Roses

Totes les notícies

ERC presenta les seves demandes per a facilitar els pressupostos municipals del 2019 a Roses

ERC Roses ha fet públiques avui les demandes que ha traslladat a l'equip de govern municipal per tal de facilitar l'aprovació dels pressupostos del 2019. Tal com han fet en els anys anteriors, els republicans centren les seves peticions en aquelles propostes que han traslladat al plenari municipal al llarg de l'any en curs i que han rebut l'aval de la majoria de regidors. En aquest sentit, gràcies a l'acord de pressupostos entre els republicans i el govern (format per PDeCAT i GdP) l'any passat en va tirar endavant la subvenció de l'IBI per a famílies monoparentals, es varen impulsar programes per a fomentar l'aprofitament alimentari i es varen obrir els plens a la participació de ciutadans i entitats. ERC valora positivament el resultat dels acords d'ara fa un any, i per això obre la porta a arribar a nous acords de cara al 2019. Enguany el grup republicà demana, per una banda, que s'enllesteixi i s'aprovi l'ordenança de civisme i convivència abans d'acabar l'any en curs. Per l'altra, demana que durant els cinc primers mesos del 2019 (els últims de l'actual mandat), s'enllesteixi la restauració i exposició pública del patrimoni etnològic de l'antiga cooperativa agrícola (que actualment s'està fent malbé en un descampat municipal), que es modifiqui l'ordenança de tinença d'animals per tal de fomentar el cens i el xipatge d'animals, la creació de la Comissió Municipal del Nomenclàtor dels Espais Públics i també programes i xerrades per combatre l'estigmatització social de la fibromiàlgia i altres malalties de sensibilització central. Per últim, els republicans també demanen una partida per poder realitzar el projecte per a la restauració i senyalització del jaciment geològic de la carretera del far, de gran valor científic i turístic. El portaveu del Grup Municipal, Joan Plana, ha manifestat que "d'entrada, hem rebut bona disposició per part de l'equip de govern per tal de negociar aquests projectes. Això no obstant, esperem algun gest concret a curt termini, més enllà de les promeses del que es farà en els mesos vinents.

ERC reclama avenços en la redacció de l'ordenança de civisme a Roses

La Secció Local d'ERC Roses reclama al govern municipal de Roses, format pel PDeCAT i GDP, que acceleri els tràmits de redacció de l'ordenança de civisme. Ja fa més d'un any i mig que el ple municipal va aprovar una moció presentada per ERC on es demanava que es redactés aquesta ordenança, a dia d'avui inexistent al municipi, on es contemplés de forma especial una regulació inclusiva de l'espai públic. Pocs mesos després, durant la negociació dels pressupostos municipals, el govern es va comprometre a enllestir el text abans del juny de l'any 2018. Ara com ara, a mitjans d'octubre del 2018, encara no s'han enllestit els treballs per a redactar i aprovar aquesta ordenança, i la comissió encarregada de la seva negociació fa mesos que no es reuneix. Això ha provocat que el Grup Municipal d'ERC mostri el seu malestar amb aquest tema, i reclami al govern celeritat en aquest tema. En aquest sentit, el regidor republicà Gerard Teixidó ha declarat que "ja fa 18 mesos que el ple va aprovar la moció, i no pot ser que el tema es dilati tant. Volem acabar el mandat deixant una bona regulació inclusiva i democràtica dels espais públics, que doni eines a l'Ajuntament per garantir els drets de tots els grups que hi interactuen". Els republicans volen que la nova ordenança reculli iniciatives com diferents vies que millorin la participació ciutadana en la gestió municipal, alternatives a les sancions pecuniàries en forma de treballs comunitaris i prestacions socials o eines que fomentin el debat i a la resolució democràtica dels conflictes ciutadans. També demanen l'elaboració d'un inventari dels espais on actualment trobem els cartells de "prohibit jugar a pilota" i una anàlisi de cada un d'ells per a determinar quins compleixen les condicions mínimes de seguretat i convivència amb la resta d'usos per a replantejar aquesta prohibició, això com una regulació per a aquests usos. Teixidó creu que "amb aquesta ordenança, tothom hi sortirà guanyant, ja que els veïns, comerços, policia i Ajuntament tindran eines normatives per a fer efectiva la prohibició en aquells espais que siguin necessaris i els joves i infants tindran delimitats una sèrie d'espais on poden jugar amb tranquil·litat i seguretat.

