Sabadell

Totes les opinions

Blai Gasol i Roda

Educació i País

La gestió que s’ha fet de la crisi  econòmica i l’asfixia financera que l’Estat imposa a la Generalitat, ha comportat en els darrers anys que els serveis públics del nostre País i d’una manera especial l’educació, hagin viscut  un conjunt de retallades que han portat els centres educatius i al professorat al límit de les seves possibilitats. Per acabar-ho d’adobar aquest  curs es comença a aplicar la nova llei d’educació la LOMCE, més coneguda com a llei Wert.

Juli Fernàndez

Una nova ciutat per un nou país!

Comencem un curs polític que serà apassionant, a nivell nacional el 9N votarem el futur polític del nostre País estem més a prop que mai de la creació de la República Catalana i seguirem fins a aconseguir-la, perquè la necessitem per poder garantir el benestar de la nostra gent. Sabadell com a cinquena ciutat del País hi juguem un paper importantíssim i contribuirem a fer possible el seu naixement.

Xavier Guerrero, President d'ERC Sabadell

El fruit de tantes derrotes

La gent no acostumem a celebrar les dates que ens porten mals records. Celebrem l’aniversari del naixement d’un fill, però no el dia que vàrem tenir un accident a la Ronda Litoral. Per posar un exemple. De la mateixa manera, els països també celebren la data de la independència (per cert, al món hi ha molts països que celebren la data de la seva independència d’Espanya) o de la signatura de la seva Constitució, però no pas l’any que varen perdre una guerra.

Xavi Rossell-Aparicio

Per Catalunya!

Aquest proper dimarts 15 d’octubre fa setanta-tres anys que Lluís Companys i Jové fou afusellat al Castell de Montjuïc de Barcelona. Ara que s'alcen veus reclamant per enèsima vegada l'entelèquia de federar-se o confederar-se amb Espanya, cal recordar fets com els de l'assassinat del president de la Generalitat de Catalunya, escollit democràtica­ment i legalment i assassinat per l'exèrcit feixista espanyol per l’únic motiu de ser el president de la Generalitat republicana catalana.

Blai Gasol

La LOMCE, una llei conservadora i centralista que posa en perill la immersió lingüística

Era del tot previsible que el Partit Popular,  amb majoria absoluta al govern de l’Estat, volgués modificar de nou les regles del joc que regeixen l’educació. De fet, l’anterior vegada que van disposar de majoria,  l’any 2002 amb el govern d’Aznar,  ja van aprovar la LOCE (llei orgànica de qualitat educativa)  i que comparteix la mateixa filosofia de l’educació que l’actual avantprojecte de llei LOMCE.

Xavier Rossell-Aparicio

Sortir de la crisi, sortir d'Espanya

En un article publicat dissabte passat en aquest mateix diari (Diari Sabadell), en Joan Saumoy titllava l'acord d'estabilitat parlamentària entre CiU i ERC, conegut come el Pacte per la Llibertat, com a acord de governabilitat. Bé amic, no és ben bé així.La teva explicació és un pèl reduccionista i aprofito per explicar-t'ho a tu i a tots els lectors i lectores:   El Pacte per la Llibertat es pot resumir en els següents punts:Procés per fer la consulta per la independència el 2014, política fiscal i pressupostària més justa i progressiva ja que es reduixen les retallades en 1.

Xavier Guerrero, secretari d’organització ERC Sabadell

Més enllà de la i grega

A vegades la vida ens posa en una cruïlla i hem de prendre una decisió. Cap a la dreta o cap a l’esquerra? És el model de la ‘i grega’ clàssica: vinc d’un camí que es divideix en dos. Escollir-ne una suposa renunciar a l’altra. Els alemanys sentencien amb l’expressió “die Qual der Wahl”, “el turment d’escollir”. A vegades qui es troba a la cruïlla no és una persona sinó un país.

Paraules d’amistat i de comiat per a en Ramon Ferrer i Valero

Què és un amic? Un amic és algú que et desfà els lligams i et diu: ets lliure. Un amic és algú que si t’has enfadat no dubta en fer el primer pas i et diu: sóc aquí. Un amic és algú que t’obre la mà perquè t’hi agafis i la tanca per aguantar-te ben fort. Un amic és algú que t’ajuda a creure en l’amistat, la veritat, la confiança, l’amor. Un amic és algú que et diu: camina, salta, comença a viure, a creure, a esperar que broti el que hem plantat, que t’anima a pujar fins a dalt del cim.

Xavier Rossell-Aparicio. Militant d’ERC-Sabadell

En record d’en Ramon Ferrer

Aquest juny plujós ens ha dut la mort d’un bon amic i company d’Esquerra Republicana de Catalunya, en Ramon Ferrer i Valero. Una persona molt coneguda a Sabadell, en cercles polítics, per la seva participació en la lluita antifranquista a través del Front Nacional de Catalunya, en la lluita per la recuperació de les nostres llibertats socials i nacionals a través primer de l’Entesa dels Nacionalistes d’Esquerra i posteriorment a Esquerra Republicana de Catalunya.