Roses

Totes les notícies

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Ple, Ple Municipal, Joan Plana

Discurs d'investidura de Joan Plana al ple de constitució de la legislatura 2019-2023

Bon dia, senyora alcaldessa, regidores, regidors i ciutadans que ens acompanyeu en aquest acte tan assenyalat. La cortesia i el nostre més sincer sentir ens obliguen a començar aquest parlament d'una manera molt concreta: amb un agraïment. Agraïment a les 1.462 persones que amb els seus vots han fet possible que avui estiguem aquí, i molt especialment, a les 40 persones que van acceptar formar part de la candidatura d'ERC-Ara Roses, que amb el seu treball i el seu suport varen permetre assolir aquests bons resultats. El suport assolit el passat 26 de maig, suposa un nou màxim històric a la nostra vila, i un augment de 358 vots respecte de l'any 2015. Aquest avenç té un especial valor pel fet que d'Esquerra republicana arribàvem a aquestes eleccions després d'haver estat 4 anys treballant des de l'oposició. En aquest sentit, malgrat que el nostre grup encara un mandat formant part del govern, permetin-me que comenci, paradoxalment, parlant de l'oposició. Fer oposició és imprescindible per a qualsevol sistema democràtic, però no és fàcil. Hi ha una frase que s'atribueix a Giulio Andreotti que diu que si algú creu que el govern desgasta, és perquè no ha provat l'oposició. Et trobes en una situació mancada de moltes de les eines que et permeten conèixer en profunditat moltes de les problemàtiques de vila, i evidentment, tampoc per fer-hi front. Les teves eines són les mocions, els precs, les preguntes i alguna nota de premsa. I amb això has de treballar sobre els grans temes, fugint, per una banda, de bloquejar la institució i generar crispació innecessària, i per l'altra, de fer un seguidisme del govern que t'impedeixi tenir posició pròpia. Modestament, hem intentat durant 4 llargs anys jugar en aquest difícil terreny tan bé com hem sabut. Mostrant-nos dialogants quan ha estat possible i contundents quan ha calgut; llegint molts expedients i fent moltes reunions; intentant tenir presència als mitjans i mantenint el màxim contacte possible amb empreses i entitats.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Municipals, Govern, Pacte, Junts per Roses, Gent del Poble, Joan Plana, Montse Midan, Fèlix Llorens

Esquerra Republicana, Junts per Roses i Gent del Poble de Roses signen el pacte de govern 2019 - 2023 al passeig de la Platja de Canyelles petites

Dimecres a la tarda Esquerra Republicana de Catalunya, Partit Demòcrata Roses i Gent del Poble de Roses han signat al passeig de la platja de Canyelles petites el pacte de govern per a la legislatura 2019 - 2023   Un acord que té com a voluntat endagar projectes ambiciosos durant el proper mandat en defensa de la qualitat de vida, la sostenibilitat i el desenvolupament econòmic de la vila.   Articulat d'acord amb els principis de lleialtat mútua, col·laboració interdepartamental i autonomia dels seus membres.   La composició del govern municipal de Roses 2019 - 2023 serà el següent: Montse Mindan: Alcaldia 2019 - 2021 i Turisme Silvia Ripoll: Urbanisme Juan Manuel Fernandez: Infraestructures, Obres i Serveis Marc Danés: Economia, Hisenda i Ensenyament Joan Plana: Alcladia 2021 - 2023, Seguretat Ciutadana i Govern Obert Esther Bonaterra: Acció Social, Igualtat i Nova Ciutadania Èric Ibáñez: Cultura, Patrimoni i Festes Vero Medina: Joventut i Esports Fèlix Llorens: Promoció Econòmica i Activitats Francesc Giner: Medi Ambient i Sostenibilitat

L'assemblea local d'ERC Roses aprova per unanimitat l’acord amb Junts per Roses i Gent del Poble de Roses

Després de setmanes de converses entre les diferents forces polítiques, aquest vespre l'assemblea republicana a Roses ha dit sí per unanimitat a l'acord de govern al qual han arribat les tres formacions, que farà Joan Plana alcalde els dos darrers anys de legislatura. Tal com ja es va fer públic la setmana passada en un primer comunicat firmat per les tres organitzacions, és un pacte de govern amb la voluntat de garantir la governabilitat de l'Ajuntament i poder engegar projectes ambiciosos per a la defensa de la qualitat de vida, la sostenibilitat i el desenvolupament econòmic de la vila. El portaveu republicà, Joan Plana, ha volgut remarcar "la cordialitat i l’esperit d'entesa que ha presidit les negociacions", afegint que "treballarem d'una forma coordinada des de totes les àrees per tal de poder desenvolupar una acció de govern eficient, transformadora i progressista, tal com havíem promès". Així doncs, amb l'aval de la militància republicana, s'obre una nova etapa, amb el compromís inequívoc del Grup Municipal i de la Secció Local d'ERC de treballar des dels valors republicans i fer així de Roses una vila més amable, més inclusiva, socialment més justa i democràticament més lliure. Després que ho hagin ratificat les respectives assemblees, es farà públic per part dels tres partits la data i el lloc de la presentació integra de l’acord.

