Salou

MOCIÓ CONTRA L'ARTICLE 155.

ERC SALOU CONSEGUEIX TRANSACCIONAR UNA MOCIÒ CONTRA EL ART.155 QUE ACABA VOTANT EL PSC SALOU.

Al plenari d’ahir, l’ajuntament de Salou va aprovar per la via d’urgència una moció en la que demana l’alliberament dels líders de l’ANC i Òmnium Cultural, Jordi Cuixart i Jordi Sánchez i es demana també que no s’apliqui l’article 155.

La moció va ser consensuada desprès de uns dies de fortes negociacions amb la majoria dels grups municipals del consistori excepte PPC i C’s que la varen votar en contra, 6. Els vots afirmatius, 15 corresponen a CiU, PSC, ERC i Guanyem.

El portaveu d’ERC, Alexandre Boquet, va manifestar en la seva explicació de vot afirmatiu, el suport de grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Salou al Govern de la Generalitat de Catalunya i al Parlament, per fer efectiu, el mandat popular del passat 1 d’Octubre en els termes que estableix la Llei de Referèndum d’Autodeterminació i la Llei de Trasitorietat Jurídica i Fundacional de la República, aprovades pel Parlament de Catalunya.

Tant Alexandre Boquet com Marçal Curto, regidors per ERC a l’ajuntament de Salou van condemnar la violació de dret fonamentals a Catalunya a través de les mesures repressives aplicades per l’Estat espanyol contra la població i les institucions catalanes.