Roses

ERC proposa l'adhesió de l'Ajuntament al Pacte Nacional pel Referèndum

El dia 26 de juny de 2013, es va constituir el Pacte Nacional pel Dret a Decidir. El passat mes de desembre de 2016 aquesta plataforma va acordar transformar-se en el Pacte Nacional pel Referèndum. El dia 23 de gener de 2017, els membres del comitè executiu del pacte van presentar el manifest, els objectius, el full de ruta i el programa de treball del Pacte. Nombroses entitats, institucions i persones d'arreu del país ja s'han afegit a aquest manifest.

Les passades eleccions municipals de 2015 varen conformar un ple amb una claríssima majoria favorable al dret dels catalans a decidir el seu futur en un referèndum, i atès que la vila com a tal ha mostrat també sempre un compromís en aquest sentit. Cal recordar, per exemple, que Roses fou una de les viles on es varem celebrar les primeres consultes populars organitzades per la societat civil (en aquest cas, la plataforma Roses Decideix), el 13 de desembre de l'any 2009.

Per tot això, el Grup Municipal d'ERC ha presentat una proposta perquè l'Ajuntament s'adhereixi al manifest del Pacte Nacional pel Referèndum, mostrant així la seva implicació i compromís amb aquest causa democràtica.