Sabadell

Reclamem incrementar els impostos municipals que graven els pisos desocupats en mans d’entitats financeres.

Des d’ERC Sabadell volem donar suport publicament a l’alliberament del bloc de pisos del carrer Sant Ferran del barri de Gràcia de Sabadell  que ha protagonitzat la PAH aquest dissabte. Aquest fet demostra que hi ha solucions possibles a la situació desesperada que viuen molts veïns i veïnes de la ciutat.

Volem recordar  que Caixa Penedès, propietària de l’edifici, com moltes altres entitats financeres que actualment estan executant desnonaments, ha estat rescatada per l’administració pública amb diners provinents dels impostos de tota la ciutadania.
No podem permetre que continuin abocant a la miseria més persones i que per altra banda siguin propietaris de blocs de pisos que mai ha ocupat ningú. És a dir a més a més d’encendre el foc,  tenen l’aixeta de l’aigua i no la volen obrir.
Si la societat civil organitzada és capaç de trobar solucions és perquè existeixen, per tant instem a les institucions a oferir-ne ja que és la seva obligació.

És per això que, en primer lloc des d’ERC Sabadell instem a l’ajuntament de la ciutat a fer un cens de pisos buits i propietat d’entitats financeres i desocupats i a negociar el seu oferiment en règim de lloguer social a les persones afectades pels desnonaments. Un cop elaborat, cal prendre mesures que penalitzin aquests pisos desocupats en mans d’entitats financeres, com l’increment de tots els impostos municipals que els graven

Refermem el nostre compromis amb el contingut de la ILP que s’està tramitant al congrés dels diputats espanyol i esperem aconseguir allò que és just, la dació en pagament retroactiva.