Sabadell

Esquerra denuncia que el veïnat del Carrer Taulí no pugui aparcar davant de l’antiga Caserna de la Guàrdia Civil.

Durant els darrers dies hem rebut queixes de ciutadans denunciant que des de fa aproximadament un mes els cotxes que fins ara aparcaven al carrer Taulí, entre el carrer Batllevell i el Passatge Riu Tort, ja no ho poden fer.

En aquests carrers des de fa anys hi ha la senyal de prohibit aturar-se a banda i banda però en els darrers anys sempre s'hi ha aparcat sense que s'hagués multat a ningú. (Us adjuntem l’enllaç de googlemaps streetview on podreu veure que el carrer esta ple de cotxes a banda i banda).
Ara, a la banda tocant a l’antiga caserna de la Guàrdia Civil hi ha una línia groga que reforça el senyal vertical de prohibició i darrerament alguns veïns han estat multats per aparcar-hi penalitzant sense avís el que feien habitualment.
Però el més preocupant és, que a la vorera del davant de la caserna, la de la dreta en el sentit de la marxa, no hi ha cap nou senyal i els vehicles que hi aparquen estan essent multats, cosa que abans no es feia.
Desconeixem el perquè d'aquest canvi de criteri ja que els senyals ja hi eren des de fa anys i fins ara s'hi havia permès l'aparcament sense que els vehicles estacionats fossin multats; entenem que no és per motius de seguretat ja que els vehicles no han estat retirats per la Grua Municipal sinó que tan sols han estat denunciats i penats pecuniàriament.

Des d'ERC demanem que en el cas de fer aquests canvis d'interpretació de la senyalització -en aquest cas en un carrer on no es podia aparcar però s'ha permès fer-ho fins ara-, prèviament s'informi al veïnat d'aquest canvi amb antelació, de manera que puguin evitar la sanció per una pràctica que creien que podien fer.
D'altra banda, sol•licitem que es permeti l'aparcament en aquest carrer com s'havia estat fent els darrers anys tot retirant les senyalitzacions que en teoria ho prohibien. Creiem que no hi ha nous motius que facin que ara no s'hi pugui aparcar, quan s'ha vingut fent en els darrers anys. I més, si tenim en compte que l’Escola Oficial d’Idiomes recentment s’ha posat en marxa i suposa una nova pressió en la demanda de places d’aparcament a la zona.