Roses

Totes les opinions

A tots vosaltres

A tu, que fas bandera del pacifisme demanant la pau i acabar amb les matances en el mateix paràgraf que demanes l’exterminació dels practicants d’una religió concreta. A tu, que et fas teu el mantra de “no s’integren” però no vols que el teu fill vagi als mateixos parcs que els immigrants. A tu, que plores els (desgraciadament) centenars de morts dels atemptats a Barcelona, París i Brusel·les però ignores els milions de Iraq, Líbia i Síria.

Missió impossible

Reserved Parking

1a VOLTA – Hauria de parar a la farmàcia, a la llista de material del casal del gran em demanen una xeringa de 10 ml. I ja que hi som aprofitaré per anar a buscar un paquet de bolquers al supermercat, que vivim al límit i qualsevol dia li hem de posar un esparadrap al cul al petit. I a la fruiteria! No poden alimentar-se a base de Petit-suisse tota la setmana! Espero trobar pàrquing ràpid. Sort en tinc que el petit està dormint.

Mar León i Parull (Coordinadora de l'àrea d'Urbanisme, Infraestructures i Serveis Públics)

Moviments de sorra a la platja de la punta, obliglació? necessitat?

Com cada any per aquestes dates, l’Ajuntament prepara les platges per la temporada d’estiu. Una de les primeres actuacions que fa són els moviments de sorra a la platja de La Punta i a la platja de La Nova. Pel que fa a la platja de La Punta, aquestes actuacions tenen un cost anual d’uns 30.000€, depenent dels temporals i de les afectacions meteorològiques. Aquests moviments consisteixen en treure sorra de sota l’aigua d’una part de la platja i portar-la a una altra part per crear platja emergida on poder estendre la tovallola.

Fany Poza i Matias (Coordinadora d'Acció Social d'ERC Roses)

Sang Canària cor Català

Tenir el cor dividit entre dues terres, on has nascut i on has crescut, és una fita que cada vegada es veu més i que gràcies a la immigració que hem viscut aquests últims anys és pràcticament impossible no tenir un amic o familiar no nascut a Catalunya. Per aquest motiu entenem, més que bé, les persones que parlen de la terra on tenen les seves arrels amb la mateixa estimació que la terra on viuen.

Joan Plana i Sagué (Portaveu Grup Municipal d'ERC Roses)

Oportunitats perdudes

Qualsevol persona que visiti la nostra bonica Vila per primera vegada podrà apreciar, amb un primer cop d'ull, els molts elements característics de què disposem i que són l'enveja de tothom. En pocs llocs del món podem trobar, concentrat en un mateix espai, unes platges paradisíaques, unes postes de Sol de pel·lícula, una oferta gastronòmica de primer nivell, un entorn natural privilegiat i un llegat històric i patrimonial per no acabar-se'l.

Deixeu-nos ser mares

Tot just començava les pràctiques de la carrera de Pedagogia, quan em vaig sentir amb la necessitat d’escriure un article reivnidicatiu al meu bloc titulat “Deixem-los ser nens!”. Amb prou feines havia posat un peu al món educatiu que ja me n’havia adonat dels tics maniàtics que tots plegats acumulem i que entorpeixen el devenir quotidià de qualsevol nen. El que no m’hauria imaginat mai és que diversos anys després, amb un xic més d’experiència a les esquenes i havent experimentat el que significa ser mare, tindria la necessitat de reivindicar, també, que ens deixin viure lliure i obertament la nostra maternitat.

Fany Poza i Matias (Coordinadora d'Acció Social d'ERC Roses)

L'iceberg del sexisme

Quan pensem en un iceberg, sovint ens imaginem una muntanya de gel flotant sobre el mar que, gràcies al cinema, relacionem amb els accidents nàutics a gran escala. El cert és que, efectivament, aquests elements naturals representen un autèntic problema per la navegació en certes parts del món i en més d'una ocasió han provocat autèntiques destrosses, amb víctimes incloses. Aquesta capacitat destructiva, però, no es deu només a la part que surt per sobre la superfície del mar, sinó que es fonamenta en una gran massa de gel, molt més gran de la que veiem, que es troba oculta a simple vista.

JOAN PLANA I SAGUÉ (PORTAVEU GRUP MUNICIPAL D'ERC ROSES)

Ciutadania i espais públics

Ara fa uns dies, uns brètols van decidir que la millor manera que tenien de passar un fred vespre d'hivern era trobar com carregar-se el gruixut vidre que forma part de l'entrada del refugi antiaeri de 1937. Una entrada que, més enllà de la seva funció lògica de permetre l'accés a l'antiga instal·lació, està dissenyada i adaptada, juntament amb el seu entorn, per fer funcions divulgatives i donar testimoni d'una part de la història de Roses.

JOAN PLANA I SAGUÉ (PORTAVEU GRUP MUNICIPAL D'ERC ROSES)

Recuperar la sobirania: Municipalització

Els nostres pobles i ciutats són, encara, l'eina que els ciutadans tenim més a mà per tal de poder influir sobre la realitat que ens envolta. En molts casos és la institució més coneguda, més accessible i amb la que molts dels veïns tenen més relació. És precisament per aquest motiu que les retallades de competències que els municipis han patit al llarg dels últims anys són una indignitat democràtica de primer nivell.