Salou

Mobilitat Post Covid-19

Noves expressions formen part de la nostra realitat, la nova, la de fa dos mesos, distanciament social i distància de seguretat. I sembla que les haurem d’incorporar a les nostres vides durant molt de temps.

Ara que ja portem gairebé dos mesos de confinament, en una ciutat pràcticament sense circulació, i amb una gairebé nul·la contaminació, ara que l’activitat econòmica comença a arrencar tímidament, potser és el millor moment per repensar, en com volem el Salou post COVID-19 i aprofitar per rectificar errors passats.

Probablement, no ha de ser una prioritat perquè ara toca ajudar els col·lectius més vulnerables, les petites empreses i els autònoms, el comerç, el turisme i la cultura… Ara toca reconstruir Salou , però fora bo que entre tots a l’Ajuntament ens posem  a treballar en un model de ciutat que adapti voreres, calçades, parades de bus, terrasses i establiments, parcs i zones comunes a uns criteris més adients de salut pública.

Les mesures adoptades a Berenguer de Palau, Passeig Miramar i Carrer Barcelona, s’han dut a terme obligats per la prevista sortida massiva de gent al carrer. Aquesta mesura excepcional i reactiva hauria de ser molt més habitual i es podria anar experimentant des d’ara mateix en altres punts de Salou.

I a mig termini, cal remodelar voreres i fer-les més amples i amables. Cal tancar al trànsit i vies estretes amb un sol carril i voreres minúscules. Cal fomentar la mobilitat sostenible.

Cal recuperar espai pel vianant i reduir el del vehicle privat. Cal augmentar la previsió de nous carrils bici.

I això correspon al pla de mobilitat de la ciutat que hem d’accelerar el màxim possible i adaptar-lo a les noves necessitats.

No en deixem passar l’oportunitat, la COVID-19 també ens impulsa a banda de la mobilitat i l'espai públic, a repensar els edificis i els habitatges de la ciutat.

Marçal Curto Hoyos
Portaveu Grup Municipal d' ERC Salou

EL PLA DE MOBILITAT URBANA:   https://www.salou.cat/ca/la-ciutat-per-temes/policia-local-i-mobilitat/pla-de-mobilitat-urbana/el-pla-de-mobilitat-urbana

DOCUMENTACIÓ (PROVISIONAL):   https://www.salou.cat/ca/la-ciutat-per-temes/policia-local-i-mobilitat/pla-de-mobilitat-urbana/documentacio-provisional