Roses

ERC-Ara Roses presenta, des del Mas Oliva, el programa de gestió institucional

El passat divendres ERC-Ara Roses va presentar els eixos del programa per l'àrea de Gestió Institucional, que inclou els temes de Participació Ciutadana i Fiscalitat, Entitats i Associacions, Seguretat i Mediació, Gestió Publica i Serveis. A l'acte, que va tenir lloc al barri del Mas Oliva de Roses, hi varen intervenir, a més del candidat Joan Plana, els membres de la llista Glòria Roura, Montse Franch i Xavi Coll.

Glòria Roura va obrir els parlaments parlant de la importància de la participació ciutadana, i en aquest sentit va remarcar que a ciutadana ha d'estar implicada en la presa de les decisions i exercir el control de les polítiques públiques, amb iniciatives com impulsar les noves tecnologies amb eines com el vot electrònic, crear la figura d'un síndic social i donar comptes sobre el funcionament del govern i de l'Ajuntament de manera pública, accessible i comprensible. Pel que fa a entitats, va remarcar que és important desenvolupar polítiques per fomentar-les i facilitar i abaratir l'accés d'aquestes als equipaments i serveis municipals.

Franch va intervenir per explicar les principals propostes d'hisenda, i va plantejar com a principi general que "l'Ajuntament ha d'assolir un nivell de finançament adequat, amb una recaptació justa i proporcional." Va expressar el compromís de la candidatura en millorar els mecanismes perquè la ciutadania participi en l'elaboració dels pressupostos

Coll es va centrar, per una banda, en les polítiques de gestió de serveis públics, destacant que fugiran de l'actual model d'externalització de serveis per intentar aconseguir la remunicipalització de serveis bàsics com per exemple la grua o el tanatori, i que vigilaran les condicions laborals dels treballadors municipals i de les empreses concessionàries.

Per altra banda, va explicar també les propostes sobre seguretat ciutadana, explicant que cal fer compatible el dret a viure amb seguretat amb el dret a la llibertat. Va exposar, així mateix, alguns compromisos sobre aquest tema, com ara treballar per la coordinació entre policies en el marc de les juntes de seguretat local i promoure la creació de taules de treball entre els cossos de seguretat i protecció civil. També va explicar que la Policia Local ha de tenir totes les eines per poder desenvolupar les seves tasques i a la vegada la ciutadania ha d'estar informada de totes les tasques que realitzin per millorar de la seguretat i la convivència, i que cal treballar en la resolució de conflictes veïnals a través de la mediació, treballant en coordinació amb el jutjat de pau.

Plana va cloure l'acte afirmant que "governar bé, és un dels principals principis republicans, i per aquest motiu necessitem un ajuntament ordenat, ben finançat, que presti uns serveis de qualitat i que doni seguretat als ciutadans. També un ajuntament que estigui present en tot el territori i que els ciutadans puguin fiscalitzar i sentin pròxim."