Salou

Reflexions des del confinament II

Quin és el principal problema  que ha de resoldre Catalunya per esdevenir un estat sobirà independent?

Possiblement, si féssim la pregunta, el primer que ens vindria al cap és que el principal problema és l’estat espanyol, un estat enrocat en la defensa de la unitat d’Espanya per sobre de tot. Una idea tan arrelada a l’imaginari col·lectiu espanyol, que fins i tot fa que forces progressistes renunciïn  a defensar drets fonamentals, no sigui que algú els acusi de separatistes i de voler trencar Espanya.
Evidentment aquest és un gran problema, però jo estic convençut que no n'és el principal.

Doncs si no és aquest, quin és?

Segons Manel Delgado, el principal problema que tenim els catalans és la presència larvada del feixisme dins del moviment independentista. Jo no puc estar més d’acord amb aquesta afirmació.
Fa uns dies, en Joan Canadell (President de la cambra de comerç de Barcelona) declarava sense ruboritzar-se: “España es paro y muerte; Catalunya, vida y futuro”
Entre els comentaris de particulars que acompanyaven la noticia, l’adjectiu més comú era “Nyordos de merda”.

Realment algun independentista pot creure que aquest és el camí?

La veritable batalla que s’ha de lliurar és la dels arguments, la de fer entendre que si ens gestionem nosaltres mateixos tindrem un millor futur; que si ho fem bé, podem crear una República amb uns fonaments sòlids, socialment justa, feminista, ecologista, un model modern, transparent, de governs del poble pel poble, integradora, on tothom (i tothom és tothom) estigui representat i la faci seva. No podem permetre que ningú trenqui aquest somni.

Dins l’independentisme, hi ha qui pensa que una persona que respecta la terra dels seus avantpassats, que estima la llengua dels seus avis i pares, que voldria que Catalunya continués formant part de l’estat Espanyol, que espera amb anhel l’arribada de l’estiu per anar a aquella casa familiar d’Andalusia, d’Extremadura, de Castella o del Marroc, que aquesta família no té lloc a una Catalunya independent, que són “nyordos de merda”.

Aquest i no cap altre és el principal problema de la República Catalana. Hem de defensar els drets de qualsevol persona sigui d’on sigui, a sentir-se com vulgui. No és incompatible estimar Espanya, sentir-se espanyol i acceptar democràticament una Catalunya independent, lluitar perquè el poble de Catalunya decideixi allò que vol ser.
Cada vegada que algú esmenta un “nyordo” sigui amb la paraula literal o no, s’obre una ferida que trigarà molt a tancar-se si és que algun cop es tanca.

Ens hem guanyat el dret a ser, Catalunya esdevindrà tot allò que els seus ciutadans decideixin ser, treballem per assolir les fites, treballem per fer entendre que una Catalunya independent és el millor per les persones  i,  possiblement,  una Catalunya independent és el millor que li pot passar a la resta de l‘estat espanyol.

I en aquest camí, no hem de deixar enrere a ningú. Siguem més, cada cop més, perquè com diu Joan Tardà,” hi ha moltíssima gent a Catalunya que votarà independència i encara no ho sap”.

Acabo amb les paraules de Manel Delgado:” Hem d’aturar aquesta ànima fosca del nacionalisme català, i no podem esperar a ser sobirans per fer-ho, ha de ser ara ja”.

@Xasal01

Salou 25-04-2020