels infants

Des d’ERC local de Roses un dels objectius principals del seu projecte és que Roses esdevingui una ciutat educadora. Un dels aspectes que actualment estan analitzant és la dels cartells de restricció que hi ha a diferents punts de la població de “ prohibit jugar a pilota”. Des de fa anys l’Ajuntament de Roses, com molts altres, ha abordat la problemàtica de la compatibilitat entre el joc infantil als espais públics de forma totalment restrictiva col·locant aquests cartells. El grup d’ERC Roses considera que aquests cartells transmeten un missatge negatiu i antipedagògic i que no es tenen en compte les necessitats i interessos dels infants. Tanmateix s’ha demostrat que aquesta acció és inútil i que fins i tot crea l’efecte contrari al desitjat. Per aquests motius el grup municipal presentarà una moció per debatre amb diferents partits polítics aquesta problemàtica i instaurar una possible ordenança inclusiva dels espais públics, amb l’objectiu de regular el joc al carrer i fomentar el civisme a l’espai públic.