Roses

Totes les notícies

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Teresa Jordà, Ciutadella, Eleccions

Teresa Jordà demana a Roses un govern liderat per ERC per doblar el pressupost destinat a la cultura

La cap de llista d'ERC a les Comarques Gironines i consellera d'Agricultura Ramaderia i Pesca Teresa Jordà va visitar la Ciutadella de Roses. Jordà va destacar la importància de la Ciutadella de Roses, com un clar exemple "del patrimoni monumental del país" i va destacar la bona feina de l'ajuntament rosinc "per l'esforç constant a la descoberta del que representa un espai com el de la Ciutadella". A més la cap de llista republicana va demanar el vot per Esquerra Republicana, ja que segons Teresa Jordà "Un govern ampli, independentista i d'esquerres doblarà el pressupost en la cultura i del patrimoni monumental". Jordà va estar acompanyada per diversos representants d'ERC a Roses i a la comarca, el portaveu del grup municipal republicà a Roses i primer tinent alcalde a l'ajuntament Joan Plana va destacar el patrimoni i la cultura "com un baluard com a país, ja que en gran part som país perquè tenim cultura" i va demanar el vot per Jordà dient que "apostar per Esquerra Republicana a la Generalitat, però també a l'ajuntament de Roses, és apostar per la cultura i per tant pel nostre present, pel nostre passat i pel nostre futur".

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, 14F, Parlament, Eleccions, Anna Torrentà, Joan Plana, Ruben Wagensberg

Ruben Wagensberg demana a Roses votar el 14 de febrer per “omplir les urnes de dignitat, de sobiranisme i d’independentisme”

Aquest dilluns 8 de febrer el diputat d'Esquerra Republicana de Catalunya i impulsor i el portaveu de la campanya "Casa nostra, casa vostra” Ruben Wagenserg ha visitat Roses on s'ha reunit amb la secció local republicana. Segons ha manifestat Wagensberg "el 14 de febrer, un 15% de la població migrada no podrà votar al no tenir una situació regular al país, i això és una anomalia democràtica", segons el diputat republicà "aquestes persones sense papers es veuen abocades a treballar en l'economia submergida, una situació que s'ha agreujat a causa de la pandèmia" i ha demanat omplir el 14 de febrer les urnes de vots republicans per garantir "la dignitat, el sobiranisme i l'independentisme". Per la seva banda el primer tinent alcalde a l'Ajuntament i portaveu d'ERC a Roses Joan Plana ha explicat que "la regulació d'estrangeria de l'Estat Espanyol a més de ser injusta, provoca problemes socials molt greus" i ha afegit que "una correcta regulació ha de permetre que totes les persones que s'han de dedicar a feines com la del top manta, puguin guanyar-se la vida dins el sistema". Per Plana el top manta "no és un problema de seguretat ciutadana que se soluciona només amb presència policial". Finalment la candidata d'ERC a l'Alt Empordà Anna Torrentà ha defensat que la candidatura republicana del 14 de febrer és l'única que treballa els eixos de la justícia social i la llibertat nacional. Segons Torrentà "l'Alt Empordà és, ha estat i serà terra de pas i terra d'acollida, treballarem des del Parlament, però també des dels ajuntaments per garantir els drets de totes les persones sigui quin sigui el seu origen".

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Olga Morente, Fany Poza, Dona, Igualtat

ERC Roses reforça la secretaria de la Dona i Igualtat amb la incorporació d'Olga Morente

La secció local d'Esquerra Republicana a Roses ha incorporat a la seva executiva a la rosinca Olga Morente que a partir d'ara s'encarregarà de les secretaries de la Dona i d'Igualtat d'Oportunitats. En aquest sentit la presidenta d'ERC a Roses Fany Poza ha destacat la importància de "seguir feminitzant el partit i la política" i ha afegit que com totes les altres secretaries "aquesta tindrà una feina que anirà coordinada amb la feina que fan els regidors republicans des de l'Ajuntament". Per la seva banda Olga Morente ha destacat que agafa aquesta responsabilitat "en un moment especial, ja que la pandèmia segueix provocant moltes desigualtats socials, econòmiques, però que també castiga especialment a les dones" i ha afegit que "Ara més que mai, és el moment de treballar en tots aquells àmbits on les dones encara no podem gaudir de la plena igualtat que mereixem”. Nascuda l'any 1990, Olga Morente és llicenciada en ciències polítiques i de l'administració per la UdG, màster de màrqueting polític, estratègia i comunicació política per l'ICPS (Institut de Ciències Polítiques i Sociològiques) i actualment està opositant per a tècnic de gestió de l'Administració General de l’Estat.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Alt Empordà, Nomenclàtor, Joan Plana, Natividad Yarza

Roses dona nom a 20 espais públics primant personatges locals, dones rellevants i la toponímia pròpia del municipi

