Salou

EL JOVENT REPUBLICÀ VISITA SALOU PER PARLAR DEL MODEL TURÍSTIC I DE LA PRECARIETAT LABORAL

Avui ens hem trobat a la Platja dels Capellans amb representants del jovent republicà, a una de les precioses platges que tenim a Salou i punt de parada obligatori del nostre camí de ronda. Un Camí de ronda que va des de ponent fins a llevant, passant pel cap de Salou, resseguint la nostra costa i fent parada al nostre port històric d'on Jaume I va inicià la seva gesta.

Salou ha estat sempre obert al món, summament rellevant comercialment en èpoques passades i summament rellevant turísticament en l’actualitat.

I és, precisament, la seva dependència directa i indirecta del turisme la que ens ha portat a una situació dramàtica, fruit dels efectes de la pandèmia. És per això que veiem tan necessàries totes les ajudes directes als sectors més afectats com el de l'hoteleria, la restauració i el petit comerç, així com a la resta de professionals i empreses que se'n deriven.
La correcta distribució dels fons europeus esdevindrà estratègica per poder tirar endavant.

Un turisme sostenible és l'escenari capaç de trobar una alineació i transversalitat al nostre model actual. El model turístic no només és cosa del sector privat, sinó que també des dels ajuntaments s'han d'adequar i potenciar tots els recursos dels quals disposa el territori i la destinació, ja siguin naturals, científics, tècnics, culturals, gastronòmics i socials.

La sostenibilitat s'ha d'instaurar dins els processos de la indústria turística mitjançant sistemes de gestió i certificacions mediambientals o de sostenibilitat, certificacions esportives i gastronòmiques.

És vital que en el sector privat s'utilitzin els fons europeus per la renovació del parc d'allotjaments turístics, sota criteris tecnològics i mediambientals. Caldrà que els ajuntaments implantin sistemes de gestió que garanteixin la sostenibilitat de la destinació en aspectes econòmics, ambientals, socials i que els nostres professionals, que tenen una altíssim estàndard de qualitat a tots els nivells, estiguin ben remunerats. Ja que nosaltres sempre lluitarem contra la precarietat laboral.

Des d' aquí volem agrair la presència i participació a la trobada a Elisabeth Racionero, regidora a l'ajuntament d'Almoster i representant del jovent republicà al camp de Tarragona; a Marta Rosique, diputada al congrés dels diputats de Catalunya representant el jovent republicà, i a Pau Morales, representant del jovent republicà.

Marc Riverola jovent republicà de Salou