Roses

Gerard Teixidó

L'impost sobre les hipoteques

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Gerard Teixidó

Al passat ple, des del grup municipal d’ERC a Roses vam presentar i aprovar una moció per mostrar des de l’Ajuntament de Roses el desacord amb la resolució del Suprem a favor de la banca i en contra dels clients per pagar l’impost de les hipoteques.   Vam voler destacar 3 idees referents als successos que van tenir lloc durant el mes d’octubre i principis de novembre:   1- La secció específica del dret tributari del Suprem va sentenciar que l’impost de les hipoteques l’havia de pagar l’entitat bancària.

Renda garantida de ciutadania

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Joan Plana

El passat dilluns vaig poder assistir a l’explicació pública sobre la realitat de l’Àrea de Serveis Socials que es va fer a Ca l’Anita. Va ser una iniciativa que el nostre grup havia estat reclamant des de feia anys, ja que la difusió pública de la informació és una de les millors eines que tenim al nostre abast per a combatre la rumorologia interessada, la demagògia i els possibles brots de xenofòbia.

Gesticulació

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Joan Plana

A principis del 2010, abans de la sentència del TC contra l'Estatut, el CEO publicava en un baròmetre que menys d'un 20% dels catalans apostaven per ser un Estat independent. Els que llavors ja érem independentistes tenim ben present el record d'aquells dies en què vivíem atrapats en una minoria crònica. Militar en un moviment minoritari és extenuant, i t'obliga a centrar-te a reivindicar coses tan bàsiques com la simple existència.

Gerard Teixidó

Rumore, rumore

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Gerard Teixidó

6.155 rosincs (que representen el 32% de la població total de Roses) són nascuts a l’estranger, l’origen dels quals és molt divers. La majoria d’aquests provenen del Nord d’Àfrica (36, 3%), de la Unió Europea (30,4%), d’Amèrica Llatina (15,5%), i d’origen asiàtic (2,1%). En concret els orígens més comuns són el Marroc, França i Romania. Roses és, doncs, una ciutat molt diversa, però malauradament moltes vegades el desconeixement mutu alça barreres entre les diferents comunitats i impedeix l’assoliment de majors cotes de cohesió.

Verónica Medina

En defensa del Corall Vermell a la Costa Brava

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Verónica Medina, Roses, Alt Empordà,

Moltes vegades quan mirem el Mediterrani no ens adonem del gran valor natural que tenim entre les nostres mans, un medi extraordinàriament ric amb una gran història i una vàlua incalculable.   Però aquest hàbitat ha de poder sobreviure a través del temps, ja que és el refugi d'una gran diversitat d'espècies úniques de les nostres aigües, com és el cas del Corall Vermell.   Ara mateix i segons l'informe realitzat per 14 científics experts confirma que aquesta espècie es troba en perill d'extinció i que l'única solució per a la seva recuperació seria eliminar les activitats extractives.

Absentisme

Sala de plens Roses

En el passat ple vàrem debatre una moció de C's on es demanava elaborar un pla d'accessibilitat per a les platges. El títol sembla presentar una proposta interessant, i seria així si no fos un petit detall: el pla ja està elaborat i va ser presentat a tots els regidors el passat dia 19 de març. Perquè, llavors, presenta C's aquesta moció? Doncs la presenten perquè no sabien que ja s'ha fet aquest estudi.

Fibromiàlgia

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Joan Plana, Roses, Alt Empordà,

El 12 de maig és el Dia Internacional de la Fibromiàlgia, una data per difondre el coneixement i sensibilitzar professionals, institucions, agents socials i societat en general, respecte al reconeixement d'aquesta malaltia reconeguda per l'OMS des de 1992 i de la qual no es coneixen les causes concretes. La Fibromiàlgia és una condició que causa dolor en els músculs i cansament generalitzat.

Francesc Xavier Calatayud i Sala

Carta a Dolors Bassa

Estimada Dolors, Passen els dies, les setmanes i els mesos i la vergonya que sento per la teva "presó preventiva" és cada dia més gran. Tots els representants del Govern legítim, del Parlament i de les entitats sobiranistes esteu en la mateixa situació que no té nom, segrestats per un sistema polític espanyol corrupte, que s'enfonsa cada dia més i que, de moment no dóna símptomes de cercar una sortida ni per Catalunya ni per l'Estat espanyol.

Visita a Estremera

Exteriors de la presó d'Estremera

Quan arribes a Estremera, el primer que et crida l'atenció és el paisatge que l'envolta. Una extensió gairebé infinita de terra seca, gairebé com un desert. Realment, està al mig del no-res. És inevitable quan et vas acostant amb cotxe imaginar per un moment la sensació d'algú que s'hi acosta amb la certesa que aquell serà el paisatge que veurà durant molt i molt de temps. La sensació d'aïllament, de distància amb la teva gent, de solitud que has de sentir des d'allà.