El ple del mes de desembre ha aprovat per unanimitat anomenar un total de 20 noms per a carrers i places de la població que fins ara no tenien denominació oficial La selecció dels noms ha anat a càrrec de la Comissió Municipal del Nomenclàtor, òrgan creat durant el present mandat municipal i ha i ha estat consensuat amb tots els grups que integren la corporació. Els criteris que s’han tingut en compte a l’hora d’aquesta tria han estat incidir en una major feminització del nomenclàtor, la incorporació de personatges municipals, la conservació de topònims propis de Roses i la coherència amb els nomenclàtors dels barris de la població. Fins al moment actual, tan sols dos carrers (Víctor Català i Mercè Rodoreda) portaven a Roses nom de dona, un desequilibri amb els noms masculins, amb més de 130, que es vol començar a revertir. Per aquest motiu, una important part de les denominacions seleccionades en la present actualització del nomenclàtor municipal corresponen a dones que són o han estat personalitats rellevants de la nostra societat. És el cas de Maria Aurèlia Capmany, Maria Àngels Anglada, Marta Mata, Montserrat Roig, Teresa Pàmies, Joana Raspall, Rosa Sensat i Natividad Yarza.   Un altre criteri pres en consideració ha estat la incorporació de personatges municipals que hagin tingut un paper destacable en la història de Roses o una significació especial. Tot i que molts d’ells ja tenen el seu carrer o plaça, existeixen absències que ara quedaran subsanades, com és el cas de Ferran Cufí, Giovanni Battista Calvi, Garsenda de Mont-Roig o Eloïsa Trulls.   Per últim, la present incorporació de noms atén també als topònims propis de Roses que actualment ja tenien una denominació popular -com és el cas de les places del Mercat, del Teatre, l’Illa d’ítaca, placeta de les Babeques, parc del Miradors dels Aiguamolls o el jardí del Mas de les Figueres- i que ara passaran a tenir caràcter oficial, així com a conservar la coherència amb els nomenclàtors propis dels barris, com és el cas de la plaça d’Europa (al Mas Oliva, amb noms de carrers dedicades a capitals europees), o la plaça del Roser (a la Garriga, amb noms de plantes i arbres).

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Assemblea, Joan Margall

ERC Roses celebra la seva assemblea ordinària anual

La trobada que va ser de forma telemàtica va comptar amb la participació del diputat republicà al Congrés dels Diputats Joan Margall. L'assemblea ordinària va servir per posar al dia els comptes i les accions que la secció local d'ERC a Roses ha dut a terme durant aquest any "Un any diferent que ha vist alterada la nostra activitat habitual" tal com ha expressat la presidenta de la secció local Fany Poza. Pel que fa a l'informa del grup municipal, el portaveu republicà a l'ajuntament de Roses Joan Plana va explicar que "estem treballant i ho estem fent bé. La gent ha vist que Esquerra Republicana som capaços de governar i fer-ho amb solvència i responsabilitat" i ha afegit que "Al mes de juny ERC tornarà a tenir l'alcaldia de Roses per primera vegada des de l'any 1938, us encoratjo a totes i tots a acompanyar als 4 regidors i ajudar-nos a treballar pel conjunt de tots els rosincs i les rosinques". L'assemblea ha acabat amb la participació del diputat d'ERC al Congrés dels Diputats Joan Margall que ha destacat "la bona feina que els republicans i les republicanes fem quan som a les institucions i quan som a l'oposició" i ha explicat la importància de les eleccions del 14 de febrer que han de servir "per seguir treballant, en unes condicions molt dures, per a les persones i seguir construint una república socialment més justa".

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Esther Bonterra, Igualtat, LGTBI

L’Ajuntament de Roses col·loca un rètol en suport al col·lectiu LGTBI

Amb aquest cartell, en el qual es pot llegir el lema “A Roses, estima com vulguis”, l’Ajuntament mostra el suport en la reivindicació, drets, reconeixement i la lluita del col·lectiu LGTBI Roses llueix des d’avui, 9 de desembre, un rètol amb el missatge “A Roses, estima com vulguis”. El cartell, que s’ha col·locat a la zona de la carretera C-260 (benzinera Repsol) que dona accés a la Vila, és una iniciativa de la Regidoria d’Acció Social i Igualtat de Gènere de l’Ajuntament de Roses la repúblicana Esther Bonaterra per tal de fer un pas més en la visibilitat de la lluita del col·lectiu. Darrerament, el consistori rosinc també va pintar un banc a la plaça Sant Pere amb els colors de la bandera del col·lectiu i un pas per a vianants en un voral de la riera de la Cuana. Totes aquestes accions doncs, sumades al rètol que des d’avui es pot veure a la carretera de Besalú, tenen la intenció de remarcar i reivindicar que a Roses qualsevol actitud hostil i intransigent amb la llibertat individual no hi té cabuda. Bonaterra ha explicat que amb aquesta nova acció, “l’Ajuntament de Roses torna a expressar el seu compromís en favor de la igualtat de drets del col·lectiu LGTBI i continua treballant pera garantir-ne el respecte i un tracte digne”. Des de fa anys, cada 17 de maig, coincidint amb el Dia Internacional de la Lluita contra la LGTBIfòbia, així com també cada 28 de juny, coincidint amb el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, l’Ajuntament de Roses fa onejar la bandera de l’Arc de Sant Martí al pal de la rotonda de l’entrada de la vila, com a mostra de suport en la reivindicació i la lluita del col·lectiu pels seus drets i reconeixement.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Gabriel Rufian

