Salou

Totes les notícies

ERC Salou constata "la manca d’eficiència en la gestió de l'Ajuntament i l’incompliment d’inversions" El portaveu d'ERC a l’Ajuntament de Salou, Alexandre Boquet, considera “quan es governa s’ha de passar comptes, i no parlar d’intencions que encara no hagis fet”. Ho va dir durant el Ple extraordinari de dilluns passat.   En el Pla d'Acció Municipal (PAM) 2019-2022, que va rebre el vot en contra de tota l’oposició, ERC troba peculiar que no s’inclogui el projecte estrella del programa electoral de Pere Granados: la casa dels mestres com a centre de dia per la gent gran. A més a més, el PAM fa evident el fracàs de la remodelació del mercat municipal, la paràlisi del projecte del sector 04 Emprius Nord i de la ciutat esportiva, que és una idea recurrent des de l'any 1991. El PAM constata també el fracàs rotund de la zona hotelera del sector 03, Barenys- Pla de les Pomeres per la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya que va anul·lar tot el projecte.   El portaveu republicà fa un repàs de les diferents àrees de l'Ajuntament incidint en els problemes detectats al llarg del 2018. El primer és que “l'organització interna no es gestiona correctament, i això afecta la qualitat i l’eficiència, ho diem nosaltres i coincideixen altres grups municipals, sindicats de la casa i treballadors".   Altres mancances detectades per ERC és que el govern municipal CiU i PSC té estancats econòmicament els plans d'ocupació, tot el contrari que la despesa desmesurada en alcaldia.  Boquet considera que s’hauria pogut destinar molta més inversió en Comerç, Consum i Promoció Econòmica, tenint en compte l’Ajuntament de Salou diu que té els comptes sanejats.   El partit republicà recorda que des del principi va reclamar polítiques integrals socials, en habitatge i lloguer a preus assequibles, però el més calent és a l’aigüera. També troba a faltar una aposta amb més recursos per a beques i ajuts socials a llars d'infants i facilitats a les quotes de l’escola municipal de música.

ERC SALOU CONSIDERA ELS NOUS PRESSUPOSTOS COM A CONSERVADORS I ELECTORALISTES.

ERC Salou considera la proposta de pressupostos municipals de "conservadora i electoralista" El portaveu del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Salou, Alexandre Boquet, ha assegurat que "s'ha jugat amb les inversions durant tot el mandat". Boquet ha manifestat que "han estat quatre anys sense cap mena de rumb, sense projectes que transformessin la ciutat, canviant de prioritats segons bufava el vent". Per això des d'ERC Salou s'ha alertat que cal "acabar amb la paràlisi d'idees que hi ha a l'equip de govern de l'ajuntament de Salou". Pel republicà Alexandre Boquet: "Salou té un govern que és al·lèrgic a la participació i al diàleg", quan promoure la participació ciutadana "és essencial per construir una societat compromesa, cívica i que comparteixi el model de ciutat". A més a més, el regidor d'ERC Salou, Marçal Curto, ha reclamat que les inversions per al 2019 "arriben tard" i presenten com a projectes nous "temes que fa molts anys que estan presentats i aprovats, i ha posat com a exemples "els casos de sector 04 amb les instal·lacions esportives, que arriba amb 16 anys de retard". El portaveu Boquet ha apuntat com a prioritats la nova biblioteca, incrementar els ajuts directes a les famílies amb vulnerabilitat i les aportacions a les entitats socials, la tarifació social a l'Escola de Música, i les guarderies municipals i augmentar les partides de via pública per la millora dels carrers i un pla per potenciar la recollida selectiva, i potenciar les polítiques d'habitatge.

ERC Salou demana una fiscalitat progressiva en funció dels ingressos de les persones Els republicans també proposen oferir transport escolar gratuït per alumnes que visquin més d'1,5 km del centre d'estudi i la baixada de la taxa dels paradistes El grup municipal d'ERC-AM a l'Ajuntament de Salou ha demanat a l'equip de govern una sèrie de millores en el que fa a les ordenances fiscals que s'han d'aprovar en el ple del pròxim dia 31 d'octubre. Els republicans proposen que es facin unes ordenances tenint en compte la "fiscalitat progressiva", que es pagui en funció dels ingressos de les persones. ERC ha demanat des del primer dia de legislatura i ja en les ordenances fiscals que es van aprovar per a l'any 2016, que es tingués en compte el concepte de "fiscalitat progressiva". És a dir que es paguin alguns tributs o taxes en funció dels ingressos de les persones. Cal dir que les ordenances fiscals són l'eina que regula els impostos que paguem durant l'exercici. L'IBI, escombraries i residus, escoles bressol, escola de música, etc. Són alguns tipus d'impostos on es pot aplicar el criteri de "fiscalitat progressiva". El portaveu d'ERC-AM, Alexandre Boquet, ha manifestat que des del primer dia hem rebut "la resposta negativa per part de l'equip de govern (CiU + PSC)" i ho han justificat dient "que porta molta feina (sic)". Transport escolar gratuït Per una altra banda, els republicans també han proposat que s'impulsi la gratuïtat del transport escolar per a aquells alumnes que visquin a més d'1,5km del centre escolar, bàsicament per a tots els alumnes de la zona de Cap Salou i rodalia. Des de l'equip de govern també han negat aquesta proposta. El republicà Alexandre Boquet ha explicat que "els alumnes i els pares no tenen cap culpa de la mala planificació i ubicació dels centres escolars a Salou (model de concentració)". Baixa de les taxes als paradistes També, l'equip municipal d'ERC Salou ha sol·licitat, i l'equip de govern ho ha rebutjat, la baixada de les taxes per als paradistes del mercadet dels dilluns, per adequar-les a la d'altres municipis de l'entorn i característiques de Salou.