ERC visita l'històric edifici del 600 de Roses

La Secció Local d'ERC ha visitat aquesta setmana la zona de l'edifici del 600, a la part més occidental de la urbanització de Santa Margarida de Roses. L'edifici és una construcció històrica que va ser en el seu dia un dels símbols del desenvolupament urbanístic de la zona. Deu el seu nom al nombre d'apartaments que engloba, cosa que el converteix en un dels més grans del municipi. Els republicans han pogut parlar amb diferents veïns dels problemes que afecten aquella zona, com és la connexió amb el transport públic o la neteja d'alguns punts de l'entorn. També s'ha reunit amb la presidenta de la comunitat, amb la qual han pogut tractar diferents temes que els propietaris tenen oberts amb l'Ajuntament, els més importants dels quals, relacionats amb l'abastament  i el cobrament de les taxes d'aigua.  Després de la visita, el portaveu republicà, Joan Plana, ha declarat que "visitar el 600 és visitar un símbol de la història urbanística de Roses. El 600 va ser el baluard d'un desenvolupament urbanístic imperant en aquest sector. Un model de creixement que hem de procurar que no es repeteixi, però que objectivament determina la situació actual de tota aquesta part del municipi, i que ens obliga a posar els recursos que facin falta per garantir la qualitat de vida dels veïns que hi viuen". Pel que fa a la reunió amb els veïns i amb la presidenta de la comunitat, Plana ha declarat que "estem molt agraïts a la gent que ha volgut dedicar una estona a oferir-nos la seva visió d'aquesta zona, i especialment a la presidenta de la comunitat, amb la que hem pogut tractar extensament diferents temes que tenen oberts amb l'Ajuntament". També ha volgut remarcar especialment l'espectacular sentiment de veïnatge de la comunitat: "han aconseguit construir una vida social entre els que hi resideixen durant tot l'any propi d'aquell esperit de barri que, per desgràcia, s'ha anat perdent en molts indrets. Veure comunitats que mantenen i fan créixer aquest sentiment és encoratjador.

La Secció Local de Roses es reuneix amb el diputat Ruben Wagensberg per parlar del fenòmen del top manta

La Secció Local d'ERC Roses s'ha reunit aquesta setmana amb el diputat al Parlament de Catalunya Ruben Wagensberg per parlar del fenomen del top-manta, que podem trobar a diferents ciutats del país, entre elles, Roses. Wagensberg és diputat pel Grup d'Esquerra Republicana de Catalunya des del passat mes de desembre, però abans de desenvolupar aquesta responsabilitat havia estat la cara visible de la campanya "Casa Nostra, Casa Vostra", a favor de l'acollida de refugiats. És també una de les veus públiques que més ha treballat per difondre i conscienciar sobre la situació de crisi humanitària que viuen alguns dels països del nostre entorn i els fluxos migratoris que hi estan estretament lligats. Un dels temes de debat sobre el qual ha participat recentment ha estat, precisament, sobre el fenomen del top-manta a Catalunya, i tota la realitat social que hi ha al seu darrere. El portaveu republicà, Joan Plana, ha manifestat que "és necessari abordar una situació tan complexa i amb tants de factors condicionants rere seu com és el top-manta des de totes les perspectives. És necessari fer un esforç per conèixer i tenir present la realitat que viuen les persones que practiquen la venda ambulant a les nostres costes". En aquest sentit, Plana ha exposat que Ruben Wagensberg "és una de les persones de referència en aquest tema, i les seves opinions i reflexions són de referència en aquest debat. Era una obligació tractar amb ell aquest tema per intercanviar impressions i enfocar maneres de poder abordar aquesta important problemàtica". Wagensberg ha fet una bona radiografia de la situació que viu gran part de la immigració subsahariana a Catalunya, de la realitat de la qual fugen i dels duríssims periples que han hagut d'afrontar per poder arribar fins al nostre país. També s'han tractat les iniciatives que han dut a terme diferents ajuntaments per tal de gestionar aquesta difícil realitat, tot i que s'ha constatat, una vegada més, la manca d'eines efectives que tenen les corporacions locals per tal de poder-hi donar una resposta efectiva.

