Roses

Totes les opinions

Verónica Medina

L’Esport com a eina de transformació social

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Vero Medina, Esports, Ajuntament

Sempre he pensat que l’Esport és un gran recurs educatiu per treballar la inclusió i la integració social i que cal posar-lo a l’abast de tota la nostra ciutadania a fi d’aconseguir aquesta fita. Per això mateix crec que l’ampliació de la zona esportiva de Roses no només donarà resposta a les necessitats de diversos col·lectius que realitzen pràctiques esportives diferents sinó també servirà per trencar barreres i donar pas a la participació i a la socialització del nostre entorn.

Laura González i Ortensi

Carta als rosincs i rosinques

Estimats rosincs i rosinques, Com esteu? Us escric aquesta carta amb emoció i una mica de nervis. Els nervis de saber que, per fi, he fet les paus amb la nostra vila. Ara fa gairebé deu anys, un dissabte de setembre, vaig agafar la maleta i me'n vaig anar a viure a Barcelona. L'objectiu, com el de tants altres joves, era estudiar a la universitat i poder trobar una bona feina. Reconec que vaig deixar Roses amb tristesa: el poble, cada cop més ciutat, representava la infància: els trajectes en bicicleta pel passeig marítim, la inauguració del teatre municipal, les tardes de futbol al Poketecrec, l'obertura del cinema a prop de casa, les tertúlies de política al Si Us Plau.

Joan Plana

El feminisme, trencant el glaç

Fins i tot aquells que tenim com a paisatge habitual les càlides aigües del Mediterrani tenim ben present, gràcies a les pel·lícules i els documentals, com funciona un tipus d'embarcació molt característica de les zones més fredes del planeta: el trencaglaç. Aquestes poderoses naus tenen la difícil funció d'avançar per les aigües glaçades, trencant el gel superficial, per tal d'obrir darrere seu canals fàcilment navegables per tota classe de vaixells.

Vero Medina

Donem veu als joves!

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Vero Medina

Sempre s'ha dit que el jovent és "el nostre futur", ja que es considera un col·lectiu que viu una etapa momentània dins del cicle de la vida i que per falta d'experiència no pot esdevenir un referent fonamental dins de la dinàmica d'una societat civil. Personalment crec que cal erradicar aquesta teoria injusta del nostre dia a dia per tal d'empoderar als nostres joves d'eines essencials per a poder dissenyar Polítiques de Joventut on la realitat dels nostres joves es vegi reflectida en benefici de tota la comunitat.

Gerard Teixidó

L'impost sobre les hipoteques

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Gerard Teixidó

Al passat ple, des del grup municipal d’ERC a Roses vam presentar i aprovar una moció per mostrar des de l’Ajuntament de Roses el desacord amb la resolució del Suprem a favor de la banca i en contra dels clients per pagar l’impost de les hipoteques.   Vam voler destacar 3 idees referents als successos que van tenir lloc durant el mes d’octubre i principis de novembre:   1- La secció específica del dret tributari del Suprem va sentenciar que l’impost de les hipoteques l’havia de pagar l’entitat bancària.

Renda garantida de ciutadania

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Joan Plana

El passat dilluns vaig poder assistir a l’explicació pública sobre la realitat de l’Àrea de Serveis Socials que es va fer a Ca l’Anita. Va ser una iniciativa que el nostre grup havia estat reclamant des de feia anys, ja que la difusió pública de la informació és una de les millors eines que tenim al nostre abast per a combatre la rumorologia interessada, la demagògia i els possibles brots de xenofòbia.

Gesticulació

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Roses, Joan Plana

A principis del 2010, abans de la sentència del TC contra l'Estatut, el CEO publicava en un baròmetre que menys d'un 20% dels catalans apostaven per ser un Estat independent. Els que llavors ja érem independentistes tenim ben present el record d'aquells dies en què vivíem atrapats en una minoria crònica. Militar en un moviment minoritari és extenuant, i t'obliga a centrar-te a reivindicar coses tan bàsiques com la simple existència.

Gerard Teixidó

Rumore, rumore

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Gerard Teixidó

6.155 rosincs (que representen el 32% de la població total de Roses) són nascuts a l’estranger, l’origen dels quals és molt divers. La majoria d’aquests provenen del Nord d’Àfrica (36, 3%), de la Unió Europea (30,4%), d’Amèrica Llatina (15,5%), i d’origen asiàtic (2,1%). En concret els orígens més comuns són el Marroc, França i Romania. Roses és, doncs, una ciutat molt diversa, però malauradament moltes vegades el desconeixement mutu alça barreres entre les diferents comunitats i impedeix l’assoliment de majors cotes de cohesió.

Verónica Medina

En defensa del Corall Vermell a la Costa Brava

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Verónica Medina, Roses, Alt Empordà,

Moltes vegades quan mirem el Mediterrani no ens adonem del gran valor natural que tenim entre les nostres mans, un medi extraordinàriament ric amb una gran història i una vàlua incalculable.   Però aquest hàbitat ha de poder sobreviure a través del temps, ja que és el refugi d'una gran diversitat d'espècies úniques de les nostres aigües, com és el cas del Corall Vermell.   Ara mateix i segons l'informe realitzat per 14 científics experts confirma que aquesta espècie es troba en perill d'extinció i que l'única solució per a la seva recuperació seria eliminar les activitats extractives.