Salou

ERC Salou reclama a l’Ajuntament que faciliti a les entitats locals l’ocupació de la via pública

Els republicans exigeixen al consistori que es posicionin en un criteri clar davant de les taxes a entitats sense ànim  de lucre i empreses privades

Esquerra Republicana Salou reclama a l’Ajuntament de Salou que s’apliquin els descomptes les taxes de l‘ocupació de la via pública a entitats locals sense ànim de lucre. Aquest  fet ha creat una discriminació a entitats sense ànim de lucre locals respecte a altres organitzacions amb afany de lucre. En diverses ocasions, entitats locals han hagut de pagar el 100% de les taxes per l’ocupació de la via pública i empreses privades se’ls hi ha facilitat l’ocupació de l’espai amb una reducció o gratuït. Aquest cas es repeteix en diverses ocasions en el darrers mesos, com és el concert del David Bustamante que a part de cobrar el seu catxé, les entrades íntegrament, se li cedeix l'espai. La diferència ha passat amb el Grup Jove de Salou que ha organitzat la revetlla de Sant Joan a la platja de Ponent i se'ls hi ha exigit la totalitat de la taxa per posar el servei de bar. Tanmateix, el Grup Jove de Salou ha hagut de fer front a les contractacions de les actuacions musicals durant la revetlla.

El portaveu d’ERC Salou, Alexandre Boquet, ha recollit aquesta demanda de l’entitat afectada i ha defensat que “cal un criteri transparent i que cal facilitar a les entitats locals que treballen voluntàriament per un bé col·lectiu i comú pel poble”. Boquet ha apuntat que “ no hi ha dret, en diferents ocasions entitats del municipi s’han sentit discriminades i poc recolzades per l’administració local” i ha afegit que "necessitem una estratègia clara davant els esdeveniments culturals i al carrer". Els republicans han estat sorpresos a la darrera comissió Informativa de Serveis al Ciutadà i demanen explicacions i claredat perquè no hi hagi discriminació a les entitats locals.