Salou

Fem que el grocLlibertat estigui present a cada plaça i carrer de la nostra República. Que res ens aturi.

Vuit membres del Comitè en Defensa de la República (CDR) de Salou han estat sancionats aquest diumenge per penjar llaços grocs a diferents punt de la capital de la Costa Daurada i per fet pintades a mobiliari urbà, segons font municipals. Els independentistes estaven portant a terme l'acció reividicativa a l'Institut Marta Mata quan la Policia Local els va identificar, va aixecar acta i a continuació els va imposar sancions de 100 euros per a cadascú per incomplir l'ordenança de civisme.

L’article 15.12 del capítol III de l’Ordenança de Civisme i convivència ciutadana de l’Ajuntament de Salou prohibeix “fer grafits, pintades, col·locació de pancartes, cartells o fulletons, així com altres conductes d’embrutiment del patrimoni públic i/o privat que provoquin una degradació visual de l’entorn”. Aquestes conductes, que són constitutives d’una “infracció lleu”, comporten una multa de 100 euros, segons la normativa.

Des del CDR denuncien que "no s'ha malmès cap equipament" i reivindiquen que "el color groc no està prohibit".

Aquestes són les primeres sancions, que almenys s'hagin conegut, per penjar llaços grocs en algun municipi del Camp de Tarragona.