ERC reclama millores i inversions a la plaça de l'alegria del Mas Mates

En el ple del passat dilluns, el Grup Municipal d'ERC va traslladar al govern municipal els problemes i desperfectes que acumula la plaça de l'Alegria de la urbanització del Mas Mates. Els jocs infantils de la plaça presenten, en alguns casos, un important estat de deteriorament, les arrels dels arbres sobresurten fent difícil poder caminar per algunes zones, els bancs de pedra estan trencats, no hi ha cap punt d'aigua i fins i tot hi ha forats al mig de la pista de jocs, amb la perillositat que això suposa pels més petits. Aquesta va ser una de les principals demandes que els republicans varen poder recollir dels veïns de la urbanització durant la visita territorial de fa unes setmanes. En aquest sentit, el portaveu republicà, Joan Plana, va declarar que "la nostra intenció és traslladar a la institució les demandes i les preocupacions que els veïns ens fan arribar durant les visites. Volem que ser una eina útil perquè la realitat de les urbanitzacions no quedi oblidada i que espais com la plaça de l'Alegria, que s'ha anat deteriorant per la deixadesa municipal, no quedin desemparats". El regidor de Serveis Públics i Infraestructures, Josep Maria Masblanch, es va comprometre en el mateix ple municipal a estudiar la situació de la plaça i fer-hi les actuacions pertinents. Els republicans faran el seguiment d'aquestes actuacions per garantir que, efectivament, es millori la situació d'aquest espai.

ERC proposa reformar l'ordenança de tinença d'animals per fomentar el xipatge i el cens de mascotes a Roses

ERC Roses presenta una moció al ple del mes de setembre per a proposar una reforma de l'ordenança municipal de tinença d'animals per tal de fomentar que totes les mascotes de la vila estiguin xipades i registrades al cens municipal. La proposta es basa en establir un procediment de sanció consistent en requerir als propietaris d'animals que no disposin de la documentació obligatòria de l'animal (cartilla sanitària, número d'identificació de l'animal amb microxip registrat a nom seu i registre al cens municipal) que en un termini determinat de temps acrediti l'obtenció d'aquesta documentació, amb la consegüent obligatorietat d'identificar l'animal amb microxip i censar-lo. Amb això, la sanció econòmica no serà aplicada immediatament al propietari de l'animal, però aquells que no regularitzin la documentació en el termini establert seran sancionats amb les quantitats ja previstes a l'actual ordenança i seran requerits de nou a fer-ho amb la consegüent acumulació de sancions fins que no la presentin correctament. El portaveu del Grup Municipal, Joan Plana, ha declarat que "estem preocupats per la tinença responsable i per la bona convivència entre humans i peluts, i per això hem portat al ple aquesta moció, que no fa més que demanar a aquells propietaris que no tenen els seus animals identificats correctament, que ho facin, donant-los un marge de temps suficient per regularitzar la situació del seu animal de companyia". També la regidora republicana Vero Medina ha declarat en la presentació pública d'aquesta moció que "aquest és un pas més per avançar cap a una nova manera de relacionar-nos amb els animals de companyia i perquè l'Ajuntament tingui millors eines per fomentar la tinença responsable." Els republicans també han remarcat que volen aprofitar aquesta ocasió per llençar un sentit agraïment i reivindicar la feina que fan tant el cos de la Policia Local com les entitats animalistes de Roses (Empordanimals i Associació dels Amics dels Animals de Roses) per a garantir el benestar dels animals i per fomentar la seva correcta convivència amb la vida urbana.

Els regidors republicans de Roses assisteixen, un any més, a la manifestació de la diada

Un any més, els quatre regidors d'ERC a Roses (Joan Plana, Èric Ibáñez, Vero Medina i Gerard Teixidó) han assistit a la gran manifestació amb motiu de l'11 de setembre. També hi ha assistit una nodrida representació de militants i simpatitzants de la Secció Local. Els republicans rosincs han volgut així reafirmar el seu posicionament en defensa dels drets civils i polítics i del dret a decidir. Esperen que l'èxit de la manifestació d'enguany (amb prop d'un milió d'assistents segons la Guàrdia Urbana de Barcelona) serveixi per avançar cap a la llibertat dels presos polítics, el retorn dels exiliats i el procés democràtic i pacífic cap a la República Catalana.

