Roses

El 28A, una Esquerra forta a Madrid per seguir defensant el territori

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Joan Plana, Jordi Martí, Muncipals 2019, Eleccions, Municipals
Joan Plana i Jordi Martí a l'esplana de l'antiga depuradora de Marisc de Roses
Ahir Jordi Martí, candidat d'ERC al Senat per les Comarques Gironines, i Joan Plana, regidor i candidat a l'alcaldia de Roses, varen visitar l'esplanada de la carretera del far on fins fa poc hi havia l'antiga depuradora de marisc. L'espai està alliberat després de que l'any 2017 l'Estat complís, amb retard, la seva obligació. L'enderroc de la depuradora, que estava en un estat ruïnós que donava una imatge lamentable de la primera línia de mar i generava problemes de seguretat, ha estat un dels projectes més rellevants de l'actual mandat a Roses.

En aquest sentit, Plana ha explicat que "és un dels temes sobre els quals hem estat més pendents com a grup municipal, i el fet que finalment l'Estat hagi complert la seva obligació d'enderrocar-la, encara que sigui amb retard, és un èxit que de ciutat que cal agrair a tothom que hi ha treballat: els successius governs municipals, per una banda, i també, molt especialment, al grup parlamentari d'ERC al Senat, que ha estat a sobre d'aquest tema, interpel·lant a la ministra i presentant mocions per tal d'intentar accelerar els tràmits". Pel que fa al futur, el candidat republicà també ha reivindicat la necessitat de donar un ús a aquest espai, per tal d'aprofitar el seu potencial amb temes com l'oci o el turisme, i que es tingui present l'opinió de la ciutadania a l'hora d'escollir com s'utilitzarà aquesta zona.

Per la seva banda, Jordi Martí ha posat la feina feta sobre el projecte d'enderroc com a exemple de la feina que ha pogut fer ERC a Madrid al llarg d'aquest mandat per a ajudar al territori gironí, i ha demanat el suport de la ciutadania a les urnes el proper diumenge 28 d'abril per tal de poder seguir treballant amb força durant els propers anys. "Estem molt contents d'haver pogut contribuir a desencallar aquest tema. Volem reivindicar la feina territorial que fa ERC a Madrid i amb el suport de la gent podrem seguir essent l'eina més útil per a defensar els interessos dels gironins i les gironines una vegada més".