Ajuntament de Roses

JxC, ERC i GDPR arriben a un principi d’acord per a formar el proper govern municipal.

Els caps de llista de les 3 formacions, Montse Mindan, Joan Plana, i Fèlix Llorens han tancat un principi d’acord que inclou els eixos programàtics troncals a desenvolupar durant els propers quatre anys, així com també sobre la organització i la composició del govern municipal. L’acord definitiu queda encara pendent de les negociacions sobre els últims serrells i la validació de les respectives assemblees. Properament, els tres partits anunciaran públicament el contingut definitiu de l’acord.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Joan Plana, Jordi Martí, Muncipals 2019, Eleccions, Municipals

El 28A, una Esquerra forta a Madrid per seguir defensant el territori

Ahir Jordi Martí, candidat d'ERC al Senat per les Comarques Gironines, i Joan Plana, regidor i candidat a l'alcaldia de Roses, varen visitar l'esplanada de la carretera del far on fins fa poc hi havia l'antiga depuradora de marisc. L'espai està alliberat després de que l'any 2017 l'Estat complís, amb retard, la seva obligació. L'enderroc de la depuradora, que estava en un estat ruïnós que donava una imatge lamentable de la primera línia de mar i generava problemes de seguretat, ha estat un dels projectes més rellevants de l'actual mandat a Roses. En aquest sentit, Plana ha explicat que "és un dels temes sobre els quals hem estat més pendents com a grup municipal, i el fet que finalment l'Estat hagi complert la seva obligació d'enderrocar-la, encara que sigui amb retard, és un èxit que de ciutat que cal agrair a tothom que hi ha treballat: els successius governs municipals, per una banda, i també, molt especialment, al grup parlamentari d'ERC al Senat, que ha estat a sobre d'aquest tema, interpel·lant a la ministra i presentant mocions per tal d'intentar accelerar els tràmits". Pel que fa al futur, el candidat republicà també ha reivindicat la necessitat de donar un ús a aquest espai, per tal d'aprofitar el seu potencial amb temes com l'oci o el turisme, i que es tingui present l'opinió de la ciutadania a l'hora d'escollir com s'utilitzarà aquesta zona. Per la seva banda, Jordi Martí ha posat la feina feta sobre el projecte d'enderroc com a exemple de la feina que ha pogut fer ERC a Madrid al llarg d'aquest mandat per a ajudar al territori gironí, i ha demanat el suport de la ciutadania a les urnes el proper diumenge 28 d'abril per tal de poder seguir treballant amb força durant els propers anys. "Estem molt contents d'haver pogut contribuir a desencallar aquest tema. Volem reivindicar la feina territorial que fa ERC a Madrid i amb el suport de la gent podrem seguir essent l'eina més útil per a defensar els interessos dels gironins i les gironines una vegada més".

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Joan Plana, Muncipals 2019, Eleccions Municipals, República, Ara Roses, Marta Vilalta,

Unes 50 persones es van aplegar al bar Croacks de Roses per conversar amb la diputada d'ERC Marta Vilalta

La trobada va ser presentada per l'alcaldable republicà a la ciutat Joan Plana que va encoratjar als assistents la importància que ERC sigui forta al Congrés, però també als municipis "Des dels ajuntaments som la primera línia per treballar dia a dia per a les persones, i només amb uns municipis republicans forts, podem construir el país que volem".   Per la seva banda Marta Vilalta ha destacat la importància de ser forts a Madrid. "Només si a Madrid som molts, podrem seguir fent sentir la nostra veu. Imagineu-vos la cara del tripartit del 155 quan l'Oriol Junqueras i en Raül Romeva seguin als seus escons", i ha afegit que "Ens volen atemorits, però seguirem alçats i treballant per la República Catalana. Ara més que mai Va de Democràcia".