Compartim projecte, treballem en equip!

Vols saber què fem a les institucions? Vols preguntar o proposar quelcom? Vine el dilluns 29 d'octubre, a les set del vespre, al Casal Rovira i Virgili de Tarragona, i enraona amb els nostres representants. La teva participació és capdal per a fer cada dia més i millor feina. Compartim projecte, treballem en equip. #femesquerra

Parlem de Política Municipal, amb Esquerra de Salou.

Benvolguts/des saluencs, la secció local d'Esquerra de Salou us convida a informar-vos en sessió oberta sobre el projecte d’urbanització de l'entorn de l’església de Sant Jordi al Cap de Salou. a les 19h del dilluns 8 d'Octubre, al Casal Josep Zamora de Via Aurèlia nª12, Salou, davant de la Torre.

SOPAR DE CARMANYOLA. 5 D'OCTUBRE A LES 20H.

SOPAR DE CARMANYOLA. 5 d’octubre a les 20h.   Veniu a la presó de Mas d’Enric, travessia Comella Moro 15, El Catllar. Per la Carme, ET VOLEM LLIURE. Cantem per la Carme: Oriol Grau, director Coral Sageta de Foc Josep Maria Tuset, guitarra. Amb la gent del Baix Llobregat i Rubí que venen en autocars. Cal portar el sopar, taula i cadira instrument musical o cassola per fer soroll. SI NOSALTRES RESISTIM, ELLES I ELLS RESISTIRAN.

Assemblea ERC

Assemblea oberta a militants, simpatitzants i amics d'Esquerra. A debat l'actualitat del municipi i sessió de treball de l'organització, a les 19 h al Casal Josep Zamora del Via Aurèlia 10. Sigueu benvinguts!

Gran acte de Celebració del 1-O a Salou.“Vam votar!,Vam guanyar!”

La secció local  d'ERC en coordinació amb altres entitats del municipi, dins de la Plataforma Salou per la LLibertat,ha celebrat l'aniversari del 1-O.Amb l’eslògan “Vam votar!, Vam guanyar!”, l’acte es va celebrar al parc de Manel Albiñana, amb un dinar popular amb entreteniments com les actuacions del Mag Struc, la Xaranga, Indultats i els grups Beiats i Terra Ferma. També es va fer una emotiva teatrealització de la diada interpretant i revivint experiències del veïns i veïnes de Salou el dia del referèmdum. ERC de Salou agraeix a tots els participants la seva implicació, 180 comensals i molts més que van vindre a compartir la celebració. També agraïr la col·laboració voluntària del grup musical Beiats, veïns del Cap Salou,els intèrprets, els participants en la logística i els donatius com el cava i el prèstam com l'equip de só. " La majoria de ciutadans de Catalunya se senten sobirans per decidir democràticament allò que volen ser. No hi ha retorn possible, només podem fer que avançar en aquest camí de la sobirania democràtica " Marta Rovira

A Salou, al Casal Josep Zamora, ERC tractarem els temes del proper ple, i altres.

Dilluns dia 24, a les 19.00 h. ens trobem al casal Josep Zamora per tractar diversos temes d'actualitat: Via del tren, plenari,  actes commemoratius de l'1er. d'octubre, propera jornada de treball metropolitana d'ERC al Tarragonès, actes Nova ciutadania i altres.   Informació. El diumenge 30 de Setembre les entitats independentistes organitzem un dinar popular per commemorar l'1er. d'octubre del 2017, una jornada històrica en què Vam Votar i Vam Guanyar!   El dinar tindrà lloc al Parc Manel Albinyana, just al darrere de l’ Institut Jaume I, a les 13.30h. Tiquets a la venda del menú a 10€ pels adults i 7€ pels nens. El menú és el següent: Amanida Catalana. Fideuà o Botifarra amb seques. Fruita o Pastís de Crema Catalana. Pa, aigua, refrescs i vi. Podeu passar a recollir els tiquets pel Carrer Francolí 12 baixos, cantonada amb Via Augusta, en aquest horari: Dijous 20 i Divendres 21, de 18 a 20h. Dissabte 22, de 10 a 13h. De dilluns 24 a Dijous 27, de 18 a 20h. US HI ESPEREM!!!! ENTRE TOTS HO VAM FER POSSIBLE!!!