Roses

Gerard Teixidó

Rumore, rumore

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Alt Empordà, Roses, Gerard Teixidó

6.155 rosincs (que representen el 32% de la població total de Roses) són nascuts a l’estranger, l’origen dels quals és molt divers. La majoria d’aquests provenen del Nord d’Àfrica (36, 3%), de la Unió Europea (30,4%), d’Amèrica Llatina (15,5%), i d’origen asiàtic (2,1%). En concret els orígens més comuns són el Marroc, França i Romania. Roses és, doncs, una ciutat molt diversa, però malauradament moltes vegades el desconeixement mutu alça barreres entre les diferents comunitats i impedeix l’assoliment de majors cotes de cohesió.

Verónica Medina

En defensa del Corall Vermell a la Costa Brava

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Verónica Medina, Roses, Alt Empordà,

Moltes vegades quan mirem el Mediterrani no ens adonem del gran valor natural que tenim entre les nostres mans, un medi extraordinàriament ric amb una gran història i una vàlua incalculable.   Però aquest hàbitat ha de poder sobreviure a través del temps, ja que és el refugi d'una gran diversitat d'espècies úniques de les nostres aigües, com és el cas del Corall Vermell.   Ara mateix i segons l'informe realitzat per 14 científics experts confirma que aquesta espècie es troba en perill d'extinció i que l'única solució per a la seva recuperació seria eliminar les activitats extractives.

Absentisme

Sala de plens Roses

En el passat ple vàrem debatre una moció de C's on es demanava elaborar un pla d'accessibilitat per a les platges. El títol sembla presentar una proposta interessant, i seria així si no fos un petit detall: el pla ja està elaborat i va ser presentat a tots els regidors el passat dia 19 de març. Perquè, llavors, presenta C's aquesta moció? Doncs la presenten perquè no sabien que ja s'ha fet aquest estudi.

Fibromiàlgia

ERC, Esquerra Republicana de Catalunya, Joan Plana, Roses, Alt Empordà,

El 12 de maig és el Dia Internacional de la Fibromiàlgia, una data per difondre el coneixement i sensibilitzar professionals, institucions, agents socials i societat en general, respecte al reconeixement d'aquesta malaltia reconeguda per l'OMS des de 1992 i de la qual no es coneixen les causes concretes. La Fibromiàlgia és una condició que causa dolor en els músculs i cansament generalitzat.

Francesc Xavier Calatayud i Sala

Carta a Dolors Bassa

Estimada Dolors, Passen els dies, les setmanes i els mesos i la vergonya que sento per la teva "presó preventiva" és cada dia més gran. Tots els representants del Govern legítim, del Parlament i de les entitats sobiranistes esteu en la mateixa situació que no té nom, segrestats per un sistema polític espanyol corrupte, que s'enfonsa cada dia més i que, de moment no dóna símptomes de cercar una sortida ni per Catalunya ni per l'Estat espanyol.

Visita a Estremera

Exteriors de la presó d'Estremera

Quan arribes a Estremera, el primer que et crida l'atenció és el paisatge que l'envolta. Una extensió gairebé infinita de terra seca, gairebé com un desert. Realment, està al mig del no-res. És inevitable quan et vas acostant amb cotxe imaginar per un moment la sensació d'algú que s'hi acosta amb la certesa que aquell serà el paisatge que veurà durant molt i molt de temps. La sensació d'aïllament, de distància amb la teva gent, de solitud que has de sentir des d'allà.

Joan Plana Sagué (President d'ERC Roses)

1.510 gràcies!

Finalment hem arribat a l'endemà del 21 de desembre. Feia tant de temps que teníem aquesta data marcada al calendari i que esperàvem que arribés, que semblava impossible imaginar el dia 22, però aquí estem. Ens hem cansat de dir i repetir durant mesos que les eleccions d'ahir eren transcendentals per a la història del país, i efectivament, ho eren. És justament aquesta importància el que fa que la lectura dels resultats sigui tan necessària i, al mateix temps, complexa.

JÚLIA BOLEA (COORDINADORA DE L'ÀREA DE DONA I IGUALTAT)

A tots vosaltres

A tu, que fas bandera del pacifisme demanant la pau i acabar amb les matances en el mateix paràgraf que demanes l’exterminació dels practicants d’una religió concreta. A tu, que et fas teu el mantra de “no s’integren” però no vols que el teu fill vagi als mateixos parcs que els immigrants. A tu, que plores els (desgraciadament) centenars de morts dels atemptats a Barcelona, París i Brusel·les però ignores els milions de Iraq, Líbia i Síria.

JÚLIA BOLEA (COORDINADORA DE L'ÀREA DE DONA I IGUALTAT)

Missió impossible

Reserved Parking

1a VOLTA – Hauria de parar a la farmàcia, a la llista de material del casal del gran em demanen una xeringa de 10 ml. I ja que hi som aprofitaré per anar a buscar un paquet de bolquers al supermercat, que vivim al límit i qualsevol dia li hem de posar un esparadrap al cul al petit. I a la fruiteria! No poden alimentar-se a base de Petit-suisse tota la setmana! Espero trobar pàrquing ràpid. Sort en tinc que el petit està dormint.