ERC celebra el 30è aniversari i presenta l'equip que pilotarà el projecte els propers anys

Ahir la Secció Local d'ERC Roses va celebrar en un acte al Teatre Municipal, davant d'unes 150 persones, els seus 30 anys d'història. Per a fer-ho, va comptar amb el testimoni d'alguns dels fundadors del partit republicà al municipi l'any 1989 (Ramón Pujol, que va ser regidor entre 1991 i 2005, i Manel Donat, que va ser President local entre el 2000 i el 2007) i també d'alguns dels militants amb una trajectòria més destacada en aquestes dècades (com Carles Trias, President local entre el 2009 i el 2013, David Campà o Agnès Fàbregas). Tots ells varen destacar els principals moments de la trajectòria republicana a Roses. L'acte va servir també per presentar la candidatura municipal d'ERC-Ara Roses per als comicis d'enguany, en els que els republicans aspiren a assolir l'alcaldia per primer cop des de la Segona República. Tal com va explicar Alba Esteve, membre de la candidatura i presentadora de l'acte: "L'equip que presentem és un reflex de les desenes de persones que han participat en el projecte republicà durant els últims anys. La Junta Electoral només ens deixarà registrar 27 noms, però avui presentem l'equip complet que va més enllà de la candidatura oficial. Un equip de 40 persones de Roses que volen mostrar el seu compromís amb la ciutat i la seva gent." Marta Rovira, Secretaria General d'ERC, ara l'exili i perseguida per les autoritats espanyoles, va voler participar també a l'acte des de Ginebra a través d'un vídeo, que va rebre una forma i emocionada ovació per part del públic assistent. Va intervenir també a l'acte el diputat d'ERC al Congrés i candidat a reelecció a les eleccions del 28 d'abril Joan Margall, que va exposar que "a Roses presenteu el relleu d'aquests 30 anys d'Esquerra Republicana de Catalunya un partit del qual s'ha d'estar orgullós. Un partit sense cap cas de corrupció i que no deu ni un euro a ningú". Sobre les eleccions generals d'aquest mes va recordar que "som el partit que ha patit repressió, exili i presos polítics, i malgrat que les amenaces sortim al carrer i anem a les institucions a donar la veu a la ciutadania.

Emili Salellas tancarà la llista d'ERC-Ara Roses

Emili Salellas, nascut a Roses l'any 1945, és constructor jubilat i té una llarga trajectòria en el teixit associatiu de la vila. Entre altres coses, ha estat vicepresident del club de futbol Associació Esportiva Roses i també ha format part en diferents etapes de la junta de la Societat Unió Fraternal (SUF). Salellas es va fer militant d'ERC l'any 2011, en un dels moments més complicats de la formació, i des de llavors ha estat implicat en l'activitat de la Secció Local i ja havia format part de les llistes del 2011 i del 2015. Ara, els republicans volen reconèixer la seva trajectòria social i política amb aquesta posició honorífica a la candidatura del 2019. El candidat republicà, Joan Plana, ha explicat que" Salellas representa el compromís de dècades amb el poble, tot un símbol de què volem que sigui aquesta candidatura i el futur govern. Fermament compromesos amb la ciutat i pensant tant en el dia a dia com en la ciutat de les dècades que vénen".

ERC-Ara Roses presenta, des del Mas Oliva, el programa de gestió institucional

El passat divendres ERC-Ara Roses va presentar els eixos del programa per l'àrea de Gestió Institucional, que inclou els temes de Participació Ciutadana i Fiscalitat, Entitats i Associacions, Seguretat i Mediació, Gestió Publica i Serveis. A l'acte, que va tenir lloc al barri del Mas Oliva de Roses, hi varen intervenir, a més del candidat Joan Plana, els membres de la llista Glòria Roura, Montse Franch i Xavi Coll. Glòria Roura va obrir els parlaments parlant de la importància de la participació ciutadana, i en aquest sentit va remarcar que a ciutadana ha d'estar implicada en la presa de les decisions i exercir el control de les polítiques públiques, amb iniciatives com impulsar les noves tecnologies amb eines com el vot electrònic, crear la figura d'un síndic social i donar comptes sobre el funcionament del govern i de l'Ajuntament de manera pública, accessible i comprensible. Pel que fa a entitats, va remarcar que és important desenvolupar polítiques per fomentar-les i facilitar i abaratir l'accés d'aquestes als equipaments i serveis municipals. Franch va intervenir per explicar les principals propostes d'hisenda, i va plantejar com a principi general que "l'Ajuntament ha d'assolir un nivell de finançament adequat, amb una recaptació justa i proporcional." Va expressar el compromís de la candidatura en millorar els mecanismes perquè la ciutadania participi en l'elaboració dels pressupostos Coll es va centrar, per una banda, en les polítiques de gestió de serveis públics, destacant que fugiran de l'actual model d'externalització de serveis per intentar aconseguir la remunicipalització de serveis bàsics com per exemple la grua o el tanatori, i que vigilaran les condicions laborals dels treballadors municipals i de les empreses concessionàries. Per altra banda, va explicar també les propostes sobre seguretat ciutadana, explicant que cal fer compatible el dret a viure amb seguretat amb el dret a la llibertat. Va exposar, així mateix, alguns compromisos sobre aquest tema, com ara treballar per la coordinació entre policies en el marc de les juntes de seguretat local i promoure la creació de taules de treball entre els cossos de seguretat i protecció civil.