Salou

Entrevista a Miriam Martinez Luque la nostra Regidora

Entrevista del diari de Tarragona.

Miriam Martinez Luque
24/09/1992 (27)
Titulada en Organització i Assistència a la direcció i iniciant estudis universitaris de Dret.
Regidora d’Esquerra Republicana de Catalunya a Salou com a número 2 a les llistes municipals del 2019 i Secretària d’imatge i comunicació a la secció local del partit al municipi.

- Què li falta a Salou ?, quines són les seves principals mancances?
A Salou li falta continuar tenint una sensació  de poble però sense oblidar que ens estem convertint en una gran ciutat, tant per part de les veïnes  i veïns de Salou com per part de l’equip de Govern. No podem oblidar que encara que la nostra és una població dedicada al turisme, el més important és cuidar a la seva gent i tot el que ens envolta, des dels més petits fins als més grans, i que serà això el que faci Salou esdevingui una ciutat plenament exitosa.

- Què recepta dona per impulsar més a Salou?
S’ha d’aconseguir d’una vegada per totes desestacionalitzar la temporada estival  i apostar per un Salou de tot l’any, en que la puguem oferir als turistes nacionals com internacionals, i perquè no, a la població local una oferta atractiva que et faci escollir Salou davant altres destins. S’ha de cuidar i apostar molt més pel comerç local, una renovació complerta del mercat municipal i una solució immediata del barri de la Salut (barranc de Barenys) entre d’altres. Sent pioners i ficant la ciutat com a referent culinari,  mediambiental i sostenible, esportiu, d’entreteniment i sense oblidar, ser un referent  social, aplicant mesures per garantir que una part del parc immobiliari es reservi per a les persones que hi volen viure tot l’any; en que hem de fer que tot el que vulgui vindre a viure a Salou, o sigui d’aquí de tota la vida no tingui cap raó per marxar i sigui aquesta gent la que faci créixer Salou i pugui tenir una vida personal i familiar digna.

- Com ven a Salou als seus amics de fora de la localitat?
Passi el que passi, Salou te un encant únic, que fa que totes les persones que venen vulguin tornar; tenim unes cales meravelloses, amb una cultura històrica de poble de costa preciosa i que hi ha racons únics que encara a dia d’avui pots descobrir.

- Quin és el seu racó preferit de Salou?
Encara no puc oblidar la meravellosa fira que teníem al port de Salou, l’any que la van treure va ser l’any que vaig fer la comunió i vaig voler que tota la família anéssim a menjar xurros, i pujar a totes les atraccions possibles, crec que va ser un dels dies més feliços de la meva vida i a la vegada més tristos de saber que no podria tornar a gaudir d’aquelles sensacions a casa nostra mai més; a dia d’avui encara m’agrada passejar pel port i veure les seves barquetes i respirar l’olor a mar que em transporta a la meva infància i em transmet tanta pau.

- Com a regidora de l’oposició,  per què creu que hauria d’apostar si estigués a l’equip de govern?
Com ja he comentat, sense oblidar que Salou és un municipi turístic, hem d’apostar per les persones, creant habitatges socials, oferir un treball digne per a la gent de la població per a que pugui tenir nivell de vida adequat,  cuidant de les persones grans que hi ha en risc de desempara i fixant els veïns com a principal eix. Com també ser una ciutat mediambientalment sostenible al 100% apostant per l’energia renovable d’una vegada per totes.

- Com estaven els comptes quan va arribar a l'càrrec?
Sempre he pensat que un ajuntament no ha de tenir grans deutes, però trobo que ser un ajuntament que presumeix de tenir uns comptes “sanejats” amb diners “al calaix” tampoc és bona noticia, ja que això significa que algun servei s’ha deixat d’oferir als nostres veïns.

- Creu que Salou és, com diuen en altres localitats, que Salou és un municipi 'ric'?
No podem oblidar que Salou està passant de ser un “petit poble” a ser una ciutat, en que necessita disposar de tots els seus recursos i eines necessàries per un bon funcionament. Trobo que amb una bona gestió d’aquests ingressos podríem tenir una gran ciutat.

- Quina és la principal problemàtica de Salou?
Ara mateix, no puc deixar de pensar en l’eliminació de la via del tren que tant hem volgut fer desaparèixer ja que parteix la ciutat en dos causant tants problemes personals, estructurals, etc; però em crea un gran descontent la manca de previsió de l’equip de govern respecte a la desaparició del servei amb el tancament de línies, en que podien haver informat o buscar alternatives pels nostres veïns mentre des del Ministeri de Foment donen les respostes definitives ja que son els responsables directes.

- Quin és el seu objectiu de cara a la finalització del seu actual mandat?
Un objectiu personal que tinc cara a la finalització d’aquest mandat és conèixer tot el necessari envers el municipalisme i la gestió de l’administració de l’ajuntament de Salou i poder oferir als nostres veïns la ciutat que desitgen per el proper mandat que tanta falta ens fa. I consolidar la feina dels nostres companys d’equip que tanta pedra han picat, sempre en una oposició constructiva però dura,  pels que encara continuen i sobretot pel nostre company Sandro que ens va deixar encara no fa un any, al que tant tinc que agrair;  un exemple a seguir tant professionalment com personalment. “Company, sempre et recordarem”.

- Com ha evolucionat Salou des que viu a la localitat?
Salou ha crescut tantíssim en els meus 27 anys de vida, que si m’ho arriben a dir de petita que el Salou d’aquell moment canviaria tant no m’ho creuria.  Però he de dir que considero que Salou necessità ja un projecte de ciutat i saber “que volem ser de grans”. Amb la creació d’un nou POUM i deixar-nos ja de modificacions puntuals fent un Salou al gust d’alguns.

- Quins són els seus primers records de Salou?
Uns dels records que tinc  més divertits és de ben petita, omplir la casa de bosses de brossa plenes de  retallar els papers dels diaris, per a que les avies tiressin des de dalt dels terrats quan el “COS BLANC” es realitzava al  Carrer Barcelona, vies a mar. I ficar-me sota d’una xarxa que ficaven plena de globus i escoltar la cançó de “solo se vive una vez” al 1996 de Azúcar Moreno.

- Per què va decidir entrar en política ?, va pensar que arribaria a entrar com a regidora?
La meva intenció no era entrar en política, i en cap moment arribar a regidora; si m’ho diuen encara no fa un any diria que estan bojos.  Simplement volia donar un pas més per millorar el nostre poble i creia que participant en la secció local del meu partit seria una bona forma. Però els esdeveniments es van donar i entre tots vam considerar que jo podia formar part de la propera llista a les eleccions municipals. Per defensar el nostre poble i defensar els drets i llibertats de Catalunya  i de la situació excepcional que viu des de l’1 d’Octubre de 2017.

- Què diu la seva família o amics al respecte que hagi entrat com a regidora?
La meva família i amics, a l’entrar com a regidora, van quedar sobtats ja que com he comentat tot va ser d’una forma ràpida i sense precedents, però alhora ho han normalitzat ràpidament ja que sempre he tingut uns ideals molt clars de no voler quedar-me aseguda al sofà de casa per poder millorar si està a les meves mans, ja que jo sempre he tingut resposta i defensa de tot allò que penso i crec.

- Què recomanaria a algun visitant que acudeix per primera vegada a Salou?
A les persones que visitin Salou per primera vegada,  recomano passejar a la nit per alguna de les platges de Salou, menjant-se un gelat dels que tenim tant bons i descobrir els racons que amaga la seva història, sempre deixant-se alguna cosa per veure, per haver de tornar.