ERC estudia la proposta d'ordenances pel 2019 i defensa un model fiscal just i progressiu a Roses

Aquesta setmana la Secció Local de Roses ha començat a treballar en la proposta d'ordenances fiscals que li ha fet arribar el govern municipal per a l'any 2019. El portaveu del Grup Municipal Republicà, Joan Plana, ja ha avançat que "es tracta d'una proposta essencialment continuista, amb pocs canvis respecte de l'any passat. Això, ja d'entrada, limita la capacitat per poder negociar gaire", en aquest sentit, Plana ha recordat que el sistema de modificació de les ordenances dificulta poder fer aportacions en casos com aquest: "el que es voten són les modificacions, no les ordenances en si. Si no s'aproven les modificacions, es manté l'ordenança com l'any passat. Això fa que quan el govern proposa poques modificacions, el marge per poder entrar a negociar per part dels grups de l'oposició és limitat". Malgrat això, els republicans han manifestat la seva intenció d'estudiar a fons les ordenances i mantenen el seu compromís de treballar per un model fiscal que garanteixi una recaptació adequada pel manteniment dels serveis públics i un model recaptatori progressiu i amb una repartició justa de la pressió fiscal. Per això defensen mantenir les bonificacions socials en tots els tributs i vinculant-les a la renda per tal de fer-les progressives. En definitiva, utilitzar la capacitat fiscal de l'Ajuntament per introduir criteris que permetin avançar cap a una major cohesió social dels seus veïns. També han recordat que els tributs municipals poden tenir una important funció de foment i impuls de polítiques públiques, i en aquesta línia han recordat algunes de les propostes principals que any rere any ERC ha defensat, com ara premiar les inversions privades per avançat cap a la sostenibilitat o incentivar l'obertura de comerços que aportin valor afegit i la revitalització de l'espai públic en temporada baixa, i bonificar obertura d'activitats per societats tipus cooperativa o de negocis artesanals. També Augmentar bonificació per mantenir la terrassa durant tot l'any.

ERC continua les seves visites barri a barri amb el Mas Mates

La Secció Local d'ERC Roses ha continuat aquesta setmana les seves visites als diferents barris de Roses amb el Mas Mates. El Mas Mates és una de les urbanitzacions més poblades de Roses, amb uns 1.400 habitants, i és una de les poques que ha mantingut un creixement sostingut durant els últims anys (ha crescut en total un 35% en 10 anys).  ERC ha realitzat un inventari de totes les queixes i reclamacions que ha anat rebent d'aquesta zona al llarg dels últims tres anys, ha fet una documentació in situ de tots els punts problemàtics i ha contrastat la situació amb diferents veïns. Aquestes problemàtiques s'han centrar especialment en:  - Necessitat de millorar les connexions peatonals i en bicicleta, especialment per la zona oest de la urbanització, des d'on és molt complicat poder entrar i sortir si no és en vehicle. - Controlar la neteja de diverses parcel·les que han generat importants problemes de salubritat en els últims anys, provocant important molèsties als veïns de les cases dels voltants. En aquest sentit és especialment rellevant l'estat del passeig que ressegueix el límit sud de la urbanització. - Dignificar les voreres de la urbanització, acabant de construir-les on encara no estan fetes, eixamplant les que tenen dimensions desmesuradament estretes i controlant millor l'estacionament descontrolat de vehicles.  - Realitzar important inversions, reformes i millores a la plaça de l'Alegria, que té forats en diferents punts del paviment, bancs de pedra trencats, alguns dels jocs infantils en mal estat i no té cap punt d'aigua. - Revisar la ubicació i el compliment de la normativa de les esquenes d'ase, ja que la circulació i el foment de la correcta mobilitat per dins de la urbanització podrien aconsellar traslladar o canviar alguns dels ja existents des de fa molts anys. "L'estat de certes parts de la urbanització és impropi d'un barri tan poblat i tan gran com aquest. Cal un seguiment més minuciós de l'estat i l'evolució d'aquesta zona per evitar que certs problemes es vagin degradant fins a aquests punts", ha declarat Joan Plana, portaveu del Grup Municipal d'ERC, en acabar la visita.