Gabriel Rufián es reuneix virtualment amb ERC Roses

Dijous el portaveu del grup parlamentari republicà al Congrés Gabriel Rufián va participar en una trobada virtual amb militants, amics i simpatitzants d'ERC Roses per parlar de les accions que des d'Esquerra Republicana de Catalunya s'estan duent a terme en relació a la crisi del Coronavirus. Rufián va explicar el no republicà a la nova pròrroga a l'estat d'alarma i va dir que "No vam votar en contra de la pròrroga, sinó en contra de la seva pròrroga. I ha alternatives a la recentralització que està fent el govern central". I va afegir que "En 15 dies potser hi ha una altra pròrroga. Ens obrim a negociar amb el govern sempre que siguin responsables i ens facin propostes". Gabriel Rufián també va respondre les preguntes que li van fer els participants a la trobada. Va destacar la importància de "desconfinar la política i retornar les competències de seguretat i salut a les comunitats". La presidenta de la secció local Fany Poza va explicar que "Aquesta nova trobada s'emmarca en les diferents activitats, ara de forma virtual que la secció local d'ERC Roses vol fer per tal de seguir acostant la política a la ciutadania".

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Joan Capdevila

ERC Roses organitza una trobada amb el diputat Joan Capdevila per aclarir dubtes sobre la situació econòmica després del Coronavirus

El passat dissabte la secció local d'ERC a Roses es va reunir amb el portaveu de la comissió d'Indústria, Comerç i Turisme, al Congrés dels Diputats, el republicà Joan Capdevila, per tal de poder parlar i aclarir preguntes i dubtes sobre la situació econòmica del país, i també de la nostra ciutat, després del Coronavirus. Capdevila va explicar que seran uns moments econòmics complicats sobretot pel petit comerç hi ha destacat la feina que s'està fent des del grup d'ERC al Congrés perquè l'Estat no retalli en drets als treballadors i les treballadores i augmenti les ajudes a autònoms, petites i mitjanes empreses. El diputat també va afegir que era és el moment per apostar per l'economia digital i per l'economia verda per "impulsar un desenvolupament econòmic que fomenti una economia que sigui sostenible, rendible i que permeti disminuir la càrrega mediambiental actual". Joan Capdevila també va ficar l'accent en els ajuntaments, ja que un cop superada la crisi sanitària "aquests seran els que hauran de prendre la iniciativa" i ha destacat la importància que els ajuntaments, sobretot els sanejats econòmicament com el de Roses puguin, puguin disposar de tots els seus recursos. Segons Capdevila, "això només passa per la derogació de la Llei LRSAL que suposa una retallada competencial que comportarà un retrocés i que afectarà de ple als serveis que dóna l'Ajuntament i que allunya l'administració de la ciutadania”.

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Esther Bonterra, Serveis Socials, Acció Social, Igualtat, Nova Ciutadania

S’inicien les trucades del dispositiu telefònic de seguiment i suport a la gent gran de Roses

A partir de dimarts 21 d’abril, l’Àrea d’Acció Social de l’Ajuntament de Roses iniciarà la realització de trucades als veïns i les veïnes de la població majors de 70 anys que visquin sols (o amb persones de més de 65 anys), per conèixer en quines condicions estan passant la situació d’emergència i donar suport a les situacions que així ho requereixin.   L’Ajuntament fa una crida a familiars, amics i veïns d’aquests avis i àvies, perquè  els comuniquin l’inici d’aquesta campanya telefònica, a fi que n’estiguin assebentats. L’Ajuntament de Roses se suma així a la iniciativa de l’Àrea de Benestar del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, que ha posat en marxa el dispositiu de suport telefònic a les persones més grans de la comarca. L’objectiu és acompanyar-les en aquest moment de dificultat, conèixer les seves necessitats no cobertes i atendre-les de la millora manera possible, en coordinació amb els diferents serveis de la xarxa pública.   En el cas de Roses, les trucades es faran a un total de 2.200 avis i àvies majors de 70 anys que viuen sols (o que conviuen amb majors de 65). Les trucades es realitzaran a partir de demà per part de personal de l’Ajuntament, que s’identificarà oportunament  en el moment d’iniciar la conversa. A continuació, es realitzarà un petit qüestionari per conèixer en quines condicions estan passant la situació d’emergència i quines necessitats poden tenir.   D’aquesta manera, el dispositiu permetrà obtenir una radiografia de com està vivint la gent gran de Roses el confinament, detectar possibles necessitats d’aquest segment de població de major vulnerabilitat i fer un seguiment dels casos que així ho requereixin.