Salou

ERC Salou demana una ordenança municipal urbanística per a la promoció d’instal·lacions d’autoconsum amb energia fotovoltaica

APROVADA PER UNANIMITAT AL PLENARI DEL 28 D'OCTUBRE DE 2020

El grup municipal a presentat una moció al ple que també inclou que es facilitin els tràmits i s'adeqüin els procediments administratius que se'n derivin.

El grup municipal d’Esquerra Republicana a l’Ajuntament de Salou presentarà en el proper ple una moció per demanar una ordenança municipal que incentivi la implantació de les instal·lacions d’autoconsum amb energia solar fotovoltaica en l’àmbit municipal. Alhora vol que es permeti el desenvolupament de la generació elèctrica distribuïda en tot el territori, tot transformant a la vegada el model econòmic relacionat amb la generació elèctrica cap a un de més sostenible i ecològic.

L’energia solar fotovoltaica és, sens dubte, una de les principals tecnologies que contribuirà significativament al desenvolupament d’aquest nou model, en termes d’incrementar l’eficiència energètica i facilitar la integració d’energies renovables en el sistema elèctric, de reduir les emissions contaminants, de reduir l’alta dependència energètica de Catalunya i, en darrer lloc, però no menys important, democratitzar el model energètic

En la moció, ERC Salou també demana al Ple de promoure una campanya de sensibilització municipal que expliqui els objectius municipals en l’àmbit de la transició energètica i l’autoconsum, les mesures que es poden prendre, i les oportunitats que ofereix l’Ajuntament per tal de “treballar conjuntament, les institucions i la totalitat de la ciutadania, per fer possible l’assoliment d’un model energètic més sostenible, democràtic i ecològic”, segons el grup municipal.

El text demana també aprovar, modificar o incloure a les ordenances fiscals municipals corresponents totes aquelles bonificacions que incentivin la instal·lació de sistemes d’autoconsum amb energia fotovoltaica.

“Ara és el moment d’agafar tot allò que l’Ajuntament té en diversos calaixos de diferents àrees i posar-se a treballar. Des de l’inici del mandat, l'alcalde no ha donat cap pas per posicionar la nostra ciutat en l’àmbit de l’energia sostenible”, afirma el grup municipal.

Moció:      http://locals.esquerra.cat/documents/arxius/mocio-autoconsum_v4.pdf

Salou, 21 d’octubre de 2020