Salou

ERC SALOU, DEFENSARÀ AL PROPER PLE EL DRET DE MANIFESTACIÓ

JuntsxCat-Sumem, PP, C’s i PSC cometen un greu atac a les llibertats i drets civils del municipi amb la moció que portaran al ple.

Des del grup municipal d’Esquerra Republicana considerem que la moció que presenten aquestes 4 formacions és un senyal alarmant de la involució democràtica que està patint l’Ajuntament com a institució i que afecta directament a tots els convilatans de la població.

El text proposa limitar el dret de reunió i manifestació i atorga la potestat necessària a la figura de l’alcalde/ssa per a què decideixi, en última instància, si la manifestació és
 autoritzada o no ho és.

Aquesta moció és la resposta a la Passejada per la República, que es va fer de forma totalment cívica i pacífica el passat 18 d’agost, ja que l’equip de govern vol evitar per totes les vies possibles que manifestacions d’aquest tipus tornin a produir en la localitat.

Considerem que aquest intent de tornar a la “ley de orden público” no pot quedar impune i és per això que expressem el nostre rebuig frontal a la idea de fons que conté aquesta moció: que siguin els alcaldes les persones amb les màximes competències per decidir el que es pot expressar en espai públic, igual com succeïa en èpoques del règim franquista.

Esquerra Salou serem l’únic partit que votarà en contra de l’aprovació del text i lamentem profundament que JuntsxCat-Sumem comparteixi aquest punt de vista d’absoluta repressió i vulneració dels drets fonamental amb els partits del 155.