Sabadell

Presentació dels llibres de Pere Aragonès i David Vila

Al pati de l’Aliança Francesa es va celebrar ahir al vespre el sopar d’estiu d’ERC Sabadell. La presentació conjunta de Pere Aragonès “Les coses del BOE” i de David Vila “I si parlem amb el veí del segon?” van omplir-lo.
Pere Aragonès va explicar que el seu llibre va néixer de la feina feta per preparar un debat al Parlament en què el PP qüestionava el que ells van anomenar “despilfarro nacionalista” en les delegacions de la Generalitat a l’exterior. El diputat republicà va començar, a partir d’ençà, a recollir totes les partides pressupostàries que realitza l’Estat espanyol i que poden ser susceptibles de ser considerades una despesa inútil: “Explico en que es gasta l’Estat espanyol els diners a més dels coneguts trens sense passatgers o aeroports sense avions” ha dit Aragonès. Entre les partides econòmiques més surrealistes, Aragonès va trobar al butlletí la compra de coberteria al Corte Inglés per a les ambaixades espanyoles, unes despeses de manteniment de la tropa que superen de llarg la mitjana de la UE-25, o despeses que superen els 600.000€ en conservació i manteniment de Ciudad Patricia, un complex militar destinat a les vacances dels i les soldats: “L’objectiu és que això ens serveixi de lliçó per als que tenim responsabilitats en la gestió dels recursos. L’Estat espanyol és hereu d’un Estat que està servint a la Cort, i no una Cort que serveix a l’Estat, a més a més ens serveix com a exemple de tot allò que no volem que sigui la República Catalana que construirem, no volem un Estat que repeteixi aquestes pràctiques”.

David Vila va explicar que el seu llibre va adreçat al conjunt d’indecisos  que no saben què votar el proper 9-N i busca augmentar el suport social del Sí-Sí. L’escriptor va argumentar que “el fet de disposar d’arguments factibles és el que ens diferencia de l’unionisme. L’unionista no té arguments de seure i explicar perquè hem de seguir a l’Estat espanyol”. Vila va assegurar que gran part de la gent que s’està sumant al projecte de construcció d’un país ho està fent perquè això una oportunitat de canviar : “En el fons el que està empenyent a la gent és poder començar de nou”.

Juli Fernández: “Com més forta sigui ERC a Sabadell més fàcil serà fer possible el canvi que necessitem, estem disposats i preparats per tot, i ho volem fer.”

Un cop acabada l’exposició dels dos convidats, el candidat a l’alcaldia per ERC Sabadell, Juli Fernàndez, va voler agrair la tasca realitzada per tothom durant aquest any i ha marcat els objectius per al proper exercici polític: “Estem davant d’un moment històric al País, amb el 9N a menys de 3 mesos, ens hi abocarem per tal de convèncer per vèncer i un cop hagi passat el 9N seguirem treballant per explicar a la gent que som la millor opció a la ciutat per fer possible el canvi, i que com més forts siguem més fàcil serà que aquest es produeixi. Molts sabadellencs han confiat en què la millor opció per Catalunya és ERC i volem que també confiïn que la millor opció per Sabadell és ERC per tal de fer  una Nova Ciutat, en un Nou País”.
Ajudeu-nos amb el 9-N, i un cop l’haguem guanyat continuem amb el 24-M. No ens posem límits, estem disposats i preparats per tot i ho volem fer”. va cloure l’alcaldable.