Salou

Totes les notícies

Agility

ERC Salou demana explicacions al equip de govern per la supressió del circuit de gossos "Afinity"

ERC reclama que l'equip de govern de l'ajuntament de Salou expliqui perquè renuncia a construir el parc per a gossos. Esquerra Republicana Salou ha manifestat públicament que exigeix a l'equip de govern de l'ajuntament de Salou que expliqui perquè s'ha decidit no fer el parc de gossos que estava anunciat. El passat novembre del 2016, el regidor de Medi Natural i sostenibilitat, de Sanitat i Salut Pública, Ramon Pasqual, va anunciar que es duria a terme aquesta iniciativa durant aquest pròxim 2017. Aquesta proposta va ser rebuda amb molt interès per part del grup nombrós que té gossos al municipi, que podria gaudir d'un espai habilitat amb fonts i circuit "Agility". El projecte estava pressupostat en 35.206 € + IVA, en un terreny d'1,5 hectàrees a la zona de l'Avinguda Eduard Punset. El portaveu d'ERC Salou, Alexandre Boquet, ha explicat que "durant la primera quinzena d'abril equip de govern ens informava àmpliament de la construcció d'aquest equipament tan esperat i que tantes reaccions positives havia aixecat entre els nostres con-vilatans i també d'altres municipis que veien aquest equipament com un espai molt atractiu". A més, el republicà Boquet apunta que "ha estat una gran sorpresa quan, després de buscar la informació per veure l'estat del projecte, veiem que l'ajuntament de Salou ha renunciat a la seva construcció i ha suspès el procediment de contractació". Boquet ha declarat que "tot aquest tema s'ha dut en la més estricta intimitat i sense dir res. No hi ha explicacions oficials per part de l'equip de govern i s'ha eliminat tota la informació de les xarxes i de la web". Per aquest motiu, el grup polític d'Esquerra Republicana demana públicament les explicacions oportunes del perquè de la suspensió.

Autocaravanes

Esquerra Salou demana un aparcament per autocaravanes

ERC SALOU RECLAMA UN APARCAMENT D'AUTOCARAVANES PER FOMENTAR EL TURISME FAMILIAR ERC Salou ha proposat al passat plenari del dia 3 de maig la creació de diverses places d'aparcament d'autocaravanes al municipi. Els republicans han reclamat que l'actual normativa impedeix l'aparcament d'aquesta modalitat de vehicles a tot el nucli urbà. El portaveu del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Salou, Alexandre Boquet ha demanat a l'alcalde "la creació d'unes mínimes places per no foragitar de Salou el turisme familiar de caravanes i autocaravanes que estadísticament, fa una forta aportació econòmica a les poblacions que els faciliten lloc per les seves estances". Boquet ha posat com a exemple les places creades al centre de Reus perquè els visitants amb aquests vehicles els puguin deixar i visitar la ciutat, no pernoctar. Aquesta proposta es pot considerar una avançada a un projecte que els regidors d'ERC Salou, Alexandre Boquet i Marçal Curto, han proposat a l'inici de legislatura al President del Patronat de Turisme de Salou, Benet Presas i que bàsicament consisteix en "la instal·lació al municipi de Salou d'una zona blava exclusiva per autocaravanes amb els corresponents serveis d'aigües i llum, amb una mínima pernoctació". El grup polític republicà salouenc ha tornat a proposar aquesta iniciativa, "ja que ningú més del consistori a hores d'ara s'ha mostrat interessat i és una bona proposta que cal defensar". Per acabar, el portaveu d'ERC Salou, Boquet ha defensat que "cal que Salou aposti pel turisme familiar, he de cuidar aquest segment i dotar-lo dels mitjans i infraestructures familiars necessàries".

Dones amb tots els drets.

MANIFEST: DONES AMB TOTS ELS DRETS   De nou, El 8 de març de 2017, commemorarem el Dia Internacional de les Dones, una data d’homenatge als moviments a favor dels drets de les dones i de reivindicació per continuar fent evidents les desigualtats de gènere. Una reivindicació que va més enllà d’aquesta data i impregna els 365 dies de l’any i tota i cadascuna de les persones que conformen la nostra societat. Des d’Esquerra Republicana i les JERC treballem dia a dia per garantir que els drets de les dones, siguin plenament efectius i no es vulnerin en cap circumstància. A nivell legislatiu, des del Principat cal impulsar noves lleis que facin valer els drets de les dones i la igualtat de gènere. Els darrers mesos la normativa catalana en matèria d’igualtat de gènere, no ha estat exempta dels atacs del Tribunal Constitucional, que ha suspès els articles de la Llei 17/2015 d’igualtat efectiva entre dones i homes que regulen els plans d’igualtat a la feina, les mesures per prevenir l’assetjament sexual i la figura sindical responsable de la igualtat de gènere, entre altres. Per donar-hi resposta, el Govern de la Generalitat està treballant perquè la futura llei d’igualtat de tracte i la no-discriminació pugui suplir els articles suspesos, sense perdre de vista però, que el repte i el compromís, més enllà del desplegament normatiu, continua sent l’efectivitat d’aquests drets i garanties. Tot i els avenços realitzats, les desigualtats i la discriminació per raó de gènere encara estan presents i són massa punyents alhora. Les situacions de vulnerabilitat són més crues per a les dones, i això es tradueix en una major precarietat laboral d’aquestes i una feminització de la pobresa, entre d’altres. De fet, un estudi recent d’Enginyeria Sense Fronteres fa evident que 7 de cada 10 víctimes de pobresa energètica són dones. En l’àmbit educatiu, les dones representen el 60% de les llicenciades i en canvi els càrrecs de més rellevància, en tots els sectors, continuen sent ocupats majoritàriament per homes.

Tramitacions d’urgència, Ple si i Ple també

Una vegada més ERC a Salou es veu obligada a votar en contra la tramitació d’un conveni per via d’urgència. Esquerra Republicana a Salou denuncià durant el darrer Ple la tramitació com a urgent de una modificació del conveni  del Taxi. Una urgència que als Plenaris hauria de ser una tramitació extraordinària, l’equip de govern de Salou lo està convertint en quelcom habitual, el més passat ja es va tramitar per urgència un altre conveni, el de les colles.   La jubilació de la transmissió de la llicencia del taxi.    Alexandre Boquet, regidor d’Esquerra Republicana  va denunciar al darrer Ple municipal  un punt del conveni que suposa la desaparició del  apartat a del punt 3 de l’article 20 en el que diu que els titulars d’una llicencia de taxi a la seva jubilació estan obligats a fer la transmissió de la mateixa. Aquet desapareix doncs del actual conveni.

Esquerra Republicana a Salou denuncia durant el Ple el conveni de subvencions a les colles per festa major Alexandre Boquet i Marçal Curto. Els regidors d'Esquerra Republicana, Alexandre Boquet i Marçal Curto, han denunciat el passat dimecres al Ple de l’Ajuntament de Salou un conveni discriminador amb les altres entitats de diferents àmbits (esport, ensenyament) a l’hora de justificar els ajuts i subvencions. En la seva argumentació del vot contrari al conveni presentat per l’equip de govern, ERC de Salou els fa responsables per manca de previsió i intentar fer un pedaç a darrera hora, de pressa i corrent , així  com deficient en els continguts i la forma de justificar els ajuts o subvencions a les entitats i colles que participen al cos blanc de Salou. Els regidors republicans , també han lamentat que tot i disposar d’ un any per presentar el conveni,al que no han tingut accés, perquè l’equip de govern el va presentar al Ple com assumpte urgent . Aquests fets confirmen , un cop més, la manca de previsió i eficiència de l'equip de govern en  fer front i solventar   el propi dia a dia com demostra la elaboració d'aquest conveni, fet a destemps i sota un excés de pressió política  i que genera un greuge a les Colles participants en el Cós Blanc de Salou. A més ens trobem enguany amb un desgavell organitzatiu d'actes de la festa major i disconformitat en col.lectius tant sensibles com el  del jovent . Actes que apareixen i desapareixen del programa de festes d'un dia per altre un cop presentat el programa i  que  es portaran a terme per decisió del més fort dintre del pacte de Govern. Per això, els regidors d’ ERC a Salou volen un nou conveni més equitatiu , transparent i àgil per a tothom i  mes planificat amb el temps. Al mateix temps els regidors reclamen a l'equip de govern més implicació i dedicació a l'hora de potenciar, valorar i estimar la nostra Festa Major l el respecte a tots els que la fan possible. Al mateix temps, el portaveu d'ERC, Alexandre Boquet, ha manifestat :"lamentem la manipùlació informativa  i esbiaixada que d'aquest tema ha fet l'equip de govern, carregant contra els grups que han votat en contra del conveni i acusant-nos de no voler donar ajuts a les colles.

EL PLE DE SALOU APROVA MOCIÓ REFUGIATS.

EL PLE DE SALOU APROVA LA MOCIÓ REFUGIATS “CASA NOSTRA ES CASA VOSTRA”.   Aquesta moció surt de la proposta que fan la FCM i l’ACM junt amb el Fons Català de Cooperació i que el nostre grup municipal d’ERC-AM va posar damunt la taula el dia 19 de gener i va oferir a tots els grups de l’ajuntament de Salou donat el seu to  i el recolzament de les 2 grans associacions municipalistes del país, junt amb el Fons Català de Cooperació, entitat amb la que ja vam signar i aprovar una moció sobre els refugiats a finals del 2105 i  amb un important ajut econòmic. Salou ja s’havia compromès de manera majoritària i aportant recursos econòmics i una societat civil molt sensibilitzada i mobilitzada per acollir alguns d’aquests refugiats. Transcorregut el temps,hem vist i comprovat que no ‘sha complert  ni els terminis ni l’arribada de refugiats en la quantitat esperada i amb la que Catalunya volia i podia assumir. Rés més que una reiteració i demostració que som una societat prou madura per tornar, un cop més , a demostrar la voluntat de ser solidaris i la capacitat per ser-ho d’una manera digna i fer-ho amb els recursos necessaris. Nosaltres volem complir i estem compromesos a fer-ho ,però hi ha d’altres que no compleixen i cal recordar-ho. Tot el  nostre suport a la campanya d’acollida “Casa nostra és casa vostra”  i refermar els nostres valors com a societat compromesa amb els refugiats. I que ben aviat es faci possible.

El nou BCN World, molt millor

El dimecres 28 de desembre, el Consorci del Centre Recreatiu i Turístic (CRT) ha informat favorablement el nou Pla Director Urbanístic (PDU) del projecte conegut com BCN World, incorporant les al·legacions presentades per Salou. Es tracta d’un pas preceptiu per l’aprovació definitiva de la Comissió de Política Territorial i Urbanisme de Catalunya. Unes al·legacions que van rebre el suport de tots els grups del consistori en el ple del passat 2 de novembre. Els dos regidors d’ERC vam votar a favor perquè es va presentar un document tècnic que recollia un seguit de propostes de millora al PDU proposades pel nostre grup en les al·legacions inicials de desembre de 2015. Pel que fa a l’informe aprovat al Ple, en l’apartat de les infraestructures de mobilitat i respecte als accessos al CRT, es demanava una proposta més rigorosa i integrada en el territori d’acord amb les infraestructures actuals, amb els ajustos i modificacions que es requereixin. Tot i això, continuem tenim dubtes sobre l’afectació de la mobilitat malgrat la nova proposta que fa el nou PDU. L’informe de l’arquitecte municipal ens dóna la raó que hi ha moltes possibilitats que hi hagi embussos i molts problemes quan el nou centre funcioni. El document aprovat per unanimitat també recollia altres aspectes relatius a les cessions obligatòries d’Espais Lliures i Equipaments.         Es remarcava que calia que el PDU incorporés una distribució equitativa entre Salou i Vila-seca i en el cas de no poder ser equilibrades, s’estableixin mesures de compensació. A més, pel que fa a la cessió del 15% de l’aprofitament urbanístic, que l’anterior PDU ignorava, i quantificat en 45 o 73 milions d’euros –una xifra que varia depenen de la font que informi–, es demanava que el document concretés de forma explícita i clara que el beneficiari final ha de ser el Consorci del CRT, encarregat de distribuir-los entre els dos ajuntaments en funció dels acords establerts.

Els nostres regidors ja formen part de l'assemblea de càrrecs electes

Els nostres regidors ja formen part de l'assemblea de càrrecs electes, un nou instrument impulsat per l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) per garantir el referèndum d'independència.  Entre els inscrits figuren alcaldes i regidors, així com diputats al Parlament de Catalunya i al Congrés espanyol. Aquesta iniciativa neix per fer front als possibles obstacles que es poden generar a l'hora de convocar un referèndum, i l'objectiu de l'agrupació és vetllar i garantir que tot segueixi el seu curs. Els dos membres del grup municipal d'Esquerra Republicana de Catalunya de Salou ja formen part de l'Assemblea d'Electes de Catalunya.  L'executiva de l'Associació de Municipis per la Independència, AMI, va aprovar la setmana passada iniciar el procés per la creació i impuls de l'Assemblea d'Electes de Catalunya. La voluntat és crear una xarxa d'electes del país, des de regidors fins a eurodiputats, compromesos amb el procés d'independència que estem vivint, present i de futur.  El portaveu del grup municipal, Sandro Boquet, ha assenyalat la importància que "des dels pobles i ciutats, i també des de Salou, es mostri el suport al Parlament i el Govern de la Generalitat, que està treballant per les estructures del nou país, de la República Catalana", i, en aquest sentit, destaca que de seguida que han conegut la iniciativa, els dos regidors del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Salou s'han inscrit.  Si voleu més informació, podeu adreçar-vos a la pàgina de l' AECAT.

Inauguració del Parc de Lluís Companys

El passat mes d'octubre, es va inaugurar el Parc de Lluís Companys a Salou. Situat al costat de la Masia Tous de Salou, i conforma una illa compresa entre els carrers Vicenç Vives, Maria Castillo, Carrer de Montserrat i Avinguda Pau Casals.   El parc va ser inaugurat el passat 15 d’Octubre a les 10 del matí i coincidint amb la data del seu assassinat, Salou retre homenatge al President que morí pronunciant com a últimes paraules, de cara a l’escamot i descalçant-se per morí  trepitjant terra catalana “Per Catalunya”.   Durant dècades el seu vil assassinat és recordat cada any, pels catalans arreu del mon, amb multituds d’actes. Ara Salou formarà part d’aquests llocs que cada 15 d’octubre recorden i homenatgen la figura de qui va saber honorar i defensar la Pàtria en vida i més enllà de la mort. Aquest Parc ha esta possible gràcies a la iniciativa d'ERC Salou mitjançant una moció presentada davant del Ple